Zat wat te googlen, ook hier weer slachtoffers die denken dat alles nog normaal kan in Nederland, vergeet het maar de wetgever in de uitvoering dus de RDW heeft totaal de voeling met de werkelijkheid verloren.
In mijn geval met mijn ford windstar hetzelfde verhaal als hierboven, ondanks het feit dat mijn auto een typeplaatje van de Importeur Hessing heeft welke toont dat de auto 1600kg mag trekken, ford USA op z'n site aangeeft dat dit gewicht toegestaan is het instructieboekje dit ook meldt, kan ik het niet op kenteken krijgen, ook rijden er al honderden rond met wel een trekgewicht op kenteken.
Zelfde verhaal als hierboven, fabrikant dient toestemming te geven met het bijbehorende chassisnummer, nu vergeet het maar vrijwel geen enkele fabrikant of importeur laat zich meer in met een reeds verkochte auto, je staat machteloos je moet aan een bedacht regeltje voldoen maar je krijgt het niet, nog idioter maakt men het dat de auto gekeurd zou moeten, er rijden er al honderden!
Een auto zonder trekgewicht kun je stellen heeft een minderwaarde alleen al door dit Kafka achtige handhaven door RDW, je weet immers nooit of een volgende eigenaar wel iets wil gaan voortbewegen.
Maar goed er rest aar één ding gewoon blijven rijden en de bekeuring maar slikken als je hem ooit krijgt.
Ik schrijf dit hier onder, omdat er in de toekomst vast meer mensen langskomen die dit probleem bij RDW ervaren en niet snappen.