Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het nieuwe berijderstopic

This site may earn commission on affiliate links.
Jij komt hem op de eerste dag met je Tesla al tegen :)

Haha, lol. Niets tegen in te brengen.

Als er ook gewone Schuko’s (inderdaad) aanwezig zijn geeft het niet veel extra voordeel; op een Schuko laad je met maximaal 13A, met een blauwe CEE stekker max 16A

Hm ok, als ik hem nodig zou hebben dan zijn er in mijn situaties bijna zeker ook Schuko's aanwezig. Dan kijk ik het nog even aan voordat ik het koop. Dank Robert!
 
Ik heb idd een pas van Newmotion maar deze 2 oplaadpunten zijn permanent bezet...
zonder te laden dan zeker? Ook nu weer zou volgens de app het laadpunt zelf beschikbaar moeten zijn. In dat geval zou ik iig een briefje onder de ruitenwisser doen. Of vragen bij de receptie of ze weten waar de eigenaar zit. Voor die gevallen waarbij alleen parkeerplek bezet wordt gehouden heb ik een 7m kabel - desnoods blokkeer je gewoon zo iemand.
 
Hangt af van de operator van de betreffende paal. NewMotion-pas biedt toegang tot veel verschillende palen. Soms betaal je per tijdseenheid ipv per kWh. Ik heb het ook wel meegemaakt dat iemand alleen de kabel in de paal steekt maar niet gaat laden. Kon de kabel er gewoon uithalen en desgewenst 'n eigen kabel er in stoppen. "parkeertarieven" na het laden heb ik nog nooit gezien - zou ook niet weten hoe je dat moet doen. In Amsterdam geldt dat je op een parkeerplek bij een laadpaal alleen mag staan als je staat te laden.
 
  • Like
Reactions: zkpq
Veel energie op dit forum op het moment vanwege V9. Maakt veel emoties los, ben benieuwd naar hoe het straks echt is als je er zelf in rijdt. Voorlopig laat ik hier mijn kritiek of lofzangen maar achterwege...

Dus maar even een “Tesla-Newby-verhaaltje” vermelden.

Ruim een maand de Tesla S. Nog steeds die smile, nog steeds genieten. Prima aflevering, soms wat rare interacties tijdens het rijden (uitwijken, afremmen). Maar ach, elke nieuwe relatie kent zijn eigen schok- en/of genietmomentjes.

Inmiddels 5.998 km op de teller. Geen andere auto gereden in die maand, tot gisteren. Aangekomen bij ons huis in de Duitse Eiffel, waar een dieselslurpende Landrover altijd geduldig op me wacht om samen door het jachtveld te rijden in vrij ruig terrein. Gezien de hoogteverschillen in een algemeen traag tempo. Banden met een extreem profiel, die op de asfaltwegen een enorm kabaal maken maar op de hellingen, in sneeuw en modder net die extra grip geven die je hier soms nodig hebt. Automaat. Vrijwel nooit gewassen, dat heeft hier door het terrein ook niet zoveel zin. De gordel nooit, maar dan ook echt nooit gebruikt. Ook nooit nodig gehad bij dat tempo en bovendien lastig omdat het vaak korte ritjes zijn waarbij je snel weer wilt uitstappen. Maar ik dwaal af...

Sinds die maand “hersenspoeling” door Tesla heb ik ruzie met de Landrover. Ik schakel, tot vermaak van passagiers, steeds de ruitenwisser in als ik in D of R wil schakelen. Als ik de auto wil uitschakelen zet ik de ruitensproeier aan in plaats van op de start/stopknop te drukken.
Het rijden lijkt ineens oorverdovend!
Bij het “gas loslaten” schrik ik omdat het Regenerative Breaking effect in een diesel terreinauto net wat anders uitpakt. Snel bijremmen dus.
Heb inmiddels al meerdere keren de gordel omgedaan (Tesla blijft die niet uit te schakelen zeurpiep houden, in alle andere auto’s die ik had kon ik die laten uitschakelen), terwijl ik daar bij het uitstappen dan weer geen erg in had. Het lullige weer in je stoel teruggeworpen worden leverde dan ook weer hilariteit op bij de gasten. Mijn gefrustreerde gemopper op die k..auto verhoogt alleen de feestvreugde bij de anderen.
In het donker over de Bundesstrasse terugrijden leverde ongetwijfeld vreemde blikken op bij tegenliggers toen ik AP wilde inschakelen en daardoor twee keer kort een grootlicht signaal afgaf. Het terugsignaleren van een auto heb ik dan maar ook met een licht schaamrood op de kaken geincasseerd.
Zat bij terugkomst tevergeefs aan de deurhendel te trekken bij de afgesloten auto om vervolgens in broekzakken weer naar de sleutel te moeten zoeken. Liep ook weg bij een restaurant zonder de auto af te sluiten; dat gaat immers automatisch?

Vooralsnog ben ik er nog niet over uit of dit nu aan het vermeende “toenemende-dementie-boven-de-50-syndroom” ligt of dat ik Tesla zelf de schuld in de schoenen moet schuiven omdat zij de auto die zij in Europa verkopen niet voldoende aan de Europese maatstaven aanpassen.

Voorzichtigsheidshalve zal ik Tesla toch maar de schuld moeten geven...
 
Last edited:
Veel energie op dit forum op het moment vanwege V9. Maakt veel emoties los, ben benieuwd naar hoe het straks echt is als je er zelf in rijdt. Voorlopig laat ik hier mijn kritiek of lofzangen maar achterwege...

Dus maar even een “Tesla-Newby-verhaaltje” vermelden.

Ruim een maand de Tesla S. Nog steeds die smile, nog steeds genieten. Prima aflevering, soms wat rare interacties tijdens het rijden (uitwijken, afremmen). Maar ach, elke nieuwe relatie kent zijn eigen schok- en/of genietmomentjes.

Inmiddels 5.998 km op de teller. Geen andere auto gereden in die maand, tot gisteren. Aangekomen bij ons huis in de Duitse Eiffel, waar een dieselslurpende Landrover altijd geduldig op me wacht om samen door het jachtveld te rijden in vrij ruig terrein. Gezien de hoogteverschillen in een algemeen traag tempo. Banden met een extreem profiel, die op de asfaltwegen een enorm kabaal maken maar op de hellingen, in sneeuw en modder net die extra grip geven die je hier soms nodig hebt. Automaat. Vrijwel nooit gewassen, dat heeft hier door het terrein ook niet zoveel zin. De gordel nooit, maar dan ook echt nooit gebruikt. Ook nooit nodig gehad bij dat tempo en bovendien lastig omdat het vaak korte ritjes zijn waarbij je snel weer wilt uitstappen. Maar ik dwaal af...

Sinds die maand “hersenspoeling” door Tesla heb ik ruzie met de Landrover. Ik schakel, tot vermaak van passagiers, steeds de ruitenwisser in als ik in D of R wil schakelen. Als ik de auto wil uitschakelen zet ik de ruitensproeier aan in plaats van op de start/stopknop te drukken.
Het rijden lijkt ineens oorverdovend!
Bij het “gas loslaten” schrik ik omdat het Regenerative Breaking effect in een diesel terreinauto net wat anders uitpakt. Snel bijremmen dus.
Heb inmiddels al meerdere keren de gordel omgedaan (Tesla blijft die niet uit te schakelen zeurpiep houden, in alle andere auto’s die ik had kon ik die laten uitschakelen), terwijl ik daar bij het uitstappen dan weer geen erg in had. Het lullige weer in je stoel teruggeworpen worden leverde dan ook weer hilariteit op bij de gasten. Mijn gefrustreerde gemopper op die k..auto verhoogt alleen de feestvreugde bij de anderen.
In het donker over de Bundesstrasse terugrijden leverde ongetwijfeld vreemde blikken op bij tegenliggers toen ik AP wilde inschakelen en daardoor twee keer kort een grootlicht signaal afgaf. Het terugsignaleren van een auto heb ik dan maar ook met een licht schaamrood op de kaken geincasseerd.
Zat bij terugkomst tevergeefs aan de deurhendel te trekken bij de afgesloten auto om vervolgens in broekzakken weer naar de sleutel te moeten zoeken. Liep ook weg bij een restaurant zonder de auto af te sluiten; dat gaat immers automatisch?

Vooralsnog ben ik er nog niet over uit of dit nu aan het vermeende “toenemende-dementie-boven-de-50-syndroom” ligt of dat ik Tesla zelf de schuld in de schoenen moet schuiven omdat zij de auto die zij in Europa verkopen niet voldoende aan de Europese maatstaven aanpassen.

Voorzichtigsheidshalve zal ik Tesla toch maar de schuld moeten geven...

Heb je hem wel ingeplugd of kreeg je het achterlicht niet los?
 
Mijn vorige auto, een BMW 435i Xdrive met volledig M-pakket staat te koop maar is nog niet verkocht. Hij staat bij een dealer die 'm met commissie voor me wil verkopen. Gisteren ben ik even langsgereden om toch maar weer eens een stukje in de BMW te doen, gewoon om het gevoel te krijgen van hoe het ook al weer was.

In mijn geheugen was dit echt een bliksemsnelle auto (0 naar 100 in 4.7 seconden enzo) met een heerlijk klinkende 6 cylinder in het vooronder. Het is de top uitvoering van wat BMW kan met deze auto, dus alle toelie-toelie zit erop, eraan, eronder en erop en ik heb altijd erg genoten van de vele features die de auto te bieden heeft.

Gisteren dus voor het eerst na anderhalve maand weer in de auto gestapt en een ritje gemaakt. Wat een deceptie! Direct bij instappen viel me ineens op hoe "klein" de auto eigenlijk is. En dan het navi-scherm. Ondanks het "grote scherm" van de Navi professional stelt dit natuurlijk niets voor bij wat Tesla te bieden heeft, om nog maar te zwijgen over het verschil in resolutie tussen beide schermen.

Het motorgeluid was als vanouds, maar het stoorde me nu eerder dan dat ik ervan kon genieten en dan die vertraging als je het gas goed intrapt... Er zit een goeie seconde tussen gas intrappen en accelereren! Dat was niet hoe ik het me kon herinneren hoor...

Na een tijdje went het en wordt het toch wel weer errug leuk om in de BMW rond te rijden. En het was niet allemaal kommer en kwel. Ik kan nog steeds genieten van de afwerking van de auto; die is echt subliem. De stoelen zijn ook helemaal geweldig; daar kan Tesla nog wat van leren. Niet alleen de zit positie en ondersteuning is vele malenm beter, ook het gebruikte materiaal is in de BMW duidelijk van een (veel) hogere klasse dan in de Tesla. De auto is van 2015, maar het ziet er allemaal nog uit als nieuw. Ik ben benieuwd hoe mijn MX er na 3 jaar uitziet. Wegligging is heerlijk, hoewel dat ook in de MX niet slecht is, de BMW gaat net een stapje verder. Enig puntje daar is wel dat je veel meer op een bocht moet anticiperen. Je moet veel eerder op het gas om de turbo's de tijd te geven op te spinnen, terwijl bij de MX de gang er direct inzit en je in de bocht al dat duwtje in de rug krijgt.

Ook hier volop afkick verschijnselen dus! Ik ben bang dat ik voor altijd verpest ben door Tesla...