Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

FSD kopen

This site may earn commission on affiliate links.
Het gaat niet om wat het systeem nu kan maar om de potentie. Mijn vrouw schrikt zich elke keer rot wanneer ik een nieuwe update uitprobeer en het systeem weer eens iets totaal onverwachts doet. Maar ik vind het fantastisch de ontwikkeling op deze manier van nabij mee te maken. En er zit zeker progressie in.

I like to buy into the idea.. maar zo jammer dat er geen MCU update bij zit
 
I like to buy into the idea.. maar zo jammer dat er geen MCU update bij zit

MCU update komt nog, staat voor nu even los van FSD upgrade (en dus HW2.x vervangen door het nieuwere HW3.0).
Overigens werd er ergens beweerd dat de MCU upgrade als eerste wordt aangeboden aan degenen met FSD. Dat staat nu in ieder geval niet zo expliciet op de "Infotainment Upgrade" pagina van Tesla.

Laten we de MCU discussie in het MCU1 -> MCU2 upgrade topic voeren: MCU2 upgrade mogelijk, maar hoe?
 
Zelfde gedoe. Na drie pogingen via de app gisteren maar gewoon via de website ingelogd. Probleemloos.
Bij mij uiteindelijk ook gelukt om met SEPA machtiging de FSD upgrade te kopen, via de Tesla website.
Dat viel overigens ook niet mee, want ik krijg de website uitsluitend in het Chinees aangeboden. Don't ask me why. Maar op de telefoon kon ik niet wisselen naar de Nederlandse Tesla website. Ben momenteel aan het kamperen en heb de laptop thuis gelaten. Via Chrome vertalen naar Nederlands is het gelukt.

Wat een gepruts. Hopelijk werkt FSD beter :D
 
Wel grappig dat je 2500 euro uitgeeft, maar helemaal niks veranderd aan je auto (behalve dat er nu "Volledig zelfrijdende besturing" ergens diep in het menu staat in de lijst van opties ;)

Is er iemand die de update nu niet heeft gedaan en kan zien of de prijs weer omhoog is gegaan?
 
Wel grappig dat je 2500 euro uitgeeft, maar helemaal niks veranderd aan je auto (behalve dat er nu "Volledig zelfrijdende besturing" ergens diep in het menu staat in de lijst van opties ;)

Helemaal waar, toch ging ik deze keer overstag, omdat:
- het leuk is om je te kunnen verheugen op iets dat in ontwikkeling is (en dat verheugen kan extra lang dankzij Elon-time...);
- upgrade van de hardware (2.5 naar 3.0);
- de aanschafprijs netto doormidden gaat (BTW, aftrekpost) en ook nog wel deels zal terugkeren via een iets hogere marktwaarde over een paar jaar.

Time to rejoice!
 
  • Like
Reactions: Klaas and watt
Voor de EAP rijders die nu de aanbieding van EUR 2400 niet genomen had (voorheen was het EUR 3200), is de prijs vanaf vandaag EUR 4300 heb ik bij een mede Model X eigenaar gezien.
Kan ik bevestigen; vanochtend rond 8:00 CET nog 2.400 voor EAP naar FSD, nu 4.300. Datumgrens ligt voor Tesla ergens in de Atlantische Oceaan of oostkust VS.