Wow, dat is pittig! Dan zou er zo'n 300A doorheen moeten gaan. Dat is ruim 2x zoveel als de huidige CHAdeMO. Die is gecapt op 125A dacht ik (in de praktijk halen 50kW DC stations ongeveer 115-120A).Volgens Fastned zouden de Tesla’s met de nieuwe adapter tot 120kW op CCS kunnen laden.
En de adapter wordt ongeveer net zo duur als de Chademo adapter nu. En iets kleiner.
Ik hoop voor de S/X eigenaren dat deze inschatting klopt, maar gezien de kabeldikte van de huidige CHAdeMO adapter, zou mij niets verbazen wanneer de CCS adapter ergens tussen de 125 en 200A zijn max bereikt (50kW - 80kW).
Of zou die 120kW gebaseerd zijn op 800V? Weet je wat meer van de onderliggende gegevens van hun inschatting?
Dat zou opzich voor IONITY een goede motivatie kunnen zijn. Zou Tesla dan ook andere merken toe gaan staan om te laden bij SuCs? Zou opzich leuk zijn qua inkomsten voor Tesla, wellicht minder fraai qua drukte
Nadat Tesla de SuCs heeft geretrofit en voorzien van een extra CCS kabel, is het technisch mogelijk dat een andere CCS auto daar komt te laden. Echter zal de fabrikant van die auto eerst met Tesla overeen moeten komen onder welke voorwaarden de auto op het SuC netwerk mag laden (tarief, betaalmogelijkheid, etc).