Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Geen trekhaak meer op Tesla Model 3?

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn M3 SR+ met trekhaak is ondertussen al ruim 2 maand geleverd. Van vertraging vanwege het toevoegen van de trekhaak was uiteindelijk geen sprake. Ik heb de indruk dat ze de leveringstermijn met een paar maand opschuiven tot ze het zeker weten.
Bij mij : besteld half juni -> verwachte levering augustus
trekhaak aan de bestelling toegevoegd -> verwachte levering November
eind juli -> verwachte levering sprong terug naar augustus
effectief afgeleverd aan mij op 18 augustus.

Twee dagen na aflevering ontving ik een mail met een link naar een online kalender waar ik de datum moest kiezen dat ze hem mochten afhalen om te laten keuren (voor de trekhaak) .

Op de gekozen dag kwam een onderaanneemster de auto afhalen om te laten keuren.
2 uur later, auto teruggebracht aan huis en gekeurd voor 750kg geremd/ongeremd.
Zonder enige kost voor mij.

Ik weet niet of je nu aan een bestelling nog een trekhaak kan laten toevoegen, iemand onlangs nog geprobeerd ?

mvg,
 
De trekhaak was meebesteld met de auto, zie mijn eerder bericht daarover.
Op het COC staat 750 kg ongeremd, 1000 kg geremd maar laten keuren op 1000 kg heeft voor de eigenaar ook de jaarlijkse keuring nadien tot gevolg i.p.v. keuring na 4 jaar, dus keuring 750/750 is prima voor mij.
Die onderaannemster van Tesla had enkel als taak de auto ophalen bij mij, er mee naar de keuring rijden en terugbrengen aan huis.



mvg
 
  • Like
Reactions: job-lek
Mijn M3 SR+ met trekhaak is ondertussen al ruim 2 maand geleverd. Van vertraging vanwege het toevoegen van de trekhaak was uiteindelijk geen sprake. Ik heb de indruk dat ze de leveringstermijn met een paar maand opschuiven tot ze het zeker weten.
Bij mij : besteld half juni -> verwachte levering augustus
trekhaak aan de bestelling toegevoegd -> verwachte levering November
eind juli -> verwachte levering sprong terug naar augustus
effectief afgeleverd aan mij op 18 augustus.

Twee dagen na aflevering ontving ik een mail met een link naar een online kalender waar ik de datum moest kiezen dat ze hem mochten afhalen om te laten keuren (voor de trekhaak) .

Op de gekozen dag kwam een onderaanneemster de auto afhalen om te laten keuren.
2 uur later, auto teruggebracht aan huis en gekeurd voor 750kg geremd/ongeremd.
Zonder enige kost voor mij.

Ik weet niet of je nu aan een bestelling nog een trekhaak kan laten toevoegen, iemand onlangs nog geprobeerd ?

mvg,
Hallo Jan,
Wij zijn ons aan het oriënteren om een EV aan te kopen. EV6 of M3 wellicht. Onze wagen zou ook een trekhaak moeten hebben om 1 maal om de 2 maand een aanhangwagen te trekken of fietsen te vervoeren. Wat zijn jou ervaringen op vlak van range met de SR+ ? Zowel zonder als met aanhangwagen of fietsen ?

bedankt alvast voor de input.
 
Ik heb twee weken geleden voor het eerst met een sloep achter de M3 gereden. Afstand ongever 30 kilometer, combinatie van binnen de bebouwde kom, snelweg en provinciale weg.
Rijden en wegligging perfect. Je merkt eigenlijk niet dat er iets achter hangt. Verbruik zat rond de 245Wh/km. Net iets meer dan vele andere EV’s doen zonder aanhanger.
 
  • Like
Reactions: Robina and TM3LR
Ik heb twee weken geleden voor het eerst met een sloep achter de M3 gereden. Afstand ongever 30 kilometer, combinatie van binnen de bebouwde kom, snelweg en provinciale weg.
Rijden en wegligging perfect. Je merkt eigenlijk niet dat er iets achter hangt. Verbruik zat rond de 245Wh/km. Net iets meer dan vele andere EV’s doen zonder aanhanger.

En rustig zonder slippen uit het water trekken op een stijle boothelling, wat een genot.

Voor mij een bestelbus met een sleepkabel aan een voorwielaangedreven (slippende) auto + boottrailer :eek:
Terwijl ze alles aan het opruimen waren keken ze met grote ogen en open mond naar de M3 welke rustig zonder geluid en slippen een veel zwaardere boot uit het water trok :cool:

Verbruik is idd wel een stuk hoger -> verklaarbaar door aardige windvanger achter de gestroomlijnde auto.
Op de snelweg kom ik boven de 250Wh/km uit bij 90 km/u (zeker bij tegenwind)
Binnendoor met anticiperend/regenererend rijden blijf ik net onder de 200Wh/km (op 60 km wegen)
 
Bedankt voor de input.
Ik twijfel tussen de SR+ of de LR.
Ik zoek nog wat range testen op en dan volgende week de testrit.
Op ev-database kun je veel informatie vinden over de werkelijke range (helaas niet met aanhanger).

Bjørn heeft ook diverse testen gedaan, maar helaas ook niet met aanhanger.
 
Bij Trekhaakcentrum hebben we inmiddels zo'n 250 Model 3's van een afneembare trekhaak voorzien. Via de trekhaakconfigurator kun je eenvoudig je trekhaak en een montagelocatie selecteren.
De mijne staat inmiddels al ruim een dag bij 1 van jullie installateurs, problemen met de elektronica. Precies de reden waarom ik het laten installeren van een trekhaak zo lang heb uitgesteld. Als jullie intern een kenniscentrum hebben dan hoop ik dat ze daar vandaag gebruik van gaan maken, neem aan dat er na 250 Model 3's behoorlijk wat knowhow vergaard is. Als je wil stuur ik je per DM de gegevens van de betreffende installateur, hopelijk wordt het dan snel opgelost (had gisterenavond laat nog een monteur aan de app, hoewel ze behulpzaam zijn stelde me dat niet helemaal gerust....).
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
Bedankt voor de input.
Ik twijfel tussen de SR+ of de LR.
Ik zoek nog wat range testen op en dan volgende week de testrit.
nu de WLTP range van SR+ naar 491km is gestegen gaat dat geen makkelijke keuze worden, SR+ heeft een LFP accu die 100% mag geladen worden,
LR is nu WLTP 614 maar beter niet te dikwijls boven 90% laden (614 x 0,9 is dan 553 km).
Er zijn natuurlijk nog meer verschillen tussen SR+ en LR, maar toch veel succes gewenst met kiezen.
 
De mijne staat inmiddels al ruim een dag bij 1 van jullie installateurs, problemen met de elektronica. Precies de reden waarom ik het laten installeren van een trekhaak zo lang heb uitgesteld. Als jullie intern een kenniscentrum hebben dan hoop ik dat ze daar vandaag gebruik van gaan maken, neem aan dat er na 250 Model 3's behoorlijk wat knowhow vergaard is. Als je wil stuur ik je per DM de gegevens van de betreffende installateur, hopelijk wordt het dan snel opgelost (had gisterenavond laat nog een monteur aan de app, hoewel ze behulpzaam zijn stelde me dat niet helemaal gerust....).

Lijkt te zijn opgelost, heb de M3P zojuist opgehaald. Uiteindelijk leek het aan een bepaalde module te liggen maar bleek een nachtrust (deepsleep / reset?) voldoende te zijn. Alles is getest en werkt nu naar behoren, heb zelf op de terugweg gelukkig ook nog geen gekke meldingen gezien ;-)
Trekhaak/montage ziet er degelijk uit, bijgeleverde fietsenrek (Yakima foldclick 3) ook. Ze gaven nog uitgebreide instructies waarbij het fietsenrek even vast bleef zitten op de kogel, even wat handigheid in krijgen maar in principe is het een heel eenvoudig systeem en ingeklapt nog vrij compact.
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
Er staan bij "snel leverbaar" momenteel zowel SR+ als LR met trekhaak beschikbaar, dus ik vermoed dat je bij een bestelling nog altijd een trekhaak kan bijvragen.
Gewoon om nog eens in te gaan op het originele topic van deze thread.
 
nu de WLTP range van SR+ naar 491km is gestegen gaat dat geen makkelijke keuze worden, SR+ heeft een LFP accu die 100% mag geladen worden,
LR is nu WLTP 614 maar beter niet te dikwijls boven 90% laden (614 x 0,9 is dan 553 km).
Er zijn natuurlijk nog meer verschillen tussen SR+ en LR, maar toch veel succes gewenst met kiezen.
Vandaag LR model 3 gereden. Indrukwekkend laag verbruik. Centraal Dash viel mee. Jammer genoeg geven ze weinig uitleg van de bediening van de wagen. Dat is even zoeken.
Vrouw en kids vinden de Ev6 beter.
Die lijkt kwam bediening meer op een conventionele wagen.
Ik maak me wat zorgen over de "beperkte" range tegenover de M3.
Morgen nog eens Kia. Franse M3 rwd klinkt aantrekkelijk kwam prijs.
 
Vandaag LR model 3 gereden. Indrukwekkend laag verbruik. Centraal Dash viel mee. Jammer genoeg geven ze weinig uitleg van de bediening van de wagen. Dat is even zoeken.
Vrouw en kids vinden de Ev6 beter.
Die lijkt kwam bediening meer op een conventionele wagen.
Ik maak me wat zorgen over de "beperkte" range tegenover de M3.
Morgen nog eens Kia. Franse M3 rwd klinkt aantrekkelijk kwam prijs.
Bediening wen je heel snel aan in de M3. Vrijwel alles kun je op automatisch instellen en pas je daarna nooit meer aan.
De belangrijkste functies zitten of aan één van de pookjes, of onder de scrollwieltjes, of staan als icoon onderaan het display. De menu’s zijn intuïtief en als je er één keer heel even voor gaat zitten en alle menu’s een keer bekijkt weet je het voor de rest van je leven hoe het werkt. Niet voor niets dat steeds meer merken een groot scherm in de auto plaatsen.