Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Geen trekhaak meer op Tesla Model 3?

This site may earn commission on affiliate links.
Ligt het aan mij of kun je geen trekhaak meer krijgen op de Model 3? Zowel op mijn laptop als op de tablet krijg ik die optie niet meer in beeld. De voorraad auto's hebben die wel, ook 1 die 614 km range heeft (en dus redelijk nieuw is).

Zou ik een rare keuze vinden. maar dat is vanuit NL perspectief. geen idee of die optie wereldwijd alleen maar complexiteit in het proces toevoegt zonder winst.
 
Ligt het aan mij of kun je geen trekhaak meer krijgen op de Model 3? Zowel op mijn laptop als op de tablet krijg ik die optie niet meer in beeld. De voorraad auto's hebben die wel, ook 1 die 614 km range heeft (en dus redelijk nieuw is).

Zou ik een rare keuze vinden. maar dat is vanuit NL perspectief. geen idee of die optie wereldwijd alleen maar complexiteit in het proces toevoegt zonder winst.
Inderdaad. Ook op de Belgische site is die optie voor de 3 niet meer beschikbaar, noch voor de LR, noch voor de SR+. Bij model Y is de optie wel beschikbaar, zowel voor de LR als de Performance, voor 1.350,- euro.
 
Klopt, ik kan het ook niet meer selecteren. Zie ook dat ze de configuratiepagina hebben aangepast. Is nu gewoon naar beneden scrollen door alle opties.
Zou wel stom zijn als dit niet meer beschikbaar is. Hier in Europa is een trekhaak toch wel een belangrijk dingetje. Waarschijnlijk nog wel mogelijk als je contact opneemt met Tesla, off menu optie zoals ze ook ooit met de Standard Range hadden en de zilveren kleur.
 
In dit UK draadje wordt de trekhaak ook gemist

En in dit Duits forumdraadje

 
Last edited:
Dat is wel bale……..
Wij hebben nu (prive) een SR+ zonder trekhaak en ik zou in oktober de mogelijkheid hebben om via de lease een M3LR+trekhaak te bestellen ter vervanging van mijn ICE. Aangezien een trekhaak een must is, ben ik bang dat er geen 2e tesla bij ons komt, en een id4 vind ik niet echt een alternatief.
 
Is natuurlijk altijd te proberen, maar bij de huidige auto’s is het ook niet mogelijk aangezien er geen trekgewicht op het kenteken staat.

Daarom dus toch gewoon even informeren bij Tesla, zoals ik in mijn eerdere post hier al schreef zijn er een aantal extra opties off menu beschikbaar. Dit kan nu ook met de trekhaak het geval zijn. Of ze zijn deze vergeten toe te voegen na het aanpassen van de configuratiepagina, dat kan natuurlijk ook.
 
Dat is wel bale……..
Wij hebben nu (prive) een SR+ zonder trekhaak en ik zou in oktober de mogelijkheid hebben om via de lease een M3LR+trekhaak te bestellen ter vervanging van mijn ICE. Aangezien een trekhaak een must is, ben ik bang dat er geen 2e tesla bij ons komt, en een id4 vind ik niet echt een alternatief.
Dan wordt het toch gewoon een model Y. :)

ik ben zelf aan het twijfelen om eind dit jaar mijn M3 LR te verkopen en een MY LR met trekhaak aan te schaffen.
 
Dan wordt het toch gewoon een model Y. :)

ik ben zelf aan het twijfelen om eind dit jaar mijn M3 LR te verkopen en een MY LR met trekhaak aan te schaffen.
Een Y zou ook prima zijn, eigenlijk beter zelfs, maar de M3LR valt al buiten het lease budget, maar met wat onderhandelen is het mij gelukt om toch goedkeuring te krijgen. De Y is duurder en zal dus in de lease ook duurder zijn en te ver buiten budget gaat vallen. Maar ik geef niet zomaar op……
 
  • Like
Reactions: Paco
Als het niet lukt een M3LR met trekhaak te leasen, dan ben ik tegen die tijd mischien wel geinteresserd in je M3LR. Dan ga ik die prive rijden en kies ik voor de lease wat anders…….
Wil je werkgever je niet het leasebedrag plus het voorschotbedrag brandstof aan je uitbetalen?
Dat bedrag en het bedrag wat je bespaart door het niet hebben van een bijtelling maakt voor een paar mensen in mijn omgeving dat privé een (gebruikte) tesla rijden ineens haalbaar werd.
 
Wil je werkgever je niet het leasebedrag plus het voorschotbedrag brandstof aan je uitbetalen?
Dat bedrag en het bedrag wat je bespaart door het niet hebben van een bijtelling maakt voor een paar mensen in mijn omgeving dat privé een (gebruikte) tesla rijden ineens haalbaar werd.
Ik heb inderdaad de mogelijkheid om het leasebedrag uit te laten betalen. Dit is alleen exclusief brandstof, en over het leasebedrag betaal je ook nog eens belasting. In dat geval is leasen dus goedkoper.
 
  • Informative
Reactions: ERvee
Voor de fietsendrager is achteraf inbouwen nog mogelijk (geen gewicht op kenteken) heb ik ook gedaan. Mijn MODEL ☰ is uit de periode dat ik NOG GEEN trekhaak kon bijbestellen. Burghoff trekhaak in laten bouwen in Lathum. Goedkoper dan origineel, helaas heeft mijn model ☰ geen trekgewicht en vermoedelijk krijgen degenen die je nu zonder trekhaak moet bestellen dat ook niet.
 
Vandaag gebeld met Tesla (Eindhoven), het antwoord was dat je geen M3 met trekhaak meer kunt bestellen, ook niet als je dit direct via een SeC wilt regelen.
Het kan natuurlijk zijn dat de medewerker niet van alle mogelijkheden op de hoogte is, maar vooralsnog lijkt het erop dat je geen M3 met trekhaak meer kunt bestellen.
 
  • Informative
Reactions: Klaas
Hebben ze geen reden opgegeven? Vreemd dat dit plots niet meer mogelijk is…
Geen duidelijk antwoord op gekregen. De medewerker dacht dat het te maken had dat Tesla het bestel proces wil vereenvoudigen en het aantal keuzes zou willen beperken. Lijkt mij onlogisch omdat andere modellen wel met trekhaak zijn te bestellen. Zou inderdaad best eens met de promotie en verkoop van de Y te maken kunnen hebben.