Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het interessante nieuwtjes topic

This site may earn commission on affiliate links.
Interessante podcast - gaat over Waymo, maar eigenlijk nog meer over autonome voertuigen en hoe de straat terugveroverd gaat worden door fietsers en voetgangers. Ook interessant: waar Waymo te foppen is met een strandbal, heeft Tesla met vision de mogelijkheid om dat soort edge cases eruit te filteren. Leuk om te luisteren, bij mij klikten een paar dingen waar ik hier op het forum over las opeens in elkaar. Enjoy!

 
Groen bier.

 

Ik heb twee Chargie’s over laten komen van deze Roemeense start-up, leuk en handig produkt voor als je net zo netjes met je telefoon accu wil omgaan als met je Tesla Pack 😁

weekje verzendtijd met track&trace SnailMail.
 
  • Informative
Reactions: Maarten

Ik heb twee Chargie’s over laten komen van deze Roemeense start-up, leuk en handig produkt voor als je net zo netjes met je telefoon accu wil omgaan als met je Tesla Pack 😁

weekje verzendtijd met track&trace SnailMail.
Voor diegenen met een Oneplus Smartphone zoals ik, dit kan je met een onboard functie regelen:
 

Ik heb twee Chargie’s over laten komen van deze Roemeense start-up, leuk en handig produkt voor als je net zo netjes met je telefoon accu wil omgaan als met je Tesla Pack 😁

weekje verzendtijd met track&trace SnailMail.
Interessant!
Wil je de ervaringen in het OT-draadje posten?
Als het goed werkt ben ik ook van plan om een paar aan te schaffen.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
ervaringen
Dingetje doet wat ie moet doen, ingesteld op max 80% charge. Fijne use-case is in de auto op lange ritten als schaduwnavigatie, dan kan je hem zo instellen dat hij de lading tussen zeg 40% en 60% houd.
Op een Iphone is installatie plug&play, de App is nog wat kaal maar dit is versie 1.0 😁 net een nieuwe accu in mijn Iphone laten plaatsen dus over een paar jaar weet ik meer 😉
 
Dingetje doet wat ie moet doen, ingesteld op max 80% charge. Fijne use-case is in de auto op lange ritten als schaduwnavigatie, dan kan je hem zo instellen dat hij de lading tussen zeg 40% en 60% houd.
Op een Iphone is installatie plug&play, de App is nog wat kaal maar dit is versie 1.0 😁 net een nieuwe accu in mijn Iphone laten plaatsen dus over een paar jaar weet ik meer 😉
3 stuks besteld.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Eind maart werd bekend dat Tesla de assemblage fabriek in Tlburg in de loop van dit jaar gaat sluiten.

NRC/AD schreven daarover:
Tesla stopt met het in elkaar zetten van elektrische auto's in Tilburg. Daardoor dreigen 96 mensen hun baan te verliezen.
Sluiting zou te maken hebben met het feit dat de modellen S en X technisch niet meer geassembleerd kunnen worden. De S en X worden in Amerika deels gedemonteerd, om ze vervolgens in Tilburg weer te monteren. Dat levert belastingvoordeel op: heffingen voor de invoer van complete auto’s worden omzeild.


Nu gaat het gerucht dat Tesla in Tilburg niet sluit, maar voor Tesla Energy gaat werken. D.w.z. Solarpanels, Solarroof en Powerwall.

1626802095988.png


Ik ben benieuwd of dit gerucht waar is ;)
 
Nee zijn twee systemen die onafhankelijk werken. Eentje vision only en de ander radar/lidar.
Ze laten uitschijnen dat het 2 systemen zijn, maar ze zeggen letterlijk dat de auto enkel op vision rijdt, en hun doel is dat ze sensor fusion willen doen zodat de auto ook op lidar zou kunnen rijden. Maar momenteel, wat je ziet, is 100% vision.