Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het interessante nieuwtjes topic

This site may earn commission on affiliate links.
5D996184-4E0D-4D21-8576-E342C9E5DD26.png
83890D88-EBBA-437A-A49F-7E780A8131D4.png
0340DCCA-5F60-4941-9BB6-4F36E0BA6368.png
EC1CF515-D088-4ABC-BEC5-2589D56D24B1.png


Dit weekend te bewonderen in Den Bosch
Eysing: Eysing official - e-moped : Home
 
  • Like
Reactions: job-lek

zeker de moeite waard om te kijken. Gaat over autopilot in Tesla's
Je bent mij voor Pim, kwam net om hem te posten! Mooi inkijkje in Autopilot. Aandeelhouder van Tesla zijn kan voor sommige frustrerend, spannend en onzeker zijn, maar het feit dat Tesla richting de half miljoen auto's op de weg gaat die 24/7 data genereren moet toch wat vertrouwen geven, wat een haast bizarre voorsprong. Als je je realiseert dat alle andere merken bij elkaar misschien nog geen 5k auto's hebben rond rijden die dat doen, krankzinnig eigenlijk. Geeft de burger moed.
 
  • Like
Reactions: Barend
Aardig interview al vond ik het meer als een lange commercial overkomen.

To me right now it seems Game, Set & Match!

-

Dat is waarom ik Elon zo kan waarderen. Is het arrogantie of gewoon kennis maar graag meer van dit soort mensen :)

Als ook z'n laatste antwoord maar die zal ik niet verklappen ;-)
 
  • Like
Reactions: To3ornotto3?
Je bent mij voor Pim, kwam net om hem te posten! Mooi inkijkje in Autopilot. Aandeelhouder van Tesla zijn kan voor sommige frustrerend, spannend en onzeker zijn, maar het feit dat Tesla richting de half miljoen auto's op de weg gaat die 24/7 data genereren moet toch wat vertrouwen geven, wat een haast bizarre voorsprong. Als je je realiseert dat alle andere merken bij elkaar misschien nog geen 5k auto's hebben rond rijden die dat doen, krankzinnig eigenlijk. Geeft de burger moed.
Bedankt voor de link Pim. Erg interessant.
Vooral inderdaad het effect van neural net gecombineerd met de data. De voorsprong is gigantisch. Hopelijk heeft Elon gelijk en eind van het jaar is het echt, game, set and match.
 
TenneT sluit windparken op Nederlandse Noordzee aan met verbindingen met hoogste capaciteit ter wereld

"TenneT sluit windparken op Nederlandse Noordzee aan met verbindingen met hoogste capaciteit ter wereld"


Opvallend vind ik dat ze tot 2030 ogenschijnlijk geen verdere ontwikkelingen meer verwachten, dus geen nóg grotere windmolens.


Solar Magazine - Vattenfall: reststroom van 8 miljoen zonnepanelen onterecht gelabeld als grijze stroom
"In Nederland wordt 1,5 terawattuur aan stroom opgewekt door zonnepanelen ten onrechte geoormerkt als grijze stroom. Dit stelt energiebedrijf Vattenfall."

Geoormerkt nog wel, geen idee waar dit allemaal invloed op heeft.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Dat is volgens mij alleen geldig voor de oude model S maar ik kan mij vergissen.

Het is niet duidelijk wat er nou precies anders is aan de nieuwe keyfob, maar het gerucht gaat dat de nieuwe keyfob van 2 frequenties gebruik maakt (ook bluetooth naast de reguliere 868 Mhz. Hoewel dat relay attacks lastiger maakt maakt het het zeker niet onmogelijk.. Het is dus wachten totdat de boefjes ook bluetooth gaan relay'en.

Ook de nieuwe keyfob is dus zeker niet "veilig". Elk draadloos signaal kan gerepeat worden, ook die van de nieuwe keyfob. Alleen is het iets lastiger bji de nieuwe variant.

Voor "keyless entry" bestaat eigenlijk geen veilige oplossing. Zolang er een signaal van de sleutel naar de auto gaat is dat signaal te "verlengen" of te "relayen" en zal de auto open gaan.
 
Het is niet duidelijk wat er nou precies anders is aan de nieuwe keyfob, maar het gerucht gaat dat de nieuwe keyfob van 2 frequenties gebruik maakt (ook bluetooth naast de reguliere 868 Mhz. Hoewel dat relay attacks lastiger maakt maakt het het zeker niet onmogelijk.. Het is dus wachten totdat de boefjes ook bluetooth gaan relay'en.

Ook de nieuwe keyfob is dus zeker niet "veilig". Elk draadloos signaal kan gerepeat worden, ook die van de nieuwe keyfob. Alleen is het iets lastiger bji de nieuwe variant.

Voor "keyless entry" bestaat eigenlijk geen veilige oplossing. Zolang er een signaal van de sleutel naar de auto gaat is dat signaal te "verlengen" of te "relayen" en zal de auto open gaan.

Er is een simpele oplossing. Als de key fob geen signaal uitzend als hij niet in beweging is (geweest voor minimaal 15 sec) valt er niets te repeaten. Trillings/bewegingssensoren zijn er al op microniveau (bv in mobiele telefoons) en voor een paar cent in te bouwen in de sleutel. Gaat het batterijtje van de fob ook nog langer mee. Ik zou er eigenlijk een patent op moeten aanvragen ;-)
 
Er is een simpele oplossing. Als de key fob geen signaal uitzend als hij niet in beweging is (geweest voor minimaal 15 sec) valt er niets te repeaten. Trillings/bewegingssensoren zijn er al op microniveau (bv in mobiele telefoons) en voor een paar cent in te bouwen in de sleutel. Gaat het batterijtje van de fob ook nog langer mee. Ik zou er eigenlijk een patent op moeten aanvragen ;-)
Te laat, Mercedes schijnt dit al te doen.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Radd and SofaSogo