Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gekleurde (gele) rand om scherm

This site may earn commission on affiliate links.
als ze nou echt een klant kwaad willen maken moeten ze vooral een bericht sturen als wat ik zojuist ontving:


U ontvangt dit bericht naar aanleiding van uw selfschedule. Zoals in het vorige bericht te lezen valt is het speciaal gereedschap nog niet bij ons op het service center. Wij zullen bij deze de afspraak bij ons uit de agenda halen en daarbij aan u de vraag om het met een paar maanden nog eens te proberen. U zult dan van ons terugkoppeling krijgen of wij de reparatie dan kunnen uitvoeren.

Met vriendelijke groet,

Tesla Service Team

Zover als ik weet is de UV tool momenteel enkel beschikbaar in SeC Tilburg.

Dat is toch verder een prima reactie?
 
Zover als ik weet is de UV tool momenteel enkel beschikbaar in SeC Tilburg.

Dat is toch verder een prima reactie?

volgens mij is een juiste reactie als de leverancier laat weten wanneer ze de juiste gereedschappen hebben om vervolgens een afspraak te plannen en niet het serviceverzoek verwijderen en de klant te vragen over een paar maanden het nog maar een keer te proberen.
 
ja eigenlijk ongelooflijk, misschien heb ik mijn model X wel gekozen uit cosmetisch oogpunt. dus als het gewoon werkt krijgen we geen nieuw scherm? Mijn gele rand rond scherm is weg maar komt zeker terug en dan is er geen garantie meer.
Ik ga toch een nieuw scherm vragen, dit klopt zo niet.
 
De kans dat het terugkomt met een nieuw scherm is volgens mij (als je de berichten hoort over wat er gebeurde met mensen wier scherm werd vervangen) waarschijnlijk groter dan met de UV-behandeling...tenzij het vervangend scherm de behandeling heeft gekregen.

Voorts is het zo dat zelfs onder garantie het meestal niet de klant is die mag bepalen hoe een euvel verholpen wordt. Je mag je natuurlijk laten weten dat je het niet eens bent met het als “goodwill” brandmerken (zou voor later handig kunnen zijn).
 
De term cosmetisch, en dus geen graantje is natuurlijk onzin in deze scherm discussie. Dan kunnen ze alles op deze manier afdoen.
Ik heb krassen in mijn lak bij aflevering: Dat is cosmetisch, dus geen garantie
Mijn voorwielophanging kraakt: Dat doet niets af aan de functionaliteit, dus geen garantie.
De chromelijst is na een week al vanaf mijn auto gevallen: Die zit er voor de sier meneer, en is alleen cosmetisch, dus geen garantie.
etc etc.

Maar het goede nieuws is, wij (TESLAND, Almere) krijgen ook een UV systeem om dit probleem te tackelen. We willen eerst testen. De eerste die zich meld met het gele rand probleem en die bereid is naar Almere te komen, betaald niets voor deze testcase.
 
Beetje off-topic: heb sinds kort naast de gele rand die begint te ontstaan ook een turquoise streep in mijn scherm. Blijft aanwezig na reset en na software update. Het lijkt echt in het scherm te zitten. Iemand anders hier al eens last van gehad?

IMG_3239.JPG


Ik hoop dat Tesla dit ook niet onder de noemer cosmetisch defect schaart en geen garantie geeft. We gaan het ervaren...
 
Vandaag UV behandeling gehad in Tilburg en het ziet er goed uit. Op de factuur stond bij kosten Goodwill....voor de UV behandeling. ook hebben ze ' Gap hiding Seals ' verwijderd (geen idee wat dat is) dat was dan wel weer garantie

Wel jammer dat ze de auto niet goed hebben afgemeld. Waardoor ik de app nu niet kan gebruiken "Auto in gebruik" is wat ik zie als ik de app open.
Update; net even gebeld en na het uitlezen van de auto kon ik de app weer gebruiken. Hij kende het ook niet.
 
Last edited: