Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gekleurde (gele) rand om scherm

This site may earn commission on affiliate links.
ik heb het ook, model S 100D van 2018
nooit zoiets gemerkt bij mijn classic S 85 van 2015
ben deze namiddag eens gestopt bij service center Gent
daar waren ze zoals gewoonlijk heel vriendelijk en bereidwillig
toestel zou nog niet in België zijn, zou in november beschikbaar zijn
 
Vandaag bij Service Center Amsterdam beschikbaarheid van onderdelen voor mijn komende afspraak gecontroleerd en gevraagd of de tool beschikbaar was en blijkbaar was dit toevallig vandaag het geval. Voor mij staat de afspraak nu voor 30 oktober.
Ik vind de oplossing echt prima als het blijft en maak me eigenlijk alleen zorgen over het statement dat het een "one time courtesy" is. Het probleem zal vast in de winter wegblijven, dus ik blijf de ontwikkelingen ook volgen, we zullen het misschien pas in de zomer of eerder uit warme landen weten.
 
Ik zal een klacht indienen. Daar zullen ze niet van onder indruk zijn, ik weet het.

Leef je vooral uit zou ik zeggen.. Maar wat wil je hier nou mee bereiken?

- Tesla is op de hoogte van het probleem
- Tesla is bezig met een fix in de vorm van die UV-tool
- Tesla heeft voorheen schermen vervangen (waaronder die van mij), als tijdelijke noodoplossing totdat er een echte fix was.
- Tesla zal dit ook vervelend vinden, want ze zitten met weet ik hoeveel duizenden auto's die ze moeten herstellen met ditto manuren.
- De mensen die jij aanspreekt kunnen niets doen behalve 'Ja, amen' zeggen.

Dit gele randen probleem zal voor Tesla vervelender zijn dan voor wie dan ook omdat het ze waarschijnlijk miljoenen gaat kosten. Het nog eens inwrijven dat ze verkeerde schermen gekocht hebben kun je doen, maar je bereikt er echt helemaal niets mee. Afgezien dat je binnen het team van je lokale SeC een slechte naam krijgt. En daar heb je uiteindelijk vooral jezelf mee.

En heel eerlijk snap ik het probleem ook niet echt.. Ja, het hoort natuurlijk niet die gele randen. Maar de werking van de auto is er niet anders door (in tegenstelling tot veel andere issues bij Tesla) en je ziet het eigenlijk alleen bij een witte achtergrond pas echt goed.
 
Leef je vooral uit zou ik zeggen.. Maar wat wil je hier nou mee bereiken?

- Tesla is op de hoogte van het probleem
- Tesla is bezig met een fix in de vorm van die UV-tool
- Tesla heeft voorheen schermen vervangen (waaronder die van mij), als tijdelijke noodoplossing totdat er een echte fix was.
- Tesla zal dit ook vervelend vinden, want ze zitten met weet ik hoeveel duizenden auto's die ze moeten herstellen met ditto manuren.
- De mensen die jij aanspreekt kunnen niets doen behalve 'Ja, amen' zeggen.

Dit gele randen probleem zal voor Tesla vervelender zijn dan voor wie dan ook omdat het ze waarschijnlijk miljoenen gaat kosten. Het nog eens inwrijven dat ze verkeerde schermen gekocht hebben kun je doen, maar je bereikt er echt helemaal niets mee. Afgezien dat je binnen het team van je lokale SeC een slechte naam krijgt. En daar heb je uiteindelijk vooral jezelf mee.

En heel eerlijk snap ik het probleem ook niet echt.. Ja, het hoort natuurlijk niet die gele randen. Maar de werking van de auto is er niet anders door (in tegenstelling tot veel andere issues bij Tesla) en je ziet het eigenlijk alleen bij een witte achtergrond pas echt goed.
Eigenlijk zijn we allemaal best blij met die gele randen op het scherm. Hebben we tenminste iets om over te zagen. Verder is het een prima auto dus waarom zou je zeuren?
 
C02DD832-83C0-49FB-AA83-24FBA67993E8.jpeg
 
ik heb het ook, model S 100D van 2018
nooit zoiets gemerkt bij mijn classic S 85 van 2015
ben deze namiddag eens gestopt bij service center Gent
daar waren ze zoals gewoonlijk heel vriendelijk en bereidwillig
toestel zou nog niet in België zijn, zou in november beschikbaar zijn

Je 2015 auto heeft een ander scherm, die weer zo z'n eigen issues heeft (die luchtbelproblematiek waarbij de lijm er onder uit loopt)
 
Leef je vooral uit zou ik zeggen.. Maar wat wil je hier nou mee bereiken?

- Tesla is op de hoogte van het probleem
- Tesla is bezig met een fix in de vorm van die UV-tool
- Tesla heeft voorheen schermen vervangen (waaronder die van mij), als tijdelijke noodoplossing totdat er een echte fix was.
- Tesla zal dit ook vervelend vinden, want ze zitten met weet ik hoeveel duizenden auto's die ze moeten herstellen met ditto manuren.
- De mensen die jij aanspreekt kunnen niets doen behalve 'Ja, amen' zeggen.

Dit gele randen probleem zal voor Tesla vervelender zijn dan voor wie dan ook omdat het ze waarschijnlijk miljoenen gaat kosten. Het nog eens inwrijven dat ze verkeerde schermen gekocht hebben kun je doen, maar je bereikt er echt helemaal niets mee. Afgezien dat je binnen het team van je lokale SeC een slechte naam krijgt. En daar heb je uiteindelijk vooral jezelf mee.

En heel eerlijk snap ik het probleem ook niet echt.. Ja, het hoort natuurlijk niet die gele randen. Maar de werking van de auto is er niet anders door (in tegenstelling tot veel andere issues bij Tesla) en je ziet het eigenlijk alleen bij een witte achtergrond pas echt goed.

I disagree. Natuurlijk is dit een serieus probleem dat gewoon door Tesla opgelost moet worden. En natuurlijk mag er geklaagd worden.
 
  • Like
Reactions: horta
I disagree. Natuurlijk is dit een serieus probleem dat gewoon door Tesla opgelost moet worden. En natuurlijk mag er geklaagd worden.

Tuurlijk mag je klagen, maar je bereikt er denk ik niets mee.. Ander voorbeeld, Jumbo die al het vlees uit de schappen haalt omdat er een bacterie in zit.. Daar kun je ook wat van vinden en een klacht gaan indienen bij Jumbo, maar daar schiet je toch helemaal niets mee op? Jumbo had het ook liever anders gezien, Jumbo wil ook graag weer vlees in de schappen, personeel van Jumbo kan er ook niets aan doen.

Ik vind dit een beetje hetzelfde. Tesla kent het probleem, ze werken aan een oplossing, het is voor hun ook minstens zo vervelend.. Wat heeft nog een keer je ongenoegen uiten dan voor zin? Mijn inziens valt er niets te winnen met zo'n beklag.

Als Tesla nou zo komen met die waivers van '1x doen we UV behandeling en daarna heb je pech', of als ze het afdoen als 'cosmetisch probleem, geen garantie', dan zou je m.i. een reden hebben om te klagen. Maar nu proberen ze het gewoon voor iedereen op te lossen. Dat is dan toch alleen maar goed?
 
  • Like
Reactions: widodh and stevenp
Tuurlijk mag je klagen, maar je bereikt er denk ik niets mee.. Ander voorbeeld, Jumbo die al het vlees uit de schappen haalt omdat er een bacterie in zit.. Daar kun je ook wat van vinden en een klacht gaan indienen bij Jumbo, maar daar schiet je toch helemaal niets mee op? Jumbo had het ook liever anders gezien, Jumbo wil ook graag weer vlees in de schappen, personeel van Jumbo kan er ook niets aan doen.

Ik vind dit een beetje hetzelfde. Tesla kent het probleem, ze werken aan een oplossing, het is voor hun ook minstens zo vervelend.. Wat heeft nog een keer je ongenoegen uiten dan voor zin? Mijn inziens valt er niets te winnen met zo'n beklag.

Als Tesla nou zo komen met die waivers van '1x doen we UV behandeling en daarna heb je pech', of als ze het afdoen als 'cosmetisch probleem, geen garantie', dan zou je m.i. een reden hebben om te klagen. Maar nu proberen ze het gewoon voor iedereen op te lossen. Dat is dan toch alleen maar goed?
Jumbo voorziet zijn klanten direct van vervangende producten. Tesla laat je nu wel wachten tot een oplossing voorhanden is. Klanten echt helpen is iedereen die er om vraagt direct een schermwissel aanbieden van een gerefurbished scherm.
 
waarom dan niet direct een nieuwe tesla leveren :)
ik vind direct helpen niet noodzakelijk
als er van de Jumbo of Aldi iets stuk is, dan is het de moeite niet om het te laten maken ... als dat al zou kunnen
1 min personeelstijd, kost hen meer dan een zakje diepvries groenten, dus daar discuteer je niet over
lijkt me ook duurzamer oplossing
en bij VW zijn ze nog sjoemel diesels aan het herstellen ...
 
Jumbo voorziet zijn klanten direct van vervangende producten. Tesla laat je nu wel wachten tot een oplossing voorhanden is. Klanten echt helpen is iedereen die er om vraagt direct een schermwissel aanbieden van een gerefurbished scherm.

Ik deel die mening niet. Klanten een vervangend scherm bieden heeft niemand wat aan:
- De eigenaar is z'n auto 2 a 3 uur kwijt, nog excuslief rijtijd naar een SeC locatie
- Het probleem treed als je pech hebt binnen een half jaar weer op.

Het is slechts cosmetisch. De auto werkt er niet minder om. Dan vind ik het eerst goed zoeken naar een echte oplossing een betere werkwijze dan maar alles te vervangen wat los en vast zit met een nieuwe variant met dezelfde ontwerpfout.
 
  • Like
Reactions: bugboy