Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het interessante nieuwtjes topic

This site may earn commission on affiliate links.
Hoeveel stroom kost een liter benzine
"Volgens een onderzoek van het Department of Energy uit 2009 in de VS heeft een olieraffinaderij ongeveer 1,5 kilowattuur nodig om een liter brandstof te produceren. Brandstofverbruik van 7L op 100km zou 11 kWh kosten. Dit is voldoende voor een elektrische auto om ~60 km mee te rijden! Alleen al het stroomverbruikvoor de productie van brandstoffen komt dus al overeen met een aanzienlijk deel van het stroomverbruik van een elektrische auto."
En dit is nog buiten alle transportkosten en oppomp energie rondom de olie/benzine/diesel om, erg indrukwekkend eigenlijk.
Wel is mij onduidelijk of die 1,5kWh dan meteen alle vormen bij elkaar is (kerosine, teer, nafta), of echt enkel de benzine/diesel/gas, anders is de meting natuurlijk nog wel ergens een klein beetje oneerlijk.

Solar Magazine - Coolblue: ‘Startschot voor grootste zonnedak van Nederland’
"Het allergrootste zonnedak van heel Nederland" is in de maak, 88.000 vierkante meter,
Opvallend veel negatieve reacties in de youtube comments, over omvormers die enorme radiostoringen zouden kunnen geven en nog meer gekkigheid.

Energieopwek.nl - Inzicht in de actuele (near-realtime) opwekking van duurzame energie in Nederland
Bijzonder mooi en zonnig weer voor half oktober.

Jaguar overweegt om uitsluitend elektrische auto’s te produceren
Jaguar overweegt om Tesla serieus na te doen.
 
  • Informative
Reactions: sweep and CO2CLEAN
  • Informative
Reactions: Arthur80
Een auto op afstand besturen wordt steeds realistischer
Racen in je eigen huis

Tesla's car deposits decreased during the third quarter, even though it posted a surprise profit
De deposits van Tesla gaan heeeeel langzaam omlaag, maar op basis hiervan trek ik wel de conclusie dat Tesla voorlopig nog meer dan genoeg aanvragen heeft om zich in ieder geval geen zorgen te hoeven maken over een overcapaciteit bij het aanmaken van de model 3.

Het is belangrijk dat Tesla snel door alle reserveringen heen komt, immers komen dan pas anderen aan de beurt. Het is niet zo dat als deze "backlog" weggewerkt is, er geen vraag meer is naar Model 3. Maar ik verwacht dat dit een punt is waarop sommige shorters flink zullen sturen.
 
Het is belangrijk dat Tesla snel door alle reserveringen heen komt, immers komen dan pas anderen aan de beurt. Het is niet zo dat als deze "backlog" weggewerkt is, er geen vraag meer is naar Model 3. Maar ik verwacht dat dit een punt is waarop sommige shorters flink zullen sturen.
De sterk groeiende bestellingen voor de Model 3 in de VS in juli-aug-sept resp. 17.800 - 21.800 - 24.000 stuks bewijzen dat als de auto ter plaatse eenmaal op de weg is er grote aantallen nieuwe klanten zich melden. Dat zal hier in Europa niet anders zijn.
 
Ik denk dat ik een primeur heb.
Twee zelfs!

Ten eerste opent Tesla een Sec in Rotterdam Noord, Bergsingel. Die richt zich vast op de Model 3 koper ;)
En, maar dat is speculatief, zou Elon Esso overgenomen hebben toen niemand keek??


5C0D9FBB-E2C0-408C-80EC-E90D011F20B3.jpeg
 
Een goede zaak, dit zijn richtings specifieke white noise generators en uiterst effectief bij voetgangers en fietsers. Niet de klassieke beep beep beep. White noise hoeft niet hard uitgezonden te worden om effectief te zijn.

Maar wat een clickbait titel....
 
Een goede zaak, dit zijn richtings specifieke white noise generators en uiterst effectief bij voetgangers en fietsers. Niet de klassieke beep beep beep. White noise hoeft niet hard uitgezonden te worden om effectief te zijn.

Maar wat een clickbait titel....

Ah, mooi dat je het even nuanceert, ik kreeg al koppijn van het idee om 'n stille EV weer dieselgeluiden mee te geven...
Ik stel me dan geluid in de rijrichting en niet in andere richtingen voor. Klopt dat 'n beetje?
 
Ah, mooi dat je het even nuanceert, ik kreeg al koppijn van het idee om 'n stille EV weer dieselgeluiden mee te geven...
Ik stel me dan geluid in de rijrichting en niet in andere richtingen voor. Klopt dat 'n beetje?

White noise word snel geblokkeerd door materialen. Het lijkt van dichtbij heel luid omdat over alle frequenties golven worden gegenereerd maar deze frequenties vermengen zich snel met al het andere achtergrond geluid naarmate de afstand toeneemt.

Download maar een noise generator, zet met volume laag en zet de generator aan/uit op een afstandje en daarna met iets er tussen en je merkt dat het al behoorlijk gedempt is. Uiteraard wel buiten doen want anders reflecteren de golven via je plafond, vloer en muren :)

Zo zie ik het wel voor me, 2 kleine generatoren voor en achter en niet één hele luide want dan zou je inderdaad op grote afstand het geluid horen en dat zou niet moeten.