Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Te koop:

H&R 30 mm verlagingsveren voor een Model 3 AWD (Performance), zo goed als nieuw. Een Performance uitvoering komt hiermee ca. 20 mm lager.
Ik heb er 2,5 jaar met plezier mee gereden, maar helaas kom ik met deze veren mijn nieuwe garage niet in.

Nieuwprijs ca. € 300,-. Vraagprijs € 125,-


Kwam tijdens het opruimen ook nog een Italië adapter tegen voor een UMC gen 1, één vakantie gebruikt.
Ik hoef hier niets voor te hebben. Alleen zijn de eventuele verzendkosten voor rekening van de nieuwe eigenaar.


View attachment 842989View attachment 842990
View attachment 842991View attachment 842992
View attachment 842993View attachment 842994

Beiden hebben inmiddels een nieuwe eigenaar.
 
Graag wilde ik eens informeren bij jullie: Ik heb deze week een MY SR besteld welke in december 2022 - januari 2023 zou moeten arriveren. Dit ter vervanging van mijn MX uit 2018. Ik wil van deze auto af voor februari 2023, maar Tesla geeft wel erg weinig terug. Wat is de beste plek om te verkopen? Ik heb geen trek in Marktplaats of figuren aan mijn deur.

Het betreft een:
Model X 100D Long Range uit 03-2018
Zwarte bekleding
Pearl White Multi-Coat (PPSW)
Premium Upgrades Package
CCS upgrade met CCS adapter
Infotainment upgrade (sneller, Netflix en zonder gele randen)
Gratis Unlimited Supercharging
Blackvue dashcam voor en achter.

Komt met een 20" set zilveren velgen met winterbanden en 22" zwarte velgen met zomerbanden (stoeprandbeschadigingen op alle velgen)
Verder nog originele Tesla wintermatten en iPhone X dock. O ja, alle chromen onderdelen zijn zwart gewrapped...
 
Graag wilde ik eens informeren bij jullie: Ik heb deze week een MY SR besteld welke in december 2022 - januari 2023 zou moeten arriveren. Dit ter vervanging van mijn MX uit 2018. Ik wil van deze auto af voor februari 2023, maar Tesla geeft wel erg weinig terug. Wat is de beste plek om te verkopen? Ik heb geen trek in Marktplaats of figuren aan mijn deur.

Het betreft een:
Model X 100D Long Range uit 03-2018
Zwarte bekleding
Pearl White Multi-Coat (PPSW)
Premium Upgrades Package
CCS upgrade met CCS adapter
Infotainment upgrade (sneller, Netflix en zonder gele randen)
Gratis Unlimited Supercharging
Blackvue dashcam voor en achter.

Komt met een 20" set zilveren velgen met winterbanden en 22" zwarte velgen met zomerbanden (stoeprandbeschadigingen op alle velgen)
Verder nog originele Tesla wintermatten en iPhone X dock. O ja, alle chromen onderdelen zijn zwart gewrapped...
Gratis superchargen vervalt bij verkoop. Is dus helaas niet overdraagbaar
 
Gratis superchargen vervalt bij verkoop. Is dus helaas niet overdraagbaar
Klopt niet helemaal Eric
Wanneer de code "$SC01" in de link van uw afbeelding van uw wagen zit op "my tesla".
Is deze overdraagbaar. Bij $SC05 niet.
Wanneer Tesla de wagen overneemt en terug verkoopt. Wordt het gratis superchargen er af gehaald.

In het geval van een MX van 2018 waarschijnlijk niet overdraagbaar. Bij mijn MS uit 2015 wel overdraagbaar.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Na de verkoop van mijn MS via autoscoot begrijp ik dit. Is een hele karwei en is ook stresserend. Heeft mij wel 10K extra opgebracht.
Ik heb twee wagens via tweedehands.be verkocht, telkens de dag zelf weg. Lage prijs zetten en 'bieden' vermelden. 10 minuten na plaatsing begonnen de telefoons binnen te komen. Gestart met een te hoge prijs en dan telefoon per telefoon stelstelmatig zakken tot er een tegenbod komt. Dat is dan de prijs die je wel van iemand zal krijgen. Allemaal Polen die die voor hun vrouw kopen, geen keuring nodig, keken de auto nauwelijks na. Wel telkens ICE, ik kan me voorstellen dat de markt voor Tesla net iets anders is.
 
  • Like
Reactions: ERvee
Ik heb twee wagens via tweedehands.be verkocht, telkens de dag zelf weg. Lage prijs zetten en 'bieden' vermelden. 10 minuten na plaatsing begonnen de telefoons binnen te komen. Gestart met een te hoge prijs en dan telefoon per telefoon stelstelmatig zakken tot er een tegenbod komt. Dat is dan de prijs die je wel van iemand zal krijgen. Allemaal Polen die die voor hun vrouw kopen, geen keuring nodig, keken de auto nauwelijks na. Wel telkens ICE, ik kan me voorstellen dat de markt voor Tesla net iets anders is.

Ja dat werkt ook op Marktplaats prima in een bepaalde klasse (grote auto's met een verkoopwaarde tot zeg 6 a 7000 euro).

Denk dat 't Tesla een ander soort kopers aantrekt die er gewoon weer 'n paar jaar mee willen doen en waarvoor het best een uitgave is, dus die willen veel weten over onderhoud, historie, laadmogelijkheden. Nog los van mijn verwachting dat in die markt (tweedehands Tesla) best veel kopers zitten die voor het eerst een EV kopen en door onzekerheid daarover nog wel wat extra vragen hebben.
 
Wel telkens ICE, ik kan me voorstellen dat de markt voor Tesla net iets anders is.
Ja, maar vooral door de hoge inruilwaarde denk ik. Niet zozeer omdat het een EV is. In heb weinig vragen gekregen van sjoemelaars. En die vallen sowieso direct door de mand omdat ze veel te laag bieden en een veel te groot deel in het zwart willen doen. Ze mogen daar wel eens grote kuis in houden.
Groot voordeel is dat je het bod van Tesla achter de hand hebt. Daarmee kan je te lage bieders direct afschepen.
Na een bod, best eens old fashioned bellen. Hoor je meteen welk vlees je in de kuip hebt. Ik ben verder gegaan met een particulier. Omdat de levering pas 2 weken later door ging was er toch nog wat stress. We hebben de afspraak mondeling gehouden (een papiertje zou toch niet veel betekenen in deze). Het ‘vertrouwen’ kon dus nog steeds geschaad worden. En als je het geld dan nodig hebt voor de nieuwe… je moet dan ook nog 2 weken vrij blijven van schade, keuring doorstaan, zien dat je je geld hebt voor je overdraagt… maar goed, voor 10k extra mag je wel iets doen.
 
  • Like
Reactions: job-lek