Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Statistieken verkoop Model 3 December 2019

Hoeveel model 3`s worden er in december 2019 op kenteken gezet in nederland?


  • Total voters
    117
  • Poll closed .
This site may earn commission on affiliate links.
Mooie prestatie. Maar toch, hoeveel van die auto's staan op de parkings van de leasing maatschappijen te wachten op een nieuwe klant.
Volgens mij maar heel weinig. Tijdens de “afhaaldagen” eigenlijk alleen maar eigenaren gezien, of chauffeurs van de leasemaatschappijen die de auto direct naar de klant gingen brengen. Ik heb geen auto’s op trailers gezien. Al die afgeleverde auto’s rijden nu echt rond. Er staan er nog wel wat op het terrein, met kentekenplaten.
 
Volgens mij maar heel weinig. Tijdens de “afhaaldagen” eigenlijk alleen maar eigenaren gezien, of chauffeurs van de leasemaatschappijen die de auto direct naar de klant gingen brengen. Ik heb geen auto’s op trailers gezien. Al die afgeleverde auto’s rijden nu echt rond. Er staan er nog wel wat op het terrein, met kentekenplaten.

Dat je tijdens de afleverdagen voor het grote publiek alleen maar eigenaren zag is logisch. Leasemaatschappijen krijgen deze wagens gewoon in bulk geleverd. De garage van Athlon bv staat vol.
 
Ik heb sterk de indruk dat er op 30-12 nog een aantal E-Tron's en I-Paces op kenteken zijn gezet - auto's die nu "nog met 4% bijteling" worden aangeboden. (RDW registratie) Paars = E-Tron.
upload_2020-1-2_11-55-8.png
 
  • Like
Reactions: schonelucht
in B gaat het dus veel minder vlot. Officiële statistieken van Febiac zijn beschikbaar. Slechts 1.5% van de verkochte voertuigen is elektrisch. 8250 stuks. :oops:
Terwijl er meer nieuwe wagens in B verkocht worden dan in Nl (550 000 stuks vs 430 000 stuks)...

Zo zie je maar weer dat het lage bijtellingstarief werkt. En dan ondanks dat nu Nederland verplicht is om de CO2 uitstoot te beperken is de overheid alleen maar bezig om ‘inkomstenderving’ vanuit de bijtelling (die al idioot hoog is en tegen 22% veel te hoog voor een BEV) te voorkomen.

Geld eerst, dan milieu. Maar de burger wel dwingen om woningen voor vele tientallen duizenden aan te passen.
 
  • Like
Reactions: NielsA
Zo zie je maar weer dat het lage bijtellingstarief werkt. En dan ondanks dat nu Nederland verplicht is om de CO2 uitstoot te beperken is de overheid alleen maar bezig om ‘inkomstenderving’ vanuit de bijtelling (die al idioot hoog is en tegen 22% veel te hoog voor een BEV) te voorkomen.

Geld eerst, dan milieu. Maar de burger wel dwingen om woningen voor vele tientallen duizenden aan te passen.


JA het werkt maar niet voor de particulier (zoals ik)..... denk maar niet dat veel leaserijders voor een Tesla hebben gekozen vanwege het milieu! Lekker goedkoop rijden in een geweldige auto, ook hier geld gewoon keihard; Eerst geld, plezier en dan het milieu.
 
JA het werkt maar niet voor de particulier (zoals ik)..... denk maar niet dat veel leaserijders voor een Tesla hebben gekozen vanwege het milieu! Lekker goedkoop rijden in een geweldige auto, ook hier geld gewoon keihard; Eerst geld, plezier en dan het milieu.

Ik ben zo'n Model 3 leaserijder. Doet de reden waarom ik een EV rij er toe? Of is het belangrijker dat CO2 uitstoot op een mondiale schaal wordt terug gedrongen? Overigens weet ik dat een EV rijden op dit moment nog weinig zoden aan de dijk zet, dus bespaar me die les. Waar het om gaat is dat de grote massa om moet, dus juist mensen die niets geven om het milieu moeten worden aangezet tot aanschaf van een EV. Deze subsidie is dus heel succesvol. Overigens ben ik het met je eens dat particulieren in gelijke mate moeten worden gesubsidieerd.
 
Het is wachten op een nieuwe boot. Maar dan zijn we al een eind in februari. Bovendien zouden daar wel eens weinig auto's voor Nederland op kunnen staan. Persoonlijk verwacht ik toch wel een Noorse inhaalslag. De andere merken verkopen daar behoorlijke aantallen dus de vraag is er zeker nog.
 
Er zullen in ieder geval particuliere kopers zijn die liever een auto hebben uit "2020" en geen last hebben van bijtelling.
Met 8% bijtelling zijn de maandelijkse lasten nog steeds een stuk lager dan 22% van een A4/3-serie/C-klasse.

Later dit jaar trekt het wel weer aan, eerst volgende boten ontvangen. Omdat de boten eind 2019 met voorrang bestemd waren voor NL zal er elders in Europa eerst wel weer wat achterstallige leveringen ingehaald worden. Vanaf maart/april komt het wel weer op gang.
De MY zal later in het jaar ook wel een stimulans worden ;)