Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Full Self driving voor de helft van de prijs

This site may earn commission on affiliate links.
Hier ook na het bellen met het delivery team per mail de bevestiging dat ik AP/FSD met korting kan aanschaffen, met een email om duur te sturen naar het SeC, aangezien die er nog niet allemaal van op de hoogte zijn. Let wel, dat geldt blijkbaar alleen bij levering voor 1 maart, daarna is de situatie weer anders:

View attachment 386226
Ook daar zit volgens mij weer ambiguïteit in: Bedoelen ze nu 50% op de aanschaf achteraf van een van de twee of op allebei?

Bij mij stond er dan weer "tegen een gereduceerd tarief" en hadden ze het alleen over AP. Een medewerker van Servicecentrum Duiven verzekerde me door de telefoon dat ik volgens een interne mail niets hoefde te doen en dat ik AP vanzelf zou krijgen (mijn levering was een paar dagen voor 28/2).
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Michel3
Ook daar zit volgens mij weer ambiguïteit in: Bedoelen ze nu 50% op de aanschaf achteraf van een van de twee of op allebei?

Bij mij stond er dan weer "tegen een gereduceerd tarief" en hadden ze het alleen over AP. Een medewerker van Servicecentrum Duiven verzekerde me door de telefoon dat ik volgens een interne mail niets hoefde te doen en dat ik AP vanzelf zou krijgen (mijn levering was een paar dagen voor 28/2).
Goed gespot, dat had ik gemist. Telefonisch gaf hij aan dat het 50% op een en/of beide zou zijn, afhankelijk van wat ik beslis te kopen. De mail laat dat inderdaad niet helder zien. De informatie van de SeC's mbt. gratis Autopilot was volgens deze medewerker incorrect en 'ze' zijn blijkbaar bezig om de SeCs hiervan op de hoogte te stellen.
 
De informatie van de SeC's mbt. gratis Autopilot was volgens deze medewerker incorrect en 'ze' zijn blijkbaar bezig om de SeCs hiervan op de hoogte te stellen.
Ik snap er werkelijk waar niets meer van o_O

IMG_20190314_112756.jpg
 

Attachments

  • Screenshot_2019-03-14-11-26-23-767_com.android.mms.png
    Screenshot_2019-03-14-11-26-23-767_com.android.mms.png
    322.6 KB · Views: 40
  • Like
Reactions: Basvdpoel
Ik snap er werkelijk waar niets meer van o_O

View attachment 386232
Jouw levering was op 1 maart. dus na 28/2, die krijgen de gratis AP zo stond in de mail die ik na 8 dagen kreeg op een vraag aan deliveryNL. Mijn levering en volgens mij ook die van @Lbl3 was een paar dagen voor 28/2. Door de Tesla-loterij is bepaald dat wij net een paar dagen eerder geleverd hebben gekregen en nu hebben ze (mogelijk, want we weten het niet zeker) bedacht dat daar om de een of andere reden een andere regeling voor geldt..
 
Last edited:
  • Like
  • Informative
Reactions: Lbl3 and 1MP3R4T0R
Jouw levering was op 1 maart. dus na 28/2, die krijgen de gratis AP zo stond in de mail die ik na 8 dagen kreeg op een vraag aan deliveryNL. Mijn levering en volgens mij ook die van @Lbl3 was een paar dagen voor 28/2. Door de Tesla-loterij is bepaald dat wij net een paar dagen eerder geleverd hebben gekregen en nu hebben ze (mogelijk, want we weten het niet zeker) bedacht dat daar om de een of andere reden een andere regeling voor geldt..

Ik heb mijn auto op 25-02 opgehaald. Gisteren nog telefonisch bevestigd gekregen dat AP er gratis op gezet gaat worden. Ik kan overigens ook leven met de optie 50% korting op zowel FSD als AP. Wil alleen nu wel dat ik het kan activeren. Duurt allemaal zo lang....
 
  • Like
Reactions: Michel3
@joesgarage ik heb inmiddels een bevestiging per email binnen dat deze korting geldt voor beide keuzes. Het FSD pakket (bij nalevering) bevat ook al meteen Autopilot, wat de verwarring op heeft geleverd. Prijzen zijn dan €2100 voor Autopilot of €5850 voor AP+FSD, na korting voor Model 3's geleverd vóór 1 maart.
 
  • Informative
Reactions: joesgarage
@joesgarage ik heb inmiddels een bevestiging per email binnen dat deze korting geldt voor beide keuzes. Het FSD pakket (bij nalevering) bevat ook al meteen Autopilot, wat de verwarring op heeft geleverd. Prijzen zijn dan €2100 voor Autopilot of €5850 voor AP+FSD, na korting voor Model 3's geleverd vóór 1 maart.
Weet je zeker dat FSD ook al meteen AutoPilot inhoudt? Want dan zou FSD + AP 7400 / 2 = 3700 moeten kosten, no? Of bedoel je dat je alleen FSD kan aanschaffen als je al AP hebt en dat het daarom dus 5850 is?

Ik heb het Delivery Center gebeld. Die vertelden mij dat het inderdaad voor beide gold en dat ik het meteen kon bestellen bij mijn ServiceCenter. Hij verbond mij vervolgens door maar de medewerker daar wist van niets van het direct kunnen bestellen en hij is nu weer diegene van het Delivery Center aan het bellen. De ServiceCenter-medewerker zei inderdaad ook dat ze diverse conflicterende interne mails hadden gehad en dat in de laatste werd gesproken over andere "spelregels" bij delivery voor of na 28/2. De 50% reductie gold volgens hem voor de prijzen na levering van AP (€ 4300) en FSD (€ 7400), dus AP is dan dus € 2150,- en samen is dan € 11.700 en daar de helft van is inderdaad € 5850,- incl. BTW.

Dezelfde medewerker van het ServiceCentrum had mij eerder verzekerd dat ik AP gratis zou krijgen op basis van informatie die hij toen had. Hij kon me echter geen bevestiging sturen per email.


---
@Jooop , jij heb ook voor 28/2 geleverd gekregen, maar jij had toch zwart of wit dat je AP gratis zou krijgen? Is dat bij jou ook veranderd?
 
Last edited:
Weet je zeker dat FSD ook al meteen AutoPilot inhoudt? Want dan zou FSD + AP 7400 / 2 = 3700 moeten kosten, no?
Nee, dat gold puur voor de opties waar ze het over hadden. Kun je verder negeren, de som is inderdaad

De 50% reductie gold volgens hem voor de prijzen na levering van AP (€ 4300) en FSD (€ 7400), is samen € 11.700 en daar de helft van is inderdaad € 5850,- incl. BTW.

Ik zou vragen om deze info per e-mail zodat je dit door kunt sturen naar het SeC, dan kunnen zij er mee verder. Ben inderdaad wel benieuwd hoe dit met @Jooop zit verder.
 
  • Informative
Reactions: joesgarage
Ben op vakantie dus zodra ik terug ben ga ik bellen om opheldering te vragen. Heb idd nog niets gekregen qua update maar wel beloofd. Misschien dat het komt vanwege het gebrek aan wifi hier, maar wie weet wat ze allemaal achter de schermen besluiten.
 
Wat ik niet begrijp is dat de AP en FSD niet op abonnementsbasis gaan aanbieden. Geef mensen de kans om het tegen een bedrag van een paar tientjes te huren en ook weer uit te zetten. De drempel om het te testen is dan heel laag, een dergelijk laag bedrag is veel makkelijker zelf te financieren zonder gedoe te hebben met de leasemaatschappij en als mensen het niets vinden dan kunnen ze er weer vanaf. In de praktijk denk ik dat iedereen het zo mooi zal vinden dat ze het niet meer uit zullen zetten. Daarbij is het voor Tesla een monthly recurring revenue die met name op de langere termijn interessant kan zijn lijkt me.

Net ook een tweet aan Elon en Tesla gestuurd met die suggestie, hopen dat ze het lezen :)
 
Is er iemand in België die er al in geslaagd is om FSD bij te voegen bij zijn Model 3? Bij de SeC weten ze niet hoe, en Tesla Amsterdam weet het ook niet en verwijst naar SeC.
Bellen naar lokale Service Center, en melden dat FSD optie niet beschikbaar is in je account. Hoe meer mensen bellen, hoe beter.

Ik heb trouwens ook via de "Hulp Verzoek" knop op mijn Account pagina het probleem gemeld. Dus als je niet kan bellen..

Morgen is de laatste dag dat ze bereikbaar zijn voordat de actie vervalt.. iedereen bellen!!!!
 
Ik durf het bijna niet te posten omdat het de verwarring alleen maar groter maakt : Duitse klanten krijgen blijkbaar nu bij hun levering een document van Tesla waarin hen beloofd wordt dat ze een volledige refund van 5200 EUR krijgen indien FSD niet gereleased is tegen eind 2019.