Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoeveel model 3`s deze maand op kenteken?

Hoeveel Model 3 worden er in september 2019 op kenteken gezet?


  • Total voters
    95
  • Poll closed .
This site may earn commission on affiliate links.
ik denk dat dat effect voornamelijk te merken is in 1H2020 - meeste bedrijven zullen in 4Q2019 enorm veel o pvoorraad laten zetten om die in 1H2020 uit te leveren - om een voorbeeld te geven - de Peugeot 308SW 2015 modellen werden t.m September 2016 uitgeleverd...

ik denk dat het effect een beetje dubbel zal zijn - velen zullen wellicht de ID3 nemen omdat die toch pas vanaf 2020 uitgeleverd zal worden en men zich dus niet bekocht zal voelen - wat je natuurlijk wel voelt als je in 2020 een nieuwe M3 in ontvangst neemt - het gevoel zal blijven dat je college de helft minder bijtelling betaald omdat die m nog wel in 2019 op kenteken kreeg...

ik denk dat dat ook vergelijkbaar is met Ipace vs Etron - wie neemt nog een Ipace 2019 terwijl een 2018 uitvoering veel goedkoper is? dit terwijl een Etron niet in 2018 te verkrijgen was,en je dus in 2019 geen 'nadeel' hebt tov eerder uitgeleverde modellen
Van de E-Tron zijn er 163 in 2018 op kenteken gezet in NL. Alleen waren ze nog niet klaar en stonden ze in Brussel in de fabriek. Dan rijst ook de vraag: Mochten ze geregistreerd worden of toch niet en hebben ze hiermee gefraudeerd?
 
Ik zag op een Facebook pagina dat iemand onderstaand antwoord kreeg vanuit Tesla omdat hij de door Tesla gestuurde afleverdatum niet kon halen:

Weer een hele bijzondere terugkoppeling van Tesla wanneer ik een nieuwe afleverdatum afspraak wil maken nadat ze me 3 dagen van te voren melden dat ik zaterdag de auto moet komen halen. Het antwoord van Tesla: Tesla is een beursgenoteerd bedrijf, wij werken met kwartalen. Dat houdt in dat u de auto dit kwartaal moet komen ophalen, met maandag 30 september als laatste mogelijkheid. Mocht u niet in de gelegenheid zijn om zelf de auto te komen ophalen, dan kunt u iemand machtigen via het formulier in de bijlage van deze e-mail.

dit is toch wel erg bijzonder?
 
Weer een hele bijzondere terugkoppeling van Tesla wanneer ik een nieuwe afleverdatum afspraak wil maken nadat ze me 3 dagen van te voren melden dat ik zaterdag de auto moet komen halen. Het antwoord van Tesla: Tesla is een beursgenoteerd bedrijf, wij werken met kwartalen. Dat houdt in dat u de auto dit kwartaal moet komen ophalen, met maandag 30 september als laatste mogelijkheid. Mocht u niet in de gelegenheid zijn om zelf de auto te komen ophalen, dan kunt u iemand machtigen via het formulier in de bijlage van deze e-mail.

dit is toch wel erg bijzonder?

Blijkbaar is doelstelling wereldwijd is meer dan 100.000 afleveren dit kwartaal (voor het eerst ever)
==> vandaar dat het zovel nadruk ligt op het afnemen

Tesla jumps on report Musk aims to deliver record 100,000 cars this quarter