Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

FSD kopen

This site may earn commission on affiliate links.
Krijg je die popup in model3 in auto of op pc in je teslaaccount? Om FSD te kopen voor 3200 ? Ik heb de nieuwe (uitgekleedde) versie AP meebesteld (na 1 maart). Levering zal nog wel tijdje duren maar ik ben benieuwd of ik ook kan upgraden naar FSD voor die 3200, ipv 'na levering 7400 euro'. (Het paste nu niet in lease-budget ;) ... Sinds de aankondiging van vorige week lees je echt overal andere dingen ;-/
 
Kijk op je Tesla-account, wagen "beheren". Heb wel geen idee of iemand het nog wel volgen kan, inclusief bij Tesla :).

Ik heb nog geen Tesla-account, auto is nog in bestelling bij Leasemaatschappij ;)
Had sowieso al wel berekend dat het achteraf aanschaffen goedkoper is (looptijd x minderebijtelling), maar het is nu wel extreem vaag wat de FSD optie na leveren zou gaan moeten kosten. 7400 volgens de website. Verder zie je bedragen van 5800 5300 3200 voorbij komen.
Is het mogelijk om TIJDENS/voor afleveren bij Tesla rechtstreeks voor die 5300 het prive aan te schaffen (aparte factuur op prive-persoon) op een leaseauto?
 
Ik vermoed dat stoplicht / stopbord herkenning nu al met HW2 werkt. City driving werkt in veel situatie met HW2 waarschijnlijk ook wel echter HW3 is nodig voor om echt autonoom te kunnen rijden om veel complexere situaties aan te kunnen. Niet enkel in de stad maar ook zaken zoals rotondes of complexe kruispunten veel verkeersborden, pijlen, fietsers, voetgangers en trambanen. Kortom, binnenstad Amsterdam of Utrecht ;-)

Ik denk dat city driving net als navigate on autopilot eerst geo fenced wordt. Uiteraard eerst weer heel lang enkel US en in de EU mogen we blij zijn als het daarna misschien binnen een jaar beschikbaar komt.
 
Ben nieuw hier na lang meelezen. Heb een Model 3, maar zie nergens de optie in mijn Tesla account om überhaupt Autopilot aan te schaffen. Waar ik ook kijk, nergens kan ik het terug vinden. Kan iemand me aangeven waar ik dit zou moeten kunnen vinden normaal gesproken?
 
Ben nieuw hier na lang meelezen. Heb een Model 3, maar zie nergens de optie in mijn Tesla account om überhaupt Autopilot aan te schaffen. Waar ik ook kijk, nergens kan ik het terug vinden. Kan iemand me aangeven waar ik dit zou moeten kunnen vinden normaal gesproken?
Ik heb gister een man of vier gesproken bij Tesla en de slotsom was dat bij Model 3's de optie gewoon nog niet verschijnt, het zou zichtbaar moeten zijn nadat je je wagen aan hebt geklikt op My Tesla. Het advies was om volgende week nog eens te proberen; de service centers hebben de opdracht gekregen om dit ook niet zelf te regelen, het moet per se via de site.
 
Ik heb gister een man of vier gesproken bij Tesla en de slotsom was dat bij Model 3's de optie gewoon nog niet verschijnt, het zou zichtbaar moeten zijn nadat je je wagen aan hebt geklikt op My Tesla. Het advies was om volgende week nog eens te proberen; de service centers hebben de opdracht gekregen om dit ook niet zelf te regelen, het moet per se via de site.

Thanks! Dat maakt het een stuk duidelijker. Ik ga gewoon rustig afwachten en zien wat er gaat gebeuren voor de Model 3...
 
Vanochtend gebeld met service team inzake FSD / Autopilot voor m'n Model 3.
Sasmenvatting: 2000 usd voor autopilot, 5000 usd voor autopilot + fsd. Bel maar Tesla service team in om afspraak in te plannen.

Zojuist Tesla Amsterdam gebeld die vertelde dat iedere M3 gratis autopilot (lees: laneassist / adaptive cruise control) krijgt, maar zonder FSD (summon, FSD, autopark). FSD zou 7800 euro kosten. Voor beide geen afspraak nodig, kan allemaal over the air.

Vind het maar een vreemde gang van zaken. Iemand nog meer / nieuwe / tegenstrijdige informatie?
 
Voor de Model X is de FSD upgrade nu ook 2100,- via mytesla

upload_2019-3-7_13-49-55.png
 
Mag ik vragen waarom jullie iets kopen wat nog (lang) niet werkt?
De enige reden die ik kan bedenken is dat het nu relatief goedkoop wordt aangeboden (€2.100). Met Tesla kan het alle kanten op, dus kan volgende maand ook zomaar weer €4.000 gaan kosten. Voorheen was het een stuk duurder, maar ook toen zag je dat mensen het aanschaften. Sommigen zelfs uit idealisme (of hoop) dat het de ontwikkeling van FSD zou helpen... Ik koop het ook pas als ik weet wat het kan.
 
FSD voegt extra waarde toe aan mijn 75D dus goed voor verkoopwaarde in de toekomst, nu we Tesla kennen dat ze in toekomst prijs van FSD (alweer) kunnen verhogen. En je kan (nog) meedoen als beta-tester.
 
Maar is het nu in de Model3 ook ineens maar 2100 euro na levering, vanuit Tesla account? En dat natuurlijk als je Autopilot (3200) met de auto hebt besteld.. (is zo in mijn geval), bestelling met nieuwe prijzen na 1 maart
Of toch 7400 ... Is echt een ENORM verschil en je leest echt OVERAL andere info, heel erg raar allemaal.
 
Maar is het nu in de Model3 ook ineens maar 2100 euro na levering, vanuit Tesla account? En dat natuurlijk als je Autopilot (3200) met de auto hebt besteld.. (is zo in mijn geval), bestelling met nieuwe prijzen na 1 maart
Of toch 7400 ... Is echt een ENORM verschil en je leest echt OVERAL andere info, heel erg raar allemaal.

Ik was vandaag bij Tesla om iets op te halen en voor de Model 3 lijkt dit verhaal het meest op het gesprek dat ik had met iemand van de verkoop. Hij noemde ook kosten van 2100 euro voor AP en dan 7400 voor FSD. Dat zou een flinke bummer zijn in mijn ogen voor mensen die de auto net 2 weken 'te vroeg' geleverd hebben gekregen. De kosten zijn zo enkel wat anders verdeeld, maar in totaal nog hetzelfde voor AP en FSD.

AP zorgt voor de test kilometers waar je er maar beter zoveel mogelijk van kunt hebben als Tesla zijnde. Wat mij betreft was gratis activeren dus geen gek idee. Maar goed, wat mij betreft zou het veel helpen als er gewoon duidelijkheid vanuit Tesla kwam in plaats van alle tegenstrijdige berichten en wijzigingen.