Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gekleurde (gele) rand om scherm

This site may earn commission on affiliate links.
Ik deel die mening niet. Klanten een vervangend scherm bieden heeft niemand wat aan:
- De eigenaar is z'n auto 2 a 3 uur kwijt, nog excuslief rijtijd naar een SeC locatie
- Het probleem treed als je pech hebt binnen een half jaar weer op.

Het is slechts cosmetisch. De auto werkt er niet minder om. Dan vind ik het eerst goed zoeken naar een echte oplossing een betere werkwijze dan maar alles te vervangen wat los en vast zit met een nieuwe variant met dezelfde ontwerpfout.
Dus ik moet iedere 6 maanden mijn scherm laten renoveren? Het kost ons 3 uur om dit te verhelpen. Een ranger kan er mogelijk 6 per dag wisselen.
 
Dus ik moet iedere 6 maanden mijn scherm laten renoveren? Het kost ons 3 uur om dit te verhelpen. Een ranger kan er mogelijk 6 per dag wisselen.

Voor het hele UV verhaal heeft Tesla de schermen allemaal vervangen. Ik heb in juni van dit jaar nog een nieuw scherm gekregen.
Maar dat is geen fix. Want deze schermen gaan ook allemaal kapot. Dus ja, als je een nieuw scherm blijft eisen dan kan je elk half jaar terug voor weer een nieuwe want zover ik weet is er geen oplossing voor dit fabrieksfoutje.

Of het UV-verhaal wel een permanente oplossing is moet nog blijken. Dat weet Tesla ook zelf nog niet schijnt.
 
Zojuist mijn scherm laten repareren met de 'zonnebank-behandeling', zoals ze het zelf noemden, in Tilburg. Onder garantie aangezien ik op 70.000km zit. Het zou ongeveer 24 maanden mee moeten gaan, waarna er een nieuwe behandeling mogelijk is. Die is dan zonder garantie, echter, kost het slechts €23 volgens de medewerker in Tilburg. Die kosten hebben ze zo laag gehouden om de klanten tegemoet te komen. Dat is een prima oplossing lijkt me. Ik heb een uur of twee kunnen 'werken terwijl u wacht', dus: laptop mee, kop koffie erbij en probleem opgelost. Over twee jaar nog een keer, wellicht bij een onderhoudsbeurt mee te nemen.
 
Ik vind het werkelijk bizar dat Tesla het niet voor elkaar krijgt om een deugdelijke lijm te gebruiken voor een dergelijk scherm. Zover ik weet speelt dit probleem niet bij de Model 3, dus het kan wel goed. Ik krijg sterk het vermoeden dat Tesla de schermen niet wil vervangen, omdat dit bij elke Model S/X zal moeten gebeuren en dat kost gewoon teveel geld. Daarom dit lapmiddel, maar eigenlijk zou alleen een nieuwe revisie van het scherm een oplossing zijn. Maar Tesla is helaas niet zo van de oplossingen. Het flash-probleem van de MCU1 was ook eenvoudig op te lossen door de logging te verminderen. Ook dat is 1.5 jaar na de eerste probleemgevallen nog steeds niet gedaan. Dat is echt voor een software-ontwikkelaar nog geen paar uur werk. Zelfde met de koplampen, waarbij de LEDs kapot gaan. Toch ook technologie die al een paar jaar bestaat, maar dat Tesla blijkbaar niet voor elkaar (wil???) krijgen.
 
Olie verversen komt bij een ICE ook terug.

Wat een vreemde vergelijking. Olie is voorgeschreven dat vervangen moet worden om de X aantal kilometers. Zo'n scherm mag gewoon niet verkleuren binnen een jaar of zelfs jaren of zie jij thuis op je 65" 4K televisie ook een steeds groter wordende rand en heb je die ervaring ook met je voorgaande televisies? :)
 
Ik vind het werkelijk bizar dat Tesla het niet voor elkaar krijgt om een deugdelijke lijm te gebruiken voor een dergelijk scherm. Zover ik weet speelt dit probleem niet bij de Model 3, dus het kan wel goed. Ik krijg sterk het vermoeden dat Tesla de schermen niet wil vervangen, omdat dit bij elke Model S/X zal moeten gebeuren en dat kost gewoon teveel geld. Daarom dit lapmiddel, maar eigenlijk zou alleen een nieuwe revisie van het scherm een oplossing zijn. Maar Tesla is helaas niet zo van de oplossingen. Het flash-probleem van de MCU1 was ook eenvoudig op te lossen door de logging te verminderen. Ook dat is 1.5 jaar na de eerste probleemgevallen nog steeds niet gedaan. Dat is echt voor een software-ontwikkelaar nog geen paar uur werk. Zelfde met de koplampen, waarbij de LEDs kapot gaan. Toch ook technologie die al een paar jaar bestaat, maar dat Tesla blijkbaar niet voor elkaar (wil???) krijgen.
Alle dingen die jij hier opnoemt, bouwt Tesla niet zelf, maar komt bij leveranciers vandaan...
 
Alle dingen die jij hier opnoemt, bouwt Tesla niet zelf, maar komt bij leveranciers vandaan...
Als je de onderdelen buiten spec gebruikt dan ben je toch echt als fabrikant fout. Gele schermen zijn voor industriële toepassingen gemaakt en niet automotive grade. En flashgeheugen heeft een max. aantal schrijfacties. Als je daar overheen gaat dan is dat echt je eigen fout. Het probleem van de schermen is wellicht niet zo op te lossen. De MCU1 slopen kan makkelijk vertraagd worden middels een software upgrade. Schandalig dat Tesla dit niet doet.

Remblokjes van je fiets zet je ook niet op de motor. Als die dan niet wil remmen, dan kun je moeilijk de fabrikant van de remblokjes iets kwalijk nemen.
 
  • Like
Reactions: BjörnTM
Vrijdag behandeling gehad in Tilburg. Scherm van mijn 100D uit September 2018 is weer helemaal goed!

Niets hoeven tekenen of dat er op de bon stond dat het eenmalig was. Ik ben goed geholpen!
dan hebben we elkaar wellicht gezien! ik was ook vrijdag ochtend in Tilburg, voor een aantal zaken incl gele rand om scherm.

de rammelende assen, gele led verlichting en gele rand om het cockpuit scherm worden later aangepakt, maar inderdaad voor nu is de gele rand om het grote scherm weg en ook ik heb niks te hoeven ondertekenen. volgens mij heeft het ook trouwens geen 2 uur nodig - ik schat dat ze bij mijn auto zon 50 minuten bezig waren
 
dan hebben we elkaar wellicht gezien! ik was ook vrijdag ochtend in Tilburg, voor een aantal zaken incl gele rand om scherm.

de rammelende assen, gele led verlichting en gele rand om het cockpuit scherm worden later aangepakt, maar inderdaad voor nu is de gele rand om het grote scherm weg en ook ik heb niks te hoeven ondertekenen. volgens mij heeft het ook trouwens geen 2 uur nodig - ik schat dat ze bij mijn auto zon 50 minuten bezig waren
Ik was er om 12:15 en ging om 15:00 pas weg. Was er voor precies de zelfde dingen :) Mijn assen voor moeten ook worden vervangen.

Maar niets hoeven tekenen dus en gele randen zijn weg.
 
  • Like
Reactions: DamascuS75D