Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoeveel model 3`s deze maand op kenteken?

Hoeveel Model 3 worden er in september 2019 op kenteken gezet?


  • Total voters
    95
  • Poll closed .
This site may earn commission on affiliate links.
Ben benieuwd naar jullie inschatting van hoeveel model 3`s er deze maand (september) er op kenteken gezet gaan worden in nederland? September is de laatste maand van het 3e kwartaal en dus heeft Tesla er alle baat bij om zoveel mogelijk te verkopen deze maand.

Vorige maand zijn er 1.180 stuks op kenteken gezet (cijfers Bovag), en was daarmee de tweede best verkopend model in nederland in augustus. Ik kan verklappen dat gisteren (11 september) deze grens al gepasseerd is. De stand van gisteren was 1.279 stuks op kenteken (bron RDW)
 
Er komt vannacht nog een schip aan, en 18 en 19 sept nog eens twee. Ik zou me kunnen indenken dat daar nog wel wat van uitgeleverd gaat worden. Er zijn weinig performance modellen op kenteken gezet de afgelopen dagen, maar daarvan wordt in elk geval de mijne nog deze maand wel uitgeleverd.
 
Er komt vannacht nog een schip aan, en 18 en 19 sept nog eens twee. Ik zou me kunnen indenken dat daar nog wel wat van uitgeleverd gaat worden. Er zijn weinig performance modellen op kenteken gezet de afgelopen dagen, maar daarvan wordt in elk geval de mijne nog deze maand wel uitgeleverd.
Weet je ook hoeveel auto’s er met een schip worden aangeleverd?
 
Buiten Nederland en Noorwegen blijft het toch nog steeds een “marginale” hoeveelheid van het totale geleverde aantal wagens.... ik had in België toch ook wat meer verwacht gezien het sterke lease wagen beleid (en dan bedoel ik geen zzp’ers) .

Vraag: als de bpm in Nederland terug naar 8% gaat, denken jullie dat de verkoop terug achteruit zal gaan? Ik vermoed dat 8% de meeste niet zal tegenhouden?

Bron: Verkoopcijfers auto's in België, Nederland, Duitsland, Europa en meer - Autotijd.be. (Indien correct natuurlijk)
 
Last edited:
Ik denk dat het effect dubbel kan zijn; je mag aannemen dat iedereen die al serieus een EV overwoog met dit vooruitzicht van 8% bijtelling nu bestellen en niet wachten tot volgend jaar, dat zal ongetwijfeld merkbaar zijn in met name begin 2020. Ook dient zich volgend jaar meer concurrentie aan, dat zal vast ook impact hebben.

Aan de andere kant blijft een EV ook met 8% bijtelling tot 45k alsnog een heel voordelige optie ten opzichte van een ICE en ligt Tesla nog vrij ruim voor op de concurrentie qua batterijtechniek. Daarnaast komen er veel en veel meer EVs op straat sinds de Model 3 en wordt de infrastructuur intussen ook steeds beter, hetgeen ongetwijfeld bijdraagt aan grotere acceptatie van EVs in het algemeen.

Ik reed zelf altijd in "dikke" youngtimers (35% bijtelling op dagwaarde van bijna niks), een paar keer met een klant meerijden in zijn Model S overtuigde mij al snel dat dit toch echt wel enorm prettig rijdt, ik was snel overtuigd. Ik kan me voorstellen dat via die weg het grotere aantal EVs op de weg (en dus meer mensen met een kennis die ze daadwerkelijk hebben in plaats van alleen de mediaverhalen te lezen) ook meer mensen zich laat overtuigen van een EV.

Maargoed, zoals DutchTM3 al zegt, het zijn allemaal vermoedens waar je weinig mee kan. Wist ik het maar, dan wist ik meteen van welke fabrikant er aandelen ingekocht of juist verkocht moeten worden ;)
 
Ik denk dat het effect dubbel kan zijn; je mag aannemen dat iedereen die al serieus een EV overwoog met dit vooruitzicht van 8% bijtelling nu bestellen en niet wachten tot volgend jaar, dat zal ongetwijfeld merkbaar zijn in met name begin 2020. Ook dient zich volgend jaar meer concurrentie aan, dat zal vast ook impact hebben.

Aan de andere kant blijft een EV ook met 8% bijtelling tot 45k alsnog een heel voordelige optie ten opzichte van een ICE en ligt Tesla nog vrij ruim voor op de concurrentie qua batterijtechniek. Daarnaast komen er veel en veel meer EVs op straat sinds de Model 3 en wordt de infrastructuur intussen ook steeds beter, hetgeen ongetwijfeld bijdraagt aan grotere acceptatie van EVs in het algemeen.

Ik reed zelf altijd in "dikke" youngtimers (35% bijtelling op dagwaarde van bijna niks), een paar keer met een klant meerijden in zijn Model S overtuigde mij al snel dat dit toch echt wel enorm prettig rijdt, ik was snel overtuigd. Ik kan me voorstellen dat via die weg het grotere aantal EVs op de weg (en dus meer mensen met een kennis die ze daadwerkelijk hebben in plaats van alleen de mediaverhalen te lezen) ook meer mensen zich laat overtuigen van een EV.

Maargoed, zoals DutchTM3 al zegt, het zijn allemaal vermoedens waar je weinig mee kan. Wist ik het maar, dan wist ik meteen van welke fabrikant er aandelen ingekocht of juist verkocht moeten worden ;)

Lol, inderdaad... nu als ik de bijtelling calculator online invul is het maandelijks verschil nu ook niet astronomisch dus ik zou vermoeden dat het nogal zal meevallen?
 
Vraag: als de bpm in Nederland terug naar 8% gaat, denken jullie dat de verkoop terug achteruit zal gaan? Ik vermoed dat 8% de meeste niet zal tegenhouden? (Indien correct natuurlijk)

ik denk dat dat effect voornamelijk te merken is in 1H2020 - meeste bedrijven zullen in 4Q2019 enorm veel o pvoorraad laten zetten om die in 1H2020 uit te leveren - om een voorbeeld te geven - de Peugeot 308SW 2015 modellen werden t.m September 2016 uitgeleverd...

ik denk dat het effect een beetje dubbel zal zijn - velen zullen wellicht de ID3 nemen omdat die toch pas vanaf 2020 uitgeleverd zal worden en men zich dus niet bekocht zal voelen - wat je natuurlijk wel voelt als je in 2020 een nieuwe M3 in ontvangst neemt - het gevoel zal blijven dat je college de helft minder bijtelling betaald omdat die m nog wel in 2019 op kenteken kreeg...

ik denk dat dat ook vergelijkbaar is met Ipace vs Etron - wie neemt nog een Ipace 2019 terwijl een 2018 uitvoering veel goedkoper is? dit terwijl een Etron niet in 2018 te verkrijgen was,en je dus in 2019 geen 'nadeel' hebt tov eerder uitgeleverde modellen
 
Overzicht 2019 (bijgewerkt t/m 17 september 2019)
Valt op dat einde van het kwartaal de meeste auto’s op kenteken worden gezet... hoezo beurs genoteerd Amerikaans bedrijf :p

upload_2019-9-18_20-29-28.png
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: Mad P***y