Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het interessante nieuwtjes topic

This site may earn commission on affiliate links.
Meneer wil gewoon rechtvaardigen dat hij een vieze bmw rijdt.
Wat reed jij voor je in je model 3 stapte? Volgens mij rijdt @BMW740iL een Model 3 voor de reguliere kilometers, dus snap die ophef niet zo. Ik heb ook nog wat oud fossiel spul staan, maar de reguliere ritten gaan allemaal electrisch.

Ik kan respect hebben voor mensen die uit overtuiging vegetariër zijn geworden (scheelt heel veel uitstoot) of jaren geleden in een Tesla zijn gestapt om uitstoot te verminderen. Een SR+ (sep 2019) rijder wekt de indruk dat die graag 4% bijtelling wil, dan dat die het doet voor het milieu. Dan klinkt het wat hypocriet om iemand dan aan te spreken over zijn hobby-auto.
 
Last edited:
Meneer wil gewoon rechtvaardigen dat hij een vieze bmw rijdt.
Aangezien we hier op een TESLA topic zitten lijkt het me slim om dit onderwerp af te sluiten aangezien de Tesla rijder er sowieso geen deel aan heeft in dezelfde mate als een ICE.

Ik vind @BMW740iL onderbouwde inhoudelijke posts doet. Eerlijk gezegd ben ik het grotendeels met hem eens. Of dit het juiste draadje is, daar kan je over twisten.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Ik vind @BMW740iL onderbouwde inhoudelijke posts doet. Eerlijk gezegd ben ik het grotendeels met hem eens. Of dit het juiste draadje is, daar kan je over twisten.
Als het niet alleen maar copy/paste van willekeurige externe artikelen was dan zou ik het 'inhoudelijk' nog wel kunnen zien. (doe maar eens een willekeurige zoekterm naar zijn teksten). Dus heel erg goed onderbouwd vind ik het niet, anyway, ik vind dit inderdaad niet de juiste plek voor een dergelijk onderwerp. tabee.
 
  • Informative
Reactions: Tuhhje
Meneer wil gewoon rechtvaardigen dat hij een vieze bmw rijdt.
Hier een origineel nieuwtje voor jullie en voor dit topic: de BMW is twee weken geleden verkocht en rijdt nu verder op lpg in Polen. De nieuwe eigenaar is er erg blij mee. Zijn kersverse echtgenote verwacht in augustus hun eerste baby en ze waren op zoek naar een betaalbare en comfortabele auto met ruimte voor een verdere gezinsuitbreiding in de komende jaren.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
nieuwe klimaatmodellen worden gebruikt voor de volgende reeks grote voorspellingen die volgend jaar van het IPCC komen, bekend als AR6. Die modellen zouden aantonen dat temperaturen gevoeliger zijn voor CO2 dan eerder werd gedacht.

Dus met AR6 zullen de hogere aantallen van het ‘worst-case scenario‘ waarschijnlijk weer op tafel liggen, samen met voortdurende oproepen tot klimaatactie in de vorm van reducties, alternatieve technologie en CO2-belasting.

Vervelend: er zit nog een vlieg in de soep. Zelfs als de atmosfeer gevoeliger is voor CO2 dan ze denken, is het onwaarschijnlijk dat de wereld ooit een verdubbeling van CO2 in de atmosfeer zal bereiken – het niveau waarop schattingen van de klimaatgevoeligheid zijn gebaseerd. Het blijkt, op basis van een nieuwe berekening die een schatting maakt of de wereld dat punt ooit zal bereiken, dat het antwoord waarschijnlijk ‘nee‘ is.

Klimaatwetenschapper Dr. Roy Spencer maakte in dezelfde week dat dit nieuwe Nature-artikel uitkwam een modelberekening en ontdekte iets totaal verrassends. Hij gebruikte data van de EIA die voorspellen dat op energie gebaseerde CO2-emissies tot 2050 met 0,6% per jaar zullen groeien. Hij stopte die gegevens in een klimaatmodel. Met de redelijke EIA-veronderstellingen met betrekking tot CO2-emissies, bereikt het klimaatmodel niet eens een verdubbeling van atmosferische CO2, maar bereikt in plaats daarvan een evenwicht in CO2-concentratie van 541 ppm in het midden van de jaren 2200.

Spencer schrijft:

Het resultaat is, dat gezien de nieuwste voorspellingen van CO2-uitstoot, de toekomstige CO2-concentraties niet alleen ver onder het RCP8.5-scenario zullen liggen, maar misschien zelfs niet zo hoog zullen zijn als RCP4.5, waarbij atmosferische CO2 concentraties mogelijk niet eens een verdubbeling (560 ppm) bereiken van geschatte pre-industriële niveaus (280 ppm) alvorens af te vlakken. Dit resultaat is zelfs zonder toekomstige reducties in CO2-uitstoot, wat een mogelijkheid is wanneer nieuwe energietechnologieën beschikbaar komen.

[Zie ook de recente presentatie van Roy Spencer hier. Zeer de moeite waard!]

Het RCP4.5-scenario suggereert een bereik van opwarming van ongeveer 1,7 tot 3,2 °C (3-5,8 °F), wat niet tot een‘klimaatnoodsituatie’ leidt en zelfs gunstig kan zijn voor de mensheid. Per slot van rekening deed de mensheid het niet goed tijdens koude periodes in de geschiedenis en een nieuwe wereldwijde ijstijd zou absoluut rampzalig zijn.

Met deze brede onzekerheid over wat het toekomstige klimaat zal worden, geldt uiteindelijk ook voor de voorspellingen van de klimaatwetenschap de beroemde uitspraak van de grote Yogi Berra, die zei:

Het is moeilijk om voorspellingen te doen, vooral over de toekomst.
Yogi Berra - Wikipedia

Bron: Anthony Watts is voormalig televisie-meteoroloog en senior fellow voor milieu en klimaat voor het Heartland Institute. Hij beheert de meest bekeken website over het klimaat ter wereld: https://wattsupwiththat.com

https://www.climategate.nl/2020/02/...waai-en-draait-het-worst-case-scenario-terug/

@BMW740iL Je schreef dat de opwarming minder snel gaat dan verwacht heb je daar een bron van? (het C02 betoog en de stelling dat opwarming van de aarde goed is voor de mens is interessant maar daar ging het mij niet om in deze)
 
1FCADB40-6712-4D74-A673-25A0203B4943.jpeg
@BMW740iL Je schreef dat de opwarming minder snel gaat dan verwacht heb je daar een bron van? (het C02 betoog en de stelling dat opwarming van de aarde goed is voor de mens is interessant maar daar ging het mij niet om in deze)


Modellen versus waarnemingen | klimaatgek
 
Last edited:
Dat zie ik niet direct juli 2018 577 mln kg VS juli 2019 578 mln kg of lees ik het verkeerd?
Van de andere maanden hebben we maar 1 voorbeeld dus die kan ik niet vergelijken.
--------2016 2017 2018 2019
mln kg
6270 6457 6644 6509 ook hier eerder een stijging dan een daling. (helaas)
 
Autoblog.nl nooit te beroerd om een stevige mening te ventileren heeft nu wel een heel komische uitsmijter na eerst uitvoerig geklaagd te hebben over de komende maximum 100km snelheid "... Volgens het AD gaan onze mensen in blauw namelijk wel degelijk proberen ons extra geld af te troggelen. Er worden 50 tot 100 extra onopvallende surveillanceauto’s aangeschaft. Die moeten er voor zorgen dat de ‘pakkans’ groter wordt. Durf je dan nog maar eens uit de dwangbuis te wagen. De volgende stap is al in ontwikkeling. Naar verluidt werkt de overheid aan een middel in het drinkwater, zodat we allen vegetariër worden...." :D
 
Autoblog.nl nooit te beroerd om een stevige mening te ventileren heeft nu wel een heel komische uitsmijter na eerst uitvoerig geklaagd te hebben over de komende maximum 100km snelheid "... Volgens het AD gaan onze mensen in blauw namelijk wel degelijk proberen ons extra geld af te troggelen. Er worden 50 tot 100 extra onopvallende surveillanceauto’s aangeschaft. Die moeten er voor zorgen dat de ‘pakkans’ groter wordt. Durf je dan nog maar eens uit de dwangbuis te wagen. De volgende stap is al in ontwikkeling. Naar verluidt werkt de overheid aan een middel in het drinkwater, zodat we allen vegetariër worden...." :D
Het doel is om €20 miljoen in het laatje te krijgen. Daar gaan ze dus goed hun best voor doen.
 
Ik begrijp het niet met die onopvallende auto's. Waarom niet gewoon overal trajectcontrole? Je hoeft het niet eens op de afslagen te doen. Gewoon tussen de steden en mensen zullen dit weten waardoor iedereen keurig 100 gaat rijden omdat niemand harder *kan*.
 
  • Like
Reactions: Bas.
Ik begrijp het niet met die onopvallende auto's. Waarom niet gewoon overal trajectcontrole? Je hoeft het niet eens op de afslagen te doen. Gewoon tussen de steden en mensen zullen dit weten waardoor iedereen keurig 100 gaat rijden omdat niemand harder *kan*.

In theorie zou van elke auto de snelheid voortdurend gemonitord kunnen worden via satelliet en bij elke overtreding (met een marge) een boete opgelegd kunnen worden.

Het "voordeel" van onopvallend auto's is dat mensen zich ook aan de snelheid gaan houden waar geen vaste controle is, met het oog op het risico van een controle auto. Bij vaste controles, gaan mensen voorafgaand en na afloop van het traject soms gassen. Tenzij de trajectcontrole enorm uitgebreid is.
 
Via satelliet? Hoe had je dat gedacht? Sateliet ontwerpen die in geostationaire baan met een hele goede camera aan het kijken is?

Ben je in de war met GPS ontvangers? De GPS satelietten zenden alleen een gecodeerd tijdsignaal uit, zodat je, als je er tenminste 3 ziet, de plaats kunt berekenen, en afgeleides zoals snelheid. Dat gebeurt allemaal in de ontvanger, niet in de zender. GPS is 1 richtingsverkeer.
 
In theorie zou van elke auto de snelheid voortdurend gemonitord kunnen worden via satelliet en bij elke overtreding (met een marge) een boete opgelegd kunnen worden.

Het "voordeel" van onopvallend auto's is dat mensen zich ook aan de snelheid gaan houden waar geen vaste controle is, met het oog op het risico van een controle auto. Bij vaste controles, gaan mensen voorafgaand en na afloop van het traject soms gassen. Tenzij de trajectcontrole enorm uitgebreid is.

Trajectcontroles zijn eerlijker en goedkoper. Eerlijker want ze kijken naar de gemiddelde snelheid en niet dat je per ongeluk eens 5 of 10 kilometer te hard rijd en goedkoper hoef ik niet uit te leggen :)

Momenteel zijn het "trajectjes" en ik stel dus voor er echt trajecten van te maken. Bijvoorbeeld, op elk knooppunt kentekenscanners en dan kun je tussen alle knooppunten trajectcontroles maken. Je hoeft niet eens moeilijk te doen met dynamische trajecten. Het gros van het verkeer wordt dan gecontroleerd en zodra mensen dat weten en Flitsmeister gebruiken weten ze exact of ze boven of onder hun traject gemiddelde zitten en zorgen dat de verkeersdoorstroming ideaal is.
 
  • Disagree
Reactions: Superendo
Trajectcontroles zijn eerlijker en goedkoper. Eerlijker want ze kijken naar de gemiddelde snelheid en niet dat je per ongeluk eens 5 of 10 kilometer te hard rijd en goedkoper hoef ik niet uit te leggen :)

Momenteel zijn het "trajectjes" en ik stel dus voor er echt trajecten van te maken. Bijvoorbeeld, op elk knooppunt kentekenscanners en dan kun je tussen alle knooppunten trajectcontroles maken. Je hoeft niet eens moeilijk te doen met dynamische trajecten. Het gros van het verkeer wordt dan gecontroleerd en zodra mensen dat weten en Flitsmeister gebruiken weten ze exact of ze boven of onder hun traject gemiddelde zitten en zorgen dat de verkeersdoorstroming ideaal is.

“gemiddeld” is niet altijd eerlijk. Zo ken ik verhalen van mensen die 150 scheuren in een traject controle en dan 10m gaan tanken/pause of 90 rijden. Dat zal echter de uitzondering zijn.
 
  • Disagree
  • Like
Reactions: ominoreg and Wim S.