Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Geen Firmware 6.0 maar 5.9

This site may earn commission on affiliate links.
Hmmm, ik vind het nogal apart dat ik nu op "Always Low" rij en dat als ik de auto parkeer en deur dicht doe dat de auto nog eens zakt. Alsof Low tijdens rijden iets anders is dan Low geparkeerd. Iemand met 5.9 zelfde ervaring?

Yep, hier precies hetzelfde! Altijd op Low en bij uitstappen alsnog zien dat de auto zakt. Heb tijdens het rijden gekeken of ie dan niet toch naar Standaard gaat, maar dat lijkt niet het geval, althans niet grafisch aangegeven. Vreemd!
 
Staat de auto horizontaal geparkeerd, of heb je een iets oplopende oprit?

Ik zie onze P85 ook soms voor iets zakken, maar die staat nog op 5.8. Hij lijkt dan te proberen om de auto weer horizontaal te krijgen. Achter zakt ie namelijk niet.
 
Weet iemand die al 5.9 heeft of daarin de bug verholpen is betreffende het weer verhogen van de laadstroom ?
Ik bedoel niet het 32A laden i.p.v. 26A, maar de bug waarbij de Tesla niet meer toestaat dat de laadstroom weer omhoog geregeld wordt nadat deze door de lader verlaagd is. Ik zag dat helaas niet in de release notes, dus ik hoop niet dat we tot versie 6.0 hoeven te wachten.

Ik hoop zelf versie 5.9 op 11 April a.s. te krijgen als ik langs Tilburg moet, maar ben te nieuwsgierig om dat af te wachten :)
 
Net terug uit Tilburg van een service afspraak en ze hebben er 5.9 op gezet :)
Wel handig nu navigatie met voice control "navigate home" en hop hij zet het er meteen in. Verder werkt geolocation in de browser helaas nog steeds niet. Verlagen op snelheid is ook leuk, maar standaard verlagen als de auto geparkeerd staat vind ik leuker, oogt toch net wat mooier.
 
Weet iemand die al 5.9 heeft of daarin de bug verholpen is betreffende het weer verhogen van de laadstroom ?
Ik bedoel niet het 32A laden i.p.v. 26A, maar de bug waarbij de Tesla niet meer toestaat dat de laadstroom weer omhoog geregeld wordt nadat deze door de lader verlaagd is. Ik zag dat helaas niet in de release notes, dus ik hoop niet dat we tot versie 6.0 hoeven te wachten.

Ik hoop zelf versie 5.9 op 11 April a.s. te krijgen als ik langs Tilburg moet, maar ben te nieuwsgierig om dat af te wachten :)
Lijkt van wel!

Net getest, mijn Amperage van 30A naar 20A gezet. Auto ging naar 20A. Daarna van 20A naar 24A, voila, laad nu op 24A!

Lijkt dus te werken met 5.9!

Zie: Firmware 5.9: Smart Charging finally works!!
 
Last edited:
Ik heb het idee dat met de update ook het beeld van de achteruitrij camera is aangepast.
Het lijk Een scherper (beeld in elk geval in het donker) en zaten die witte randen eerder ook al om het beeld?

rdio is niet erg praktisch als je juist die ene song wilt horen, je krijgt genoeg resultaten maar wat je nu precies zoekt is vaak niet te vinden of blijk bij selectie toch weer wat anders te zijn.

voor de eerste keer voice controle op de navigatie kunnen gebruiken ( navigate to HOME) en het werkte ook nog! ( na twee keer proberen en natuurlijk eerst "home" instellen.
 
Oh, the agony, the pain!
Jij met een diesel half Duitsland door en de Tesla thuis laten en dan wel 5.9 krijgen.
Ik ruim 1300km zonder uitstoot, en ik krijg nix...
Ja, het is heel raar hoe dat loopt. Je weet nooit wanneer men de update krijgt.

Ook is er nog een kleine bug gefixed. Ik heb mijn charging op "Energy" staan en die rekende 3-fase niet goed. Zo gaf de auto (en app) bij 3x26A 6kW aan, maar nu netjes 18kW.

Lijkt wel alsof 5.9 alle fixes heeft voor bugjes en 6.0 een grote make-over wordt.

Smart Charging werkt, Air Suspension fixed, laadvermogen correct, etc, etc.