Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Janken over tekortkomingen van Tesla (niet van personen s.v.p.)

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla doet ze enkel compleet vervangen en dan ben je rond de 1000 kwijt dacht ik. (Dan kan je beter naar mcu2 voor 500 meer en dan vervangen ze hem mee)
Het compleet vervangen door MCU2 kan ik aanraden.
Heb het nu een aantal maanden en ben er erg tevreden over.
Alles werkt weer goed en snel met de nodige nieuwe functionaliteit, zoals Netflix.
Betere resolutie van het grote scherm; ook werkt de browser weer.
Zie het aparte draadje hierover.
Sorry voor deze off-topic post; heb even niets te klagen. ;)
 
  • Like
Reactions: job-lek
Het compleet vervangen door MCU2 kan ik aanraden.
Heb het nu een aantal maanden en ben er erg tevreden over.
Alles werkt weer goed en snel met de nodige nieuwe functionaliteit, zoals Netflix.
Betere resolutie van het grote scherm; ook werkt de browser weer.
Zie het aparte draadje hierover.
Sorry voor deze off-topic post; heb even niets te klagen. ;)
Maar aan de andere kant is je vampire drain niet toegenomen.
 
3 weken geleden iemand achteraan ingereden op mijn Tesla en dezelfde dag nog naar een erkend hersteller van Tesla afgevoerd.
Vandaag telefoontje, sorry meneer maar we wachten nog steeds op stukken van Tesla en hebben nog geen vooruitzichten op wanneer we deze mogen verwachten :rolleyes:. Maar troost u, er staan er hier nog een aantal te wachten op onderdelen:mad:
Hier zat ik echt niet op te wachten.
 
3 weken geleden iemand achteraan ingereden op mijn Tesla en dezelfde dag nog naar een erkend hersteller van Tesla afgevoerd.
Vandaag telefoontje, sorry meneer maar we wachten nog steeds op stukken van Tesla en hebben nog geen vooruitzichten op wanneer we deze mogen verwachten :rolleyes:. Maar troost u, er staan er hier nog een aantal te wachten op onderdelen:mad:
Hier zat ik echt niet op te wachten.
Bij Carrazzeria De Buck in Gent tot mijn verwondering altijd snel geholpen geweest (binnen de week indien geïmmobilisserd). Ik denk dat ze zelf wat stock van wisselstukken aanhouden. Of misschien schuiven ze met bestellingen voor niet geïmmobiliseerde voertuigen.
 
Mijn Classic P85 heeft nieuwe TPMS sensoren nodig, Tesla zegt dat de TPMS sensoren nergens meer te koop zijn. Advies is om het TPMS systeem te upgraden voor €1000 incl montage. Niet erg klant vriendelijk, even googelen en voor maximaal €40/stuk zijn de juiste TPMS sensoren voor de Classic overal te koop. Monteren bij de bandenboer op de hoek en het geheel kost max €250 ipv €1000. Jammer dat Tesla haar eerste trouwe klanten aan het vergeten is. Onlangs een zelfde ervaring met het noodzakelijk upgraden naar MCU2, eerste offerte €2.300 terwijl op de website van Tesla staat dat het €1.550 kost inclusief montage. Acht dagen de auto kwijt en daarna rekening ontvangen met daarop een huur auto die ik niet kon krijgen omdat er geen auto's beschikbaar waren bij Tesla. Inruil voorstel op nieuwe Model S ligt €10.000 onder de vraagprijzen op Marktplaats en is bovendien niet onderhandelbaar. Audi, Mercedes, BMW en zelfs KIA komen met mooi alternatieven, de beslissing om weer voor een Tesla te gaan is toch niet zo simpel meer. Wel jammer want het blijft een geweldige auto echter, service en klantgerichtheid is dat helaas niet meer.
 
Lijkt me toch nergens abnormaal? Bij de dealer (Tesla, anderen) betaal je altijd de hoofdprijs, bij het parallel circuit heb je goedkopere niet-merk mogelijkheden. MCU2 upgrade lijkt me dat ze ergens een foutje op de website maken mbt Classic modellen. Facturatiefouten komen wel eens voor, ook bij de andere merken, en inruil van je oude auto ga je natuurlijk op Marktplaats vraagprijzen zien die hoger zijn dan de inruil die Tesla of een opkoper ervoor geeft (want zij willen natuurlijk wat winst maken, ref. die hogere vraagprijzen).
 
Wat iemand "normaal" vindt, is voor een ieder verschillend natuurlijk. Geen originele TPMS sensoren meer leveren terwijl die wel gewoon verkrijgbaar, vijf keer factuur aanpassen voordat die goed is, geen huurauto beschikbaar bij Tesla, en €10.000 verschil inruil, vind ik niet normaal. Echter de definitie van abnormaal is voor een ieder verschillend. Mogelijk was ik als klant van het eerste uur ook te verwend door Tesla ;)
 
Ik reed vanmorgen de A2-tunnel in bij Utrecht achter een colonne stinkende vrachtwagens en dacht er aan de luchtcirculatie in de klima in de drukken. In de tunnel zat ik alsnog in de dieseldampem omdat die schermknop in de Model 3 vaak direct weer uit gaat nadat je hem hebt aangeraakt en even hebt zien aan staan.
Wat is dat voor een vreemde glitch in de schermsoftware en waarom is dat na 2 jaar ota software updates nog niet verholpen o_O?
 
Ben momenteel in Italië met de model 3, en op dag 2 kreeg ik tijdens het Superchargen een melding laadapparatuur niet ondersteunt. Deze melding kwam ook iedere minuut tijdens het rijden naar voren. Nu is er ook melding 2 die aangeeft oplaadpoort vereist onderhoud... Daar sta je dan in Italië.

De auto zelf rijd voortreffelijk, laden gaat verder prima en ben ik heel content met de auto.

Tot nu toe dus erg jammer dat er zo snel gezeik is met de auto. Tesla Nederland heeft mn kwestie voorgelegd aan Tesla Italië en die staan me ook keurig te woord, dus over de service nog geen klachten! gelukkig laad de auto nog wel gewoon maar tesla Italië wil de laadpoort gaan vervangen... Iemand anders die iets soortgelijks heeft gehad?
 
Wachten op FSD is blijkbaar ook wachten op nieuwe UI:

Addendum uit elektrek .Co
"The CEO also indicates that the new driving visualizations will come to not just vehicles with the FSD package but any vehicle equipped with the FSD computer (HW3), which is every vehicle Tesla produced since around April 2019"
Behalve dan dat mijn auto uit nov ‘19 hw2.5 heeft gekregen. Ben je mooi zuur mee…
 
Kan je niet in je account voor de upgrade FSD kiezen dan?

Nee, is een lease auto zonder FSD. Ik wil ook geen FSD. Gaat mij om dit punt:

"The CEO also indicates that the new driving visualizations will come to not just vehicles with the FSD package but any vehicle equipped with the FSD computer (HW3), which is every vehicle Tesla produced since around April 2019"

Mijn auto uit nov ‘19 zou ook met hw3 uitgerust moeten zijn aan gezien ze vanaf april ‘19 daarmee zijn begonnen. Dat is dus niet het geval, er zijn nog heel lang, met name SR+, auto’s uitgeleverd met hw2.5. En die krijgen geen gratis upgrade en straks dus ook niet de nieuwe visualisaties als ik de tekst mag geloven. Ik vind het een behoorlijke naaistreek.

In China hebben ze dit ook geprobeerd en daar moesten ze uiteindelijk de hw2.5 gratis vervangen voor hw3. Had wel met de type goedkeuring te maken, maar toch..