Zo verschrikkelijk moeilijk is het niet hoor.
Actuele vermogen in kW is reeds bekend. Alleen vrijwel onmogelijk om af te lezen.
Actuele snelheid is ook reeds bekend.
Stel je actuele vermogen is 20kW, je verbruikt dan 20kW/h als je dit een uur zou volhouden
maar voor het gebruikte doel hoef je natuurlijk dit niet een uur vol te houden.
Wanneer je dan op hetzelfde moment 100km/h rijdt dan is je actuele verbruik uitgedrukt in Wh/km is dan 200Wh/km
Wanneer je een constante snelheid rijdt dan zal dit ook redelijk stabiel zijn.
Tenminste dat was i.i.g. zo bij mijn ICE waar je dan bijv. 6l/100km als actueel verbruik zag staan.
Door deze actuele weergave kan je gelijk zijn hoeveel bijv. 10km/h verschil en snelheid uitmaakt en hoeveel meer of minder efficiënt je dan wordt.
Beste Rob,
Gefeliciteerd! Je bent vandaag precies een half jaar lid op dit forum. 731 berichten, aanzienlijk meer dan mijn gemiddelde.
Zo exact heb ik het niet geteld, maar volgens mij is zo’n 80% van jouw berichten negatief naar Tesla of met negatieve of zelfs bijtende commentaren naar Tesla of medegebruikers op dit forum. Altijd kritische vragen. Wantrouwen. Negativiteit. Klagen.
Echt nederlands dus...
Zelfs je “avatar” is een Tesla waarin kennelijk nog nooit gereden is. Symbolisch? Dus hierbij uit oprechte nieuwsgierigheid; waarom verkoop je de S75 met “Geavanceerde Autopilot” niet gewoon? En waag je niet weer mooi opnieuw die overstap naar een ICE, met alle bijbehorende luxe en voorspelbaarheid?
Tegen de realiteit in koester ik het beeld dat dit forum ook een wat te idealistisch beeld uitdraagt van een voertuig dat, ondanks alle gebreken, tekortkomingen, kinderziektes en “Elon-time-verwachtingen” toch zal landen in een “betere toekomst van A naar B”. In dat droomplaatje ben jij voor mij vaak dat storende element.
Sorry daarvoor.
Gisteren ben ik voor de tweede keer naar Arnhem gereden in een “ICE-loaner” waarop ik niet zat te wachten. Dacht, voor de tweede keer, dat het probleem onmiddelijk verholpen kon worden. Moest, weer, een uur wachten voordat ik mijn auto terug had. Tegen de afspraken in. Ik vond het maar geklungel. Had haast, en dat iele kopje koffie bood in al mijn chagrijn weinig troost. Stond in de regen buiten te wachten op mijn auto die al buiten zou moeten staan, want hij werd “as we speak” naar buiten gereden.
Zag toen, binnen, 4 man bij mijn auto staan en wist dat het niet goed was. Had steeds meer haast, dus “pissed off”. De boodschap was inderdaad niet best. Die achteruitrijcamera, in die gloednieuwe 160K auto in augustus afgeleverd, werkte nog steeds niet. Was hier al in september voor langsgeweest, maar dat onderdeel moest kennelijk door Elon zelf in elkaar worden geschroefd, want de levertijd was 2 maanden.
Toch smolt ik meteen toen de engineer op me afkwam met de mededeling; “we hebben het verknalt”. Volop excuses, maar ze hadden alles verkeerd ingeschat. Noem me maar een watje, maar met die openheid is het drie keer zuchten en weer doorgaan. Ze komen het nu volgende week bij mij thuis verhelpen.
Ondanks alles is dit genieten, Rob. Schiet me maar lek. Tesla is een jong merk met alle nukken en kuren die bij het electrisch rijden horen. Na 30 jaar BMW rijden ben ik ook om. Nooit meer terug!
Ik doe het ervoor. En wens jouw tegelijk in alle oprechtheid veel “big smiles” toe voor die kennelijk zeldzame keren dat je S75 het wel doet.
Geniet ervan!
Zo, dat is eruit.
Hoe noemen ze zoiets ook alweer op Dumpert?
Mand!