Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het interessante nieuwtjes topic

This site may earn commission on affiliate links.
Dat ding kon best eens goed verkopen inderdaad. Maarja, dit is een van de "papieren tijgers". Eerst nog maar eens zien.

Merken vind er ook wat van:
Merkel hamert op belang eigen batterijproductie voor elektrische auto | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Tja, ben bang dat ze het nog heel moeilijk gaan krijgen in Duitsland met de vakbonden en ondernemingsraden. een massieve transitie moeten ze door. De huidige fabrieken moeten worden omgebouwd en dan is er echt niet zo veel plaats meer voor personeel. En welke robot fabrikant gaan ze gebruiken? De hofleverancier van Mercedes en BMW is gekocht door...… Tesla. En kwa batterij productie stelt Duitsland nog helemaal niks voor.
 
Tja, ben bang dat ze het nog heel moeilijk gaan krijgen in Duitsland met de vakbonden en ondernemingsraden. een massieve transitie moeten ze door. De huidige fabrieken moeten worden omgebouwd en dan is er echt niet zo veel plaats meer voor personeel. En welke robot fabrikant gaan ze gebruiken? De hofleverancier van Mercedes en BMW is gekocht door...… Tesla. En kwa batterij productie stelt Duitsland nog helemaal niks voor.
Dat laatste gaat nu echt goed komen. 'Mutti Merkel' wil het en zij kan het weten.
Zij heeft eerder geroepen 'Wir schaffen das'. Nou, dat hebben we gezien :(
 
http://www.hetsollysysteem.nl/
https://www.byor.nl/

Solar Magazine - Provincie Zuid-Holland: lege bedrijfsdaken goed voor 20 vierkante kilometer zonnepanelen
"Berekend is dat op de bedrijfsgebouwen en andere grote daken in Zuid-Holland (red. minimaal 500 vierkante meter) ruim 12 miljoen zonnepanelen kunnen worden gelegd. Dat is goed voor 10,6 Petajoule, oftewel 60 procent van de totale stroomconsumptie van Zuid-Hollandse huishoudens."
Ik heb 12 miljoen zonnepanelen nog eens vergeleken met 10,6 Petajoule, maar als je hoogwaardige zonnepanelen koopt wordt dit zomaar 13 Petajoule. Nou zijn huishoudens natuurlijk niet het enige dat van stroom voorzien dient te worden, maar dat we technisch gezien op de daken alleen al op 80% kunnen komen klinkt mij als prima nieuws in de oren.

Solar Magazine - NaGa Solar gestart met plaatsen 10.573 zonnepanelen op voormalige DSM-deponie
Meer dan 10.000 zonnepanelen geplaatst op een vuilnisbelt.

Solar Magazine - Waternet opent zonnepark met 14.000 zonnepanelen in Nieuwegein
Waternet heeft er nóg eens 14.000 geplaatst.

Solar Magazine - Nieuw DHL-sorteercentrum in Amsterdam geopend met 4.700 zonnepanelen
DHL plaatst 4700 zonnepanelen op hun dak.

Solar Magazine - Vakbeurs Energie omarmt recordjaar: zonne-energiesector moet nog 7 gigawattpiek aan SDE+-projecten bouwen
Zonne energie in Nederland lijkt (veel) harder te gaan groeien dan verwacht, desondanks is er nog subsidiegeld genoeg over.

Delftse team wint alsnog Solar Challenge: 'Super onverwacht, echt een fantastische dag dit!'
Ondanks straf wint team Delft de solar challenge alsnog.

Nu ook beelden van s'nachts rijden met de Tesla autopilot

https://www.deingenieur.nl/artikel/wind-op-zee-kost-ruim-12-5-miljard-euro
De titel is misschien niet waar je op lijkt te wachten, maar inhoudelijk geeft het wel de realiteit weer en geeft wel een mooi overzicht van enkele cijfers, cijfers die veel beter zijn dan in eerste instantie gedacht.
windenergie-parken.jpg



De I-pace aan de snellader
Rond 11:00 een mooi overzicht waarin je kunt zien hoe snel de auto laad per kilometer.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN and Keezje
Solar Magazine - Vlaanderen versoepelt voorwaarden voor erkenning zonnepaneleninstallateur
"De voorwaarde om in Vlaanderen een Certificaat van Bekwaamheid te krijgen als installateur van kleine hernieuwbare-energie-installaties zoals zonnepanelen wordt versoepeld van 3 jaar werkervaring naar 1 maand."

Ik moet eerlijk zeggen, 1 maand ervaring lijkt mij wel erg weinig. Dit klinkt voor mij namelijk als één maandje meelopen, ontslagen worden en ik kan mijn eigen bedrijf beginnen? Eigenlijk zegt werkervaring vaak heel weinig, de één weet alles precies omdat zijn pa toevallig al meer dan 20 jaar elektricien is, de ander kan jaren meelopen nog steeds Xmvk en Ymvk door elkaar halen, de kleur van de tweede en de derde fase niet weten, deze bij een oude kabel (met net iets andere kleuren) niet herkennen, of niet weten welk dikte kabel bij welke hoeveelheid kilowatt hoort.

Ook hier op het forum lees ik wel eens teksten waarvan ik weet dat het niet zomaar klopt, de eerste en tweede fase, of de eerste en derde fase mag je bijvoorbeeld nooit door elkaar halen, apparaten die op krachtstroom werken kunnen hier kapot van gaan.
 
Solar Magazine - Berenschot presenteert warmtescenario: 107 Petajoule zonnewarmte in 2050
Een idee voor warmtepompen voor oudere huizen, korte samenvatting, plaats één grote warmtepomp voor de hele buurt en laat de hele buurt warmte aftappen om daarmee energie te besparen.


Solar Magazine - Tweede Kamer wijst motie af om zonnepanelen niet mee te rekenen als onderdeel WOZ-waarde woning
Schijnbaar is de rechter verkeerd geïnformeerd en denkt hij dat 12 jaar oude zonnepanelen nog waarde hebben.
Veel zonne energieliefhebbers vervangen hun zonnepanelen echter na 12 jaar, tegelijk met de omvormer, zodat de opbrengst groter wordt.
Oude zonnepanelen krijg je nauwelijks verkocht.
Een paneel van 1000 euro kost over 12 jaar nog maar 247 euro, echter krijg je het natuurlijk nooit verkocht voor die prijs.

Als ik 10 jaar geleden een computer voor 1000 euro gekocht had en die achter laat in mijn huis is mijn huis ook niet 1000 euro meer waard.
Wel levert het de tweede kamer natuurlijk centen op en dat is waarschijnlijk hun enige doel.

Solar Magazine - Bram Leijten (Zelfstroom): ‘Zonnepaneel verworden tot fast moving consumer good’
Huren van zonnepanelen is dan mogelijk een optie, ik heb me nog niet in het financiële plaatje verdiept, maar sluit niet uit dat dit dan de toekomst wordt dankzij de overheid.
 
Cookies op AD.nl | AD.nl
Nederland gaat volgens dit bericht de komende jaren buiten de randstad overstroomd worden met 2ehands diesels uit Duitsland.

Cookies op AD.nl | AD.nl

Cookies op AD.nl | AD.nl


Solar Magazine - Eerste van 15.000 zonnepanelen Volvo Car Gent geïnstalleerd
"De autofabrikant kondigde in januari aan op zijn fabriek in Gent 60.000 zonnepanelen te willen plaatsen. De 15.000 zonnepanelen die nu al geplaatst worden zullen jaarlijks minimaal 5,4 procent van het totale elektriciteitsverbruik van de Gentse fabriek produceren, wat voor Volvo een besparing van minstens 200.000 euro op jaarbasis betekent."


Solar Magazine - China maakt stap naar grid parity: 10 gigawattpiek zonneparken zonder subsidie op komst
China laat 10 gigawattpiek aan zonnepanelen installeren zonder daar subsidie op te verstrekken.

Verzekeringen, gas en licht maken het leven duurder in 2019 | TROUW
Gas en elektriciteitsprijzen gaan omhoog. Goed nieuws voor zonne energie eigenaren, minder voor Tesla eigenaren.

Het gaat erg goed met de verkoop van auto's binnen Tesla:
Do6fUUKW0AA8EGX.jpg:large

Yep, Tesla Is Gobbling USA Luxury Car Market — 8 Charts & Graphs | CleanTechnica
In september heeft Tesla meer auto's verkocht dan Audi A3,4,5 en 6 + BMW 2,3,4,5 series bij elkaar opgeteld, ook BMW 2,3,4,5 series + Mercedes C/CLA/CLS/E-Class is die maand overtroffen, alle 3 bij elkaar (nog) niet.
Hier moet ik wel bij vermelden (ontdek ik net in de comments daar) dat BMW zelf deze september 2018 meer auto's verkocht heeft dan in september 2017:
BMW Reports September 2018 U.S. Sales.

Vreemd genoeg staat de Tesla koers overigens op het laagste punt sinds april 2017 op slechts 261 dollar.
 
Om even een schatting te maken hoe populair de model 3 in Nederland gaat worden:

1.4-01.svg


De model S concurreert in segment F (32.137 auto's)
De model X concurreert volgens mij in segment M (112.773 auto's)
De model 3 gaat volgens mij in segment D concurreren (934.622 auto's)

Ik ben benieuwd naar jullie mening over mijn kort door de bocht conclusie dat er rustig een paar 100.000 model 3's naar NL gaan komen, alleen met NL is Tesla dus al rustig 20 weken op vol vermogen zoet.
 
Nee. Gaat absoluut een populaire auto worden, ik denk zeker in 2019 de bestverkochte EV in Nederland.

Tegelijkertijd moeten mensen nog behoorlijk wennen aan t idee van elektrisch rijden. Bijvoorbeeld dat ze niet in 5 minuten getankt hebben en bijvoorbeeld dat ze meer kwijt zijn aan aanschaf (en minder aan running kosten).

En komen er in de loop van 2019 en 2020 wat concurrenten aan waardoor consumenten keuze krijgen. Genoeg VW EN Audi rijders die graag VW of Audi willen blijven rijden.

Edit:
Tot slot is de EV voor de particuliere markt (in de meeste gevallen) nog niet interessant, te hoge aanschaf, te weinig fiscale stimulans zoals we die wel op de zakelijke markt hebben.
 
Nee. Gaat absoluut een populaire auto worden, ik denk zeker in 2019 de bestverkochte EV in Nederland. En komen er in de loop van 2019 en 2020 wat concurrenten aan waardoor consumenten keuze krijgen. Genoeg VW EN Audi rijders die graag VW of Audi willen blijven rijden.
Welke M3 concurrenten komen er in 2019 en 2020 daadwerkelijk aan? iPace, E-tron en EQC zijn meer MY concurrenten en starten qua prijs waar de M3 stopt. Heb ik wat gemist?
 
Begrijp me niet verkeerd, ik kies blind voor de model 3, met mijn ervaringen van de model S en de bijbehorende verslaving aan autopilot en superchargen. Voor de mensen die nog niet bekend zijn met electrisch rijden denk ik dat onderstaande auto's alternatieven zijn. Sommige al uit, sommigen komen nog.

Kia e-niro
Hyundai Kona
Nissan Leaf
DS3 crossback
 
Begrijp me niet verkeerd, ik kies blind voor de model 3, met mijn ervaringen van de model S en de bijbehorende verslaving aan autopilot en superchargen. Voor de mensen die nog niet bekend zijn met electrisch rijden denk ik dat onderstaande auto's alternatieven zijn. Sommige al uit, sommigen komen nog.

Kia e-niro
Hyundai Kona
Nissan Leaf
DS3 crossback
Volgens mij zijn dit geen concurrenten voor de M3, want B-C segment. Persoonlijk verwacht ik dat de zakelijke rijder door de 4% bijtelling tot 50K vanaf 2019 eerder voor een M3 zal kiezen. Voor echte concurrentie is het wachten op een BEV A4, 3-serie of C-klasse en die zijn helaas nog niet in zicht.
 
Helemaal mee eens dat ze niet op nivo van de model 3 zitten.

Maar die lage bijtelling trekt mensen aan denk ik. Ik zie in mijn omgeving mensen die serieus nadenken over de Kona terwijl ze echt wel wat meer (lees groter en duurder) mogen leasen en vaak nu ook al groter rijden.

Dit zijn overigens modellen die er in 2019 al zijn (of verwachten dat ze er zijn). Denk ook dat er genoeg mensen niet willen, kunnen of mogen wachten.

Maar hee. Zijn mijn verwachtingen maar hoor. Over n jaartje weten we het. :)
 
  • Like
Reactions: vdvoorde