Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

FSD kopen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb FSD gekocht met op de website van Tesla een hele andere tekst dan er nu staat. Daar ging het echt over geheel autonoom rijden.

Ik heb HW2.5 en zou dus een keer een HW upgrade moeten krijgen maar die hoeft Tesla pas te leveren zodra FSD ook echt meerwaarde heeft dus bv. stoppen voor stop en voorrangsborden en stoplichten.

Misschien is zelfs HW3 daar niet genoeg voor en is er straks dus HW4 die al in ontwikkeling is.

Ik heb geen haast om nu HW3 te krijgen. Ik wil ook niet HW3 maar FSD zoals geadverteerd en het boeit mij niet welke hardware revisie daar voor nodig is. De visualisaties boeien me echt totaal niet want je hebt er niks aan. We hebben nog steeds geen snelheidsborden die gebruikt worde.

In mijn beleving is het gewoon een vorm van misleiding. Ben ook serieus aan het overwegen om een procedure op te starten. En wie zich wil voegen, is welkom.
 
  • Like
Reactions: RuudL
Voor degenen die dit draadje volgen zijn hier nog meer overwegingen:
Opinion: FSD, Why you should not buy it.

Jammer dat er in de drie argumenten zo veel fouten zitten... Zo 'vergeet' de schrijver het verschil bij een M3 tussen AP en AP+FSD, vergeet hij de 'gratis' upgrade van de oude AP computer naar HW3 enz enz...

Ik wil graag toegeven dat FSD nog in babyschoenen staat, maar dit artikel is het klikken niet waard...
 
Ik verwijs naar een draadje op het Engelstalige forum waar Tesla bezitters argumenten uitwisselen waarom al dan niet nu FSD kopen. Persoonlijk vind ik dergelijke uitwisselingen interessant. Zag het niet echt als een artikel.
 
Ik ben het eens, koop geen FSD. Domste fout van mij geweest :).

Ook al heb je dan straks de HW3 AP computer die trouwens enkel hier wordt uitgerold als er FSD features hier ook zinvol zijn. Vooralsnog zie ik verkeerslicht en stopbord herkenning hier niet zo snel komen. We hebben niet eens NOA without confirmation dus wat voor nut heeft HW3? Nee, ik denk dat HW3 upgrades pas in 2021 gaan komen. Sterker, ik denk dat eerst nog HW3 revisie 2 of 4.0 gaat komen en ik zal de HW3 upgraden uitstellen zolang hier nog geen echte FSD wordt aangeboden. Daar heb ik tenslotte voor betaald en niet voor een HW3 upgrade.
 
Ik ben het eens, koop geen FSD. Domste fout van mij geweest :).

Ook al heb je dan straks de HW3 AP computer die trouwens enkel hier wordt uitgerold als er FSD features hier ook zinvol zijn. Vooralsnog zie ik verkeerslicht en stopbord herkenning hier niet zo snel komen. We hebben niet eens NOA without confirmation dus wat voor nut heeft HW3? Nee, ik denk dat HW3 upgrades pas in 2021 gaan komen. Sterker, ik denk dat eerst nog HW3 revisie 2 of 4.0 gaat komen en ik zal de HW3 upgraden uitstellen zolang hier nog geen echte FSD wordt aangeboden. Daar heb ik tenslotte voor betaald en niet voor een HW3 upgrade.
Als dit je domste fout is geweest valt dat weer mee!
Maar voor de M3 zonder lane-change zou ik het wel overwegen.
 
Elon Musk on Autopilot:

"Feature complete does not mean the features work well."

"Feature complete means there is not a 0% chance that it can drive from home to work without intervention."


Elon Musk in Q4-2019 earnings call (January 2020).

Ik kom in 2025 wel weer een keertje kijken hoe FSD erbij staat.
 
Ik volg met veel belangstelling het FSD gebeuren. Ik heb nu geen FSD maar af en toe neig ik tot aanschaf. Wat me vooral weerhoudt is dat er HIER voorlopig niet echt autonoom gereden kan worden. @Hbrink lijkt me wat optimistisch want de auto haalt toch niet echt zelf in ? Wat ik begrijp is dat nog altijd de bestuurder het initiatief moet nemen (wettelijke verplichting ?) en dat is dan geen FSD in mijn ogen. Op YT staan leuke filmpjes waar je de "chauffeur" niks ziet doen terwijl de auto links en rechts afslaat in-en uitvoegt, verkeerlichten in de peiling heeft etc.. Nou dat is kennelijk hier in NL/B wel anders.
 
@MoManTai

Het feit dat het in de USA werkt betekent dat het hier ook, met wat tuning, kan werken. Inderdaad houden wet- en regelgeving dit nog tegen. Nadruk op nog....

Ik voorzie stappen in het NN, uitrol van HW3 en beweging bij de wetgever.

Maar dit is idd mijn glazen bol, niets meer dan dat....
 
Aankopen van FSD is echt dood en doodzonde van mijn geld geweest. 6,5e K voor een niet goed werkende lane-change waarbij je eigenlijk nog steeds alles zelf moet doen, en that's all your getting. Autopark werkt nooit, en summon is totally useless.

Wat een waste of money was dat. Raad het niemand aan.
 
Aankopen van FSD is echt dood en doodzonde van mijn geld geweest. 6,5e K voor een niet goed werkende lane-change waarbij je eigenlijk nog steeds alles zelf moet doen, en that's all your getting. Autopark werkt nooit, en summon is totally useless.

Wat een waste of money was dat. Raad het niemand aan.
Elke keer als ik haaks inparkeer staat het parkeervak perfect afgebeeld. Als ik het systeem het laat doen gaat dit meer dan 90% van de tijd goed. Waarom bij mij wel en bij anderen niet? Lane-change gaat goed als mijn medeweggebruikers hun fatsoen gebruiken.