You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nou als Blackrock zijn traditionele verdienmodel toepast (en dat doen ze) gaan de prijzen (wellicht eerst even omlaag en daarna) keihard omhoog.Ionity en Blackrock investeren 700 miljoen € in uitbreiding van het netwerk: van 400 naar meer dan 1000 lokaties, aantal laders van 1500 naar 7000.
Dat is de investering t/m 2025....Ionity en Blackrock investeren 700 miljoen € in uitbreiding van het netwerk: van 400 naar meer dan 1000 lokaties, aantal laders van 1500 naar 7000.
Grappig om deze openingspost in 2021 nog eens te herlezen.Ik denk dat er op dit forum een grote onderschatting bestaat omtrent de impact die het Ionity-netwerk zal hebben op het verre-afstands-reizen door niet-tesla-rijders.
Ok het zal betalend worden net zoals in de model3 en dus voorlopig nog met pasjes op de I-pace bijvoorbeeld en de integratie in de gps van de auto is voorlopig ook allicht nog niet gerealiseerd zoals bij onze SuC's.
Maar waar ik vooral naartoe wil is dat men hier op het forum niet mag onderschatten dat de grote merken die hier achter zitten deze eerste ronde tot 2019 er stevig in willen vliegen.
Ik heb bij deze firma hetzelfde gevoel als bij Tesla in 2009.
Mark my words; Ionity wordt de monopolist op vlak van snelladen.
Daarvoor zit er genoeg kapitaal achter.
View attachment 286058
Wederom een indrukwekkende belofte.Ionity en Blackrock investeren 700 miljoen € in uitbreiding van het netwerk: van 400 naar meer dan 1000 lokaties, aantal laders van 1500 naar 7000.
In vergelijking met Fastned heeft IONITY nauwelijks een markt in Nederland met 10 locaties, en de hoogste prijs in de markt. Dat wil zeggen dat enkel de mensen met een <1 jaar jonge auto van BMW, Ford, Hyundai, Mercedes, VW, Audi en Porsche het nog interessant zullen vinden om er te laden omdat ze gratis een abonnement hebben gekregen om voor goedkoper te laden. Maar je spreekt over Nederland, dus moet je ook nog van die kopers de mensen vinden die niet thuis of op het werk kunnen laden, of meer dan ~300km op een dag doen.In tegenstelling tot Fastned zie ik bij Ionity na de prijsverhoging echt nergens meer een auto laden in NL. Uitbreiding zal dan ook waarschijnlijk in Duitsland en Frankrijk plaatsvinden waar ik wel met regelmaat alle Ionity stations vol zie staan.
Ja klopt. In die landen weinig partijen vergelijkbaar met Fastned. Ik zie ze in Noorwegen ook weinig toevoegen vergeleken met die bestaande spelers.In tegenstelling tot Fastned zie ik bij Ionity na de prijsverhoging echt nergens meer een auto laden in NL. Uitbreiding zal dan ook waarschijnlijk in Duitsland en Frankrijk plaatsvinden waar ik wel met regelmaat alle Ionity stations vol zie staan.
Mijn rekensommetje leert dat zolang je boven 118kW laad Ionilty goedkoper is. Voor mij betekend dat op ongeveer 42% SOC bij een goede laadsessie. Ik zou denk ik tot 50-55% kunnen laden voor dezelfde prijs als bij een SUC in Frankrijk.Gisteren zat ik even een weekeind tripje naar Frankrijk te plannen richting Le Havre. Nu gebruik ik eigenlijk alleen maar het SuC netwerk in het buitenland sinds Ionity de prijzen heeft aangepast maar ik kon het toch niet laten om even uit te rekenen wat het zou kosten om Rouen over te slaan en de Ionity aan de A29 te nemen. Nu schrok ik zelf wel een beetje. Ik kwam erachter dat in Frankrijk de tarieven niet aangepast zijn naar €0,79 per kwh maar naar €0,79 per minuut. Ik kwam erachter via The New Motion en daarna via de Ionity website. De kosten calculatie van ABRP geeft in Frankrijk wel de prijs per kwh aan en niet per minuut waardoor het mij op eerdere trips niet is opgevallen.
Als ik dan een beetje reken €0.40 per kwh bij SuC in Frankrijk tegen €0,79 per minuut bij Ionity en ik doe met de M3P 50kwh laden in +/-20 min (bij een v3 suc volgens teslamate) dan zou het €20,- (SuC) tegen +/- €16,- (Ionity) zijn. Het enorme verschil in Frankrijk lijkt dus voor een M3 helemaal niet te bestaan bij Ionity.
Ben ik de enige die dit over het hoofd heeft gezien?