Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het interessante nieuwtjes topic

This site may earn commission on affiliate links.
De integratie van starlink in het tesla eco systeem lijkt te beginnen bij de Superchargers
Dat is wellicht heel interessant voor de VS, maar met de tot dusver uitgerolde 5G in Nederland niet echt relevant (ik haal gewoon 300+ Mbps download op mijn mobiel, zelfs in huis).
 
  • Like
Reactions: OttoR
Dat is wellicht heel interessant voor de VS, maar met de tot dusver uitgerolde 5G in Nederland niet echt relevant (ik haal gewoon 300+ Mbps download op mijn mobiel, zelfs in huis).

Zeker waar; doch gebruik ik een SuC eigenlijk alleen in het buitenland (of ik moet vergeten zijn voor een lange trip in NL voldoende geladen te vertrekken). En dan is in het Europese model mobiel internet nog steeds erg beperkt.

Te zot voor worden dat je gemarineerd wordt op 20 GB zodra je de grens over rijdt. Als je dan bij de SuC snel wifi beschikbaar hebt is dat toch prettig, zeker als daar 20 Tesla's Netflix staan te streamed 😜.

Bovendien is 4G/5G buiten Nederland aanzienlijk minder stabiel; zeker voor roaming abonnementen.
 
Dat is wellicht heel interessant voor de VS, maar met de tot dusver uitgerolde 5G in Nederland niet echt relevant (ik haal gewoon 300+ Mbps download op mijn mobiel, zelfs in huis).
Misschien klinkt het voor jou minder interessant. Maar vanuit het stukje business integratie is dit wel super interessant. Welk automerk heeft toegang tot sateliet internet doordat zijn CEO ook een organisatie als SpaceX leid.
 
Misschien klinkt het voor jou minder interessant. Maar vanuit het stukje business integratie is dit wel super interessant. Welk automerk heeft toegang tot sateliet internet doordat zijn CEO ook een organisatie als SpaceX leid.
Ik voel opmerkingen over kartelvorming opporrelen. :) Als Tesla de toegang krijgt is de toegang voor andere automerken ook verplicht als die er om vragen en ervoor betalen. Dat lijkt me geen USP.
 
Misschien klinkt het voor jou minder interessant. Maar vanuit het stukje business integratie is dit wel super interessant. Welk automerk heeft toegang tot sateliet internet doordat zijn CEO ook een organisatie als SpaceX leid.
Ja, jammer dat een frunk-deksel niet hol maar bol is, maar wie weet wat ze daar nog op verzinnen, the best LTE is no LTE...
 
  • Like
Reactions: job-lek
Natuurlijk kan dat. Mijn eerste lego trein reed ook prima op batterijen. Precies zo een karretje achter de locomotief waar je steeds weer een paar van die dikke batterijen in moest stoppen en dan reed ie de hele middag rondjes door mijn kamer. Geweldig was dat
6231AD49-74D3-4260-887A-34F635A27EBE.jpeg
 
Ik voel opmerkingen over kartelvorming opporrelen. :) Als Tesla de toegang krijgt is de toegang voor andere automerken ook verplicht als die er om vragen en ervoor betalen. Dat lijkt me geen USP.
Ik denk dat Starlink het helemaal niet erg vindt als andere automerken van hun diensten gebruik willen maken, ik zie het ook niet als een USP.
 
  • Like
Reactions: Emphyrio
  • Like
Reactions: job-lek and Phil V
Een nieuwe App voor EV routeplanners. Alternatief voor ABRP ?
Ook beschikbaar voor iOS.
En als webversie:
Zeer beperkt van informatie (route info, snelheid,....) en kan me niet terugvinden in de resultaten van een rit die ik vroeger wekelijks deed (400km)
Wel eentje misschien om in het oog te houden.....