Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gekleurde (gele) rand om scherm

This site may earn commission on affiliate links.
Was gisteren bij SeC Amsterdam met een collega welke een MS 02/2018 mcu1 heeft en met gele randen om zijn scherm (binnen de garantie termijn). Hij kaartte zijn probleem aan maar kreeg te horen dat het repareren met de UV lamp geen garantie is maar onder "goodwill" wordt opgelost en dat het 3 uur duurt. Krijgt geen vervangend vervoer en moet dus wachten terwijl de reparatie word uitgevoerd.
De service medewerker gaf aan dat het scherm niet stuk is en dat deze alles doet wat hij moet doen, de gele rand is puur cosmetisch niet in orde maar functioneel niet.....

Hebben mensen hier hetzelfde verhaal te horen gekregen?
 
Was gisteren bij SeC Amsterdam met een collega welke een MS 02/2018 mcu1 heeft en met gele randen om zijn scherm (binnen de garantie termijn). Hij kaartte zijn probleem aan maar kreeg te horen dat het repareren met de UV lamp geen garantie is maar onder "goodwill" wordt opgelost en dat het 3 uur duurt. Krijgt geen vervangend vervoer en moet dus wachten terwijl de reparatie word uitgevoerd.
De service medewerker gaf aan dat het scherm niet stuk is en dat deze alles doet wat hij moet doen, de gele rand is puur cosmetisch niet in orde maar functioneel niet.....

Hebben mensen hier hetzelfde verhaal te horen gekregen?
Ja. Dat is de standaard reactie.
 
Ik ga er wel in mee dat dit geen goede reactie is van Tesla. Het is een defect en je hebt mi gewoon recht op verhelpen, het is geen gunst.

Ik ben in die zin bang voor precedentwerking, als dit soort problemen als cosmetisch worden afgedaan. Als mijn stoelen verkleuren kan ik er nog steeds op zitten. Als mijn auto sterk verkleurt kan ik er nog steeds mee rijden, enz

Dat gezegd hebbende, ik rij al anderhalf jaar met gele rand. Ik ben van plan de multimedia upgrade te doen en wil dan nu niet het sec extra belasten door dit te laten verhelpen. Wel ga ik mailtje sturen dat dit nu in garantie speelt.
 
De UV behandeling fixed het probleem... dus wat is je issue?

Mijn issue is dat een medewerker letterlijk zegt "We fixen dit probleem onder de noemer goodwill, dus je hebt geen recht op een leenauto" en alle andere voordelen waar je met garantie wel recht op hebt! Nu kan je daar weer 3 uur zitten wachten in je eigen tijd!
Ook heb ik vernomen dat deze "fix" niet voor een permanente oplossing zorgt omdat het euvel weer gedeeltelijk terugkeert.
Hoezo goodwill in een garantieperiode???
 
Last edited:
Mijn issue is dat een medewerker letterlijk zegt "We fixen dit probleem onder de noemer goodwill, dus je hebt geen recht op een leenauto" en alle andere voordelen waar je met garantie wel recht op hebt! Nu kan je daar weer 3 uur zitten wachten in je eigen tijd!
Ook heb ik vernomen dat deze "fix" niet voor een permanente oplossing zorgt omdat het euvel weer gedeeltelijk terugkeert.
Hoezo goodwill in een garantieperiode???

Zo ver ik had begrepen hebben de nieuwe schermen er geen last van? Tesla gaf mij twee opties: nu vervangen (vorig jaar april) met kans dat euvel terugkomt of wachten op nieuwe versie schermen waar het verholpen is. Optie twee gekozen en ze zouden contact met mij opnemen als de nieuwe schermen gereed waren en dat hebben ze gedaan, scherm is toen gratis vervangen door mobile service.
 
Zo ver ik had begrepen hebben de nieuwe schermen er geen last van? Tesla gaf mij twee opties: nu vervangen (vorig jaar april) met kans dat euvel terugkomt of wachten op nieuwe versie schermen waar het verholpen is. Optie twee gekozen en ze zouden contact met mij opnemen als de nieuwe schermen gereed waren en dat hebben ze gedaan, scherm is toen gratis vervangen door mobile service.

Ergens wel logisch dat ze het inmiddels al op de nieuwe schermen gefixt hebben, maar die optie heb ik niet aangedragen gekregen. Het was bij mij gewoon steeds wachten op een UV-apparaat. Dit wordt as-we-speak nu op mijn auto uitgevoerd. Ben benieuwd.

Net zoals @Hbrink wil ik t.z.t. de Multimedia upgrade (MCU1 > MCU2) laten uitvoeren, dan wordt het scherm waarschijnlijk ook gelijk mee vervangen.
 
Zo ver ik had begrepen hebben de nieuwe schermen er geen last van? Tesla gaf mij twee opties: nu vervangen (vorig jaar april) met kans dat euvel terugkomt of wachten op nieuwe versie schermen waar het verholpen is. Optie twee gekozen en ze zouden contact met mij opnemen als de nieuwe schermen gereed waren en dat hebben ze gedaan, scherm is toen gratis vervangen door mobile service.

Er is inderdaad een periode geweest dat deze werden vervangen. Tot dat deze aan de lopende band werden vervangen en vervangen toch wel kostbaar werd voor praktisch alle in 2018 gefabriceerde S/X modellen :)