Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Full Self driving voor de helft van de prijs

This site may earn commission on affiliate links.
En Elon heeft alles weer herstelt naar het oude. Per maandag is alles weer zoals het altijd is geweest. Ppppfffff ....

En nog maar een paar dagen om FSD nu wel of niet aan te schaffen. Het zou voor mij de moeite waard zijn als een hardware update onderdeel van de deal is. Elon heeft in een aantal tweets daar wel iets over geroepen, maar ik vindt dit te onzeker. Aan de andere kant zijn de kosten nu te overzien.......ppppffff!
 
En nog maar een paar dagen om FSD nu wel of niet aan te schaffen. Het zou voor mij de moeite waard zijn als een hardware update onderdeel van de deal is. Elon heeft in een aantal tweets daar wel iets over geroepen, maar ik vindt dit te onzeker. Aan de andere kant zijn de kosten nu te overzien.......ppppffff!

En dan is er nog het dingetje dat wij het niet bij kunnen bestellen omdat het niet online staat...
 
  • Like
Reactions: Michel3
Ik heb zojuist gebeld. Er werd mij bevestigd dat AP geen lane changing heeft en dat FSD nog voor 18 maart met 50% korting te leveren is. Er wordt nu uitgezocht of dat ook mogelijk is om te bestellen als je auto nog niet geleverd is. Ik word hier over teruggebeld.

Even voor de duidelijkheid. Ik ben een besteller van een m3, december besteld nog niet geleverd gekregen. Verwachtte levering eind maart en ik had geen EAP besteld maar wel gratis AP bevestigd gekregen via sms
 
  • Like
Reactions: SeBsZ
Ik heb zojuist gebeld. Er werd mij bevestigd dat AP geen lane changing heeft en dat FSD nog voor 18 maart met 50% korting te leveren is. Er wordt nu uitgezocht of dat ook mogelijk is om te bestellen als je auto nog niet geleverd is. Ik word hier over teruggebeld.

Even voor de duidelijkheid. Ik ben een bestbeeller van een m3, december besteld nog niet geleverd gekregen. Verwachtte levering eind maart en ik had geen EAP besteld maar wel gratis AP bevestigd gekregen via sms

Ben erg benieuwd of je de FSD nog vooraf voor 50% kan aanschaffen. Zal denk lastig worden, omdat de aanschaf vereist dat je reeds AP hebt, en die heb je niet. En afwijkingen in het proces lijkt Tesla niet erg goed in...
 
Dit is het oude plaatje!

De laatste versie:
View attachment 385149
Is dit plaatje alleen voor de Model 3?
Ik heb vorige jaar een Model S gekocht met EAP (€ 5300,-). Toen stond daar bij dat daar "Navigate on Autopilot" (NOAP) onderdeel van zou uitmaken (automatisch rijden van oprit naar afrit). Eind vorig jaar werd NOAP in de VS uitgebracht, maar met de kanttekening dat Auto Lane change bevestiging vereiste. Dat zou tijdelijk zijn. Als we nu kijken naar het plaatje lijkt het alsof alleen FSD zonder bevestiging zal zijn, wat in mijn beleving de EAP degradeerd tot een hele dure active cruise control met lane assist. Mis ik iets?
 
Ik ben in de war... Volgens schema op vorige pagina van @Unit106 zou iedereen die Model 3 dit jaar geleverd heeft gekregen gratis AP krijgen, ook comform email die @Unit106 eerder postte van Enterprise Sales Manager Tesla.

Alleen als ik Tesla bel zegt men dat ik alleen recht heb op upgrade tegen 50% (voor zowel AP als FSD, oftewel €2150 + 3700 = €5850). Als ik hard kan maken dat me beloofd is dat ik gratis AP zou krijgen dan kan het wel...

M3 op 9 feb geleverd gekregen.

Overigens zie ik ook geen upgrade mogelijkheid in mn Tesla account, heb gebeld om dit te horen te krijgen.

Iemand in hetzelfde schuitje / een suggestie hoe dit aan te pakken (behalve €5850 af te tikken? :)
 
Ben erg benieuwd of je de FSD nog vooraf voor 50% kan aanschaffen. Zal denk lastig worden, omdat de aanschaf vereist dat je reeds AP hebt, en die heb je niet. En afwijkingen in het proces lijkt Tesla niet erg goed in...

Zojuist teruggebeld. Ik kan inderdaad niet gebruik maken van de 50% korting.
Enkel na aanschaf 5300 betalen voor fsd.
Ik krijg nu dus AP gratis twv 3200 en betaal 3000 meer voor mijn auto dan dat ik hem nu zou bestellen. Bijtellingtechnisch gezien dus niet erg interessant. Irritant.
 
  • Informative
Reactions: Cely
Ik ben in de war... Volgens schema op vorige pagina van @Unit106 zou iedereen die Model 3 dit jaar geleverd heeft gekregen gratis AP krijgen, ook comform email die @Unit106 eerder postte van Enterprise Sales Manager Tesla.

Alleen als ik Tesla bel zegt men dat ik alleen recht heb op upgrade tegen 50% (voor zowel AP als FSD, oftewel €2150 + 3700 = €5850). Als ik hard kan maken dat me beloofd is dat ik gratis AP zou krijgen dan kan het wel...

M3 op 9 feb geleverd gekregen.

Overigens zie ik ook geen upgrade mogelijkheid in mn Tesla account, heb gebeld om dit te horen te krijgen.

Iemand in hetzelfde schuitje / een suggestie hoe dit aan te pakken (behalve €5850 af te tikken? :)
Levering op 26/2 hier. Het enige wat ik te horen heb gekregen is dat ik beide opties met 50% korting zou kunnen aanschaffen, het overzicht wat @Unit106 heeft gepost komt dan ook niet overeen met de info die ze in ieder geval mij vanaf 1 maart hebben gegeven. Aanschaf lijkt wel echt weer verplicht via Tesla.com te moeten, waar het niet kan, en de SeC geeft ook niet thuis. Ik baalde eigenlijk al dat autopilot niet gratis zou komen maar als nu ook de korting nog vervalt heb ik wel 'n aardige sik...
 
  • Like
Reactions: Michel3
Levering op 26/2 hier. Het enige wat ik te horen heb gekregen is dat ik beide opties met 50% korting zou kunnen aanschaffen, het overzicht wat @Unit106 heeft gepost komt dan ook niet overeen met de info die ze in ieder geval mij vanaf 1 maart hebben gegeven. Aanschaf lijkt wel echt weer verplicht via Tesla.com te moeten, waar het niet kan, en de SeC geeft ook niet thuis. Ik baalde eigenlijk al dat autopilot niet gratis zou komen maar als nu ook de korting nog vervalt heb ik wel 'n aardige sik...

Ik weet wel de procedure mocht het zo moeten gaan: Bellen met SeC en contact leggen met een Service Advisor. Hij of zij kan namelijk een factuur aanmaken en sturen, als je dan een betaalbewijs stuurt activeren ze de boel. Voor de 50% deal zou je eventueel via Delivery moeten gaan waarbij iemand de service advisor in kwestie aangeeft welk bedrag gefactureerd moet worden.

Maar eerst nog benieuwd of er iemand is met levering vóór 1 maart die wel gratis AP heeft gekregen?
 
Na de berichten over gratis AP (geen AP besteld) en gratis FSD (EAP besteld) heb ik naar mijn service center in Gent gebeld. Daar wisten ze nog totaal van niets. Halve prijs in US, ja, maar hoe het in België zat, dat wisten ze nog niet.

Blijkbaar hebben sommigen een SMS gekregen waarin stond dat ze gratis AP kregen. Wij hebben EAP, maar hebben geen SMS gekregen.

Vanaf volgende week maandag zijn de upgrades in de VS niet meer aan halve prijs. Maar wat met Europa? Blijkbaar zijn er sommigen die via hun service center een factuur hebben gekregen voor een upgrade aan halve prijs? Maar die had dus gratis moeten zijn, of toch weer niet?

Ik hoop dat ze volgende week niet zeggen "die gratis upgrade was een grapje, en intussen heb je de upgrade aan halve prijs gemist, dus betaal maar de volle pot als je nog FSD wil".

Ik begrijp er niets meer van, en de mensen van Telsa blijkbaar ook niet. Heeft iemand officieel, betrouwbaar nieuws?