Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

FSD kopen

This site may earn commission on affiliate links.
2AA9EB14-5619-41F3-8999-B7010E87E46F.png
Bij mij in de app kost de upgrade van autopilot (FSD) nu €6300. Dat was toch €6400?
 
Tow mode handmatig uit zetten, kan je lekker op autopilot trekken.
Dat kan (alleen in P-stand), maar binnen een paar minuten heeft de auto het door: "Zware last gedetecteerd, aanhanger mode geactiveerd".

Overigens merk ik met de FSD computer wel een duidelijk verschil in hoe snel en hoe veel voertuigen & mensen gedetecteerd worden op het dashboard scherm - veel beter dan met AP2.5. Rijden zelf, ook met 2020.20.12, geen verschil in 'stadsverkeer', zoals gezegd is NoA op de snelweg veel handiger geworden in baan wisselen, maar dan kan ook software zijn.

Beetje offtopic in deze thread, maar misschien toch nuttig voor anderen:

Consumptie-update:
Heenweg, tegenwind 4 m/s: Slechts 310 Wh/km gemiddeld. Reden? Vrijwel hele weg op TACC-stand-1 achter vrachtwagen(s) gehangen @ 80-83 km/h. 92% => 45% over 135 km.

Terugweg, zijwind 6 m/s: 390 Wh/km, geen vrachtwagen te vinden en derhalve 80 resp 90 op eigen kracht (helft was N-weg, andere helft A). 92% => 46% over 160 km, met 20% laden bij SuC 's-Hertogenbosch. Daar was het gezellig, maar het afkoppelen duurde hooguit een minuut extra.

Conclusie:
Met caravan in NL e.o. prima te doen, maar op langere ritten moet je de overhead van elke 150-MAX 200 km laden, wel voor lief nemen... En mocht je een mistalletje van 8-10 m/s tegen hebben, moet je helemaal oppassen!
 
Dat kan (alleen in P-stand), maar binnen een paar minuten heeft de auto het door: "Zware last gedetecteerd, aanhanger mode geactiveerd".
Ik heb nu nog niet getest met meer dan 750kg, maar met het trekken van een motorfietstrailer met zware motorfiets op heb ik zo een meldingen nog niet gehad. Ik zet tow mode wel al rijdend uit.
 
Inderdaad, korting heb ik nu ook. Denk nog steeds niet dat ik FSD nu wel ga aanschaffen. In vergelijking met EAP heeft het voorlopig 0 toegevoegde waarde binnen Europa.

Wel enorm zuur weer, stel je voor dat je in de afgelopen weken net deze FSD upgrade hebt aangeschaft voor 3200 EUR?!
 
@Rdam5314 dat is incl. BTW. Het bedrag wat je dus excl. BTW betaalt is dan 1983,47 EUR.

@smartdriver normaal gesproken meld Tesla de bedragen incl. BTW op de website. Die 2644 EUR excl. BTW is dan ook te herleiden naar 3200 EUR incl BTW. Ik heb helaas geen Model 3 dus kan niet voor je kijken hoeveel Basic AP nu kost.
 
Toch veel twijfel, zeker gezien komend vakantieseizoen. We zijn teruggevallen op gewone autopilot met de aanschaf van de Raven Model S, maar ik mis de auto lane change toch behoorlijk. Al die belletjes op de snelweg...

Dit soort filmpjes geeft dan weer een stimulus om centen over de balk te smijten. Ik moet niet zo nodig in een stad op FSD rondtuffen, maar lange stukken autoroute/autobahn/autostrada op NoA doen is zeer verleidelijk... :confused::D
 
Toch veel twijfel, zeker gezien komend vakantieseizoen. We zijn teruggevallen op gewone autopilot met de aanschaf van de Raven Model S, maar ik mis de auto lane change toch behoorlijk. Al die belletjes op de snelweg...

Dit soort filmpjes geeft dan weer een stimulus om centen over de balk te smijten. Ik moet niet zo nodig in een stad op FSD rondtuffen, maar lange stukken autoroute/autobahn/autostrada op NoA doen is zeer verleidelijk... :confused::D

Ik heb precies hetzelfde. Twijfel ook heel erg. Eerlijk gezegd is AP1 in mijn herinnering prettiger dan AP2. De auto lane change speelt daar zeker in mee, maar ook al die phantom brakes had ik niet. Wat betreft de kosten. Bij mij staat nog steeds 6.400. Is het zeker dat het duurder wordt per 1 juli voor ons in Europa? En waarom is er wel een korting voor sommige Model3's?
 

Hoe verklaren jullie dat Autopilot en TACC wel remmen en niet over Jeremy Clarkson willen rijden (maar wel remmen en wel over een pinguin rijden WTF!), maar niet voor Clarkson en voor een pinguin remmen als Autopilot of TACC niet aan staan. Dat is toch een cruciale keuze die niet aansluit bij de Safety missie van Tesla?

Tesla Vehicle Safety Report

At Tesla, we believe that technology can help improve safety. That’s why Tesla vehicles are engineered to be the safest cars in the world. We believe the unique combination of passive safety, active safety, and automated driver assistance is crucial for keeping not just Tesla drivers and passengers safe, but all drivers on the road.