Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

HUD in Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Ok, we hadden het over een HUD en niet over Wooter's mening.

HUD vind ik veiliger, want kijk liever niet steeds schuin naar beneden om te zien hoe hard ik rij. Een tijdje geleden vond ik deze: 71.09US $ 21% OFF|Eanop Hud E100 Head Up Display Speed Projector Snelheidsmeter Draaien Licht Gear Gids Batterij Display Voor Tesla Model 3 Auto toegang|Head-up Display| - AliExpress
Er staat ook info over hoe je het aan moet sluiten, want daar is geen USB-plug voor helaas. Iemand deze (of een ander van AliExpress) eens geprobeerd?
 
Ok, we hadden het over een HUD en niet over Wooter's mening.

HUD vind ik veiliger, want kijk liever niet steeds schuin naar beneden om te zien hoe hard ik rij. Een tijdje geleden vond ik deze: 71.09US $ 21% OFF|Eanop Hud E100 Head Up Display Speed Projector Snelheidsmeter Draaien Licht Gear Gids Batterij Display Voor Tesla Model 3 Auto toegang|Head-up Display| - AliExpress
Er staat ook info over hoe je het aan moet sluiten, want daar is geen USB-plug voor helaas. Iemand deze (of een ander van AliExpress) eens geprobeerd?
Goed vastplakken die dingen op je dashboard. Met onze Tesla's vliegen die dingen met mach 1 richting je gebit, ben nog mijn zonnebril aan het zoeken.
 
  • Funny
Reactions: Stream and TM3LR
Denk dat vooral M3 rijders dit kunnen gebruiken en wellicht een punt hebben.
Voor een S is het verschil in kijkhoek zo miniem dat je 110 jaar moet zijn om er last van te hebben. Je hoeft zelfs je je hoofd niet te buigen, je kijkhoek is groot genoeg en ideaal als je een multifocale bril hebt.

Ik heb zelfs Rodenstock maatwerk in mijn bril waarbij de ik een speciaal stuk heb in mijn rechterglas dat exact goed is voor het grote scherm.
Dat is het voordeel als je dochter opticien is en een beetje een nerd als het op bijzonder maatwerk aan komt.

En omdat ik toch al, gezien mijn andere oogafwijkingen, maatwerk nodig heb maakt het daarna niet meer uit hoe bont je het maakt.
Toen ze laatst zo ook glazen voor mijn zonnebril bestelde krijg ze vanuit Duitsland een telefoontje, dat is zeker weer een recept voor die Tesla rijder.
De keer daarvoor waren ze benieuwd waarom ze zo'n bijzonder recept had ingediend...
 
  • Like
Reactions: nico180 and Phil V
Grappig die antwoorden dat HUD niet nodig is.
In de jaren 90 werden voorbijgangers geïnterviewd of zij in de toekomst een mobile telefoon zouden willen kopen.
De meerderheid zei, Nee, want thuis heb ik al een telefoon.

HUD is niet nodig als je FSD hebt.
Een HUD is dan ook niet te vergelijken met een mobile telefoon maar meer met een kermit.

Als je het in de tussentijd een leuke gadget vind, vooral kopen.
 
Voordat dit op een discussie gaat uitlopen zoals "wat Apple volgend jaar zou moeten lanceren", kunnen we het houden bij persoonlijke ervaringen met een betaalbare HUD in ene Tesla?

Als niemand zo'n HUD voor een M3 heeft gekocht, dan wacht ik tot ik een flesje wijn verorber en 's nachts op de WC teveel spullen koop op AliExpress. Klote-smartphones...
 
  • Funny
Reactions: ERvee and Hayden
Omdat er daar ook niet per se vraag naar is.
Deels waar, simpelweg omdat mensen er geen ervaring mee hebben. Ik had zelf ook vraagtekens bij het clean interior toen ik mijn S kocht maar ik zou niets anders nu meer willen.
Hetzelfde voor het scherm, als je een scherm achter het stuur hebt kan je daar ook al veel info op vertonen die je niet meer in het middenscherm moet tonen.
True, maar dan neem je dus de setup van de Model S en X waar je dus nog steeds een cockpit scherm hebt maar ook het breedbeeld scherm.

Ik vind bij de nieuwe S/X qua interior voorin bjina perfect. Het enige is het suffe schermpje achterin. Die hadden ze gewoon in de voorstoelen moeten verwerken.

Tegen de tijd dat ik mijn S weg doe zijn hier de Model Y en S al waarschijnlijk 2 jaar met 4680 cellen te koop. Ik weet bijna zeker dat tegen die tijd de Model 3/Y ook de multimedia upgrade hebben gekregen met een krachtige GPU. De concurrentie staat het allemaal maar toe en doet er niks aan.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
… Fraai dashboard, HUD, dubbele beglazing voor en achter. Verder lane change assist en keeping (en uiteraard adaptive cruise control) dus doet niet onder voor Tesla Autopilot features op de snelweg in Europa. …
Inderdaad beschikken ook andere merken over EV’s met goedbedoelde ondersteuningssystemen voor de bestuurder (ADAS). Wat je uit de brochures en promofilmpjes niet meekrijgt is de daadwerkelijke kwaliteit van de geboden ondersteuning. Zo hoor ik van iemand die er uitgebreid mee reed dat die splinternieuwe modellen in de praktijk onbruikbare ondersteuningssystemen hebben; volkomen kansloos in vergelijking met zelfs nog de oude AP1 van Tesla.
 
Wat is er nu zo belangrijk aan de snelheidsweergave dat die echt voor je neus geplakt moet zijn? Aangezien AP/TACC het rijden voor z'n rekening neemt doe ik enkel een controle bij het begin van een nieuwe snelheidslimiet, maar kijk ik er verder niet zo naar. En noch in mijn X, noch in onze 3 is het geen moeite om daarbij op een scherm te kijken ipv in de lucht.

Stel je voor dat je weeral een auto zou kiezen omwille van de HUD, maar wel de godganse dag wel zelf zou moeten sturen, versnellen en vertragen.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Omdat je niet altijd op de snelweg rijdt? Ik niet tenminste. Ik woon niet aan de snelweg, en waar ik over het algemeen heen moet is ook geen benzinestation dat echt aan de snelweg ligt. Ik neem aan dat jouw kilometers ook niet alleen maar bestaan uit snelweg kilometers.

Moet je Amsterdam of Den Haag eens inrijden, dan heb je echt niet de mogelijkheid om even op je gemak naar rechts op een schermpje te kijken maar moet je ogen in je nek hebben vanwege de andere chauffeurs, de taxi's, de bussen, de trams en vooral: de fietsers.

En zoals ik elders al meldde: er zijn meer auto's met level 2 autonomie, waaronder de mijne.