Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb de Tesla nu twee weken in mijn bezit en zit toch met een paar vragen.

Dat gefluit als je optrekt is het normaal dat je dat hoort tot binnen in de wagen?

Indien je het hebt over het "leeglopen van een ballon" geluid ja dat wordt geaccepteerd. Dit echter alleen indien je vol vermogen vraagt. Indien je dit al krijgt zo rond de 200kW dan zeker even vermelden bij een service afspraak.
 
De 70D demowagen in Duiven heeft nergens last van en die motoren hoor je enkel heel licht bij (bijna) volledig ingetrapt powerpedaal (of Wattpedaal). Dus als je een duidelijke fluittoon hoort heeft dat mogelijk met het extra vermogen te maken, anders zou ik even langs gaan.
 
Toen mijn wagen nieuw was, helemaal geen rare geluiden, zelfs niet bij insane launches. Vanaf ongeveer 7000 Km durft hij af en toe eens een ballonnetje af te laten als ik op zijn staart trap. :tongue: Ben benieuwd hoe dit verder gaat ontwikkelen...

Dit wordt alleen maar erger, heeft te maken met de contactpunten van de accu die "losser" gaan zitten. Ik had er ook ontzettend last van totdat m'n drive-unit voor de derde keer is vervangen (afgelopen maand). Sindsdien weer compleet stil. Iniedergeval, voor hoelang het mag duren..
 
Gisteren voor de eerste maal de ruitenwissers van mijn 9 dagen nieuwe 85D gebruikt en stelde vast dat bij het aanzetten (ook via intervalstand) plots mijn dimlichten aan gingen. Na +/- 1 minuut doven de lichten weer totdat de ruitenwissers weer in werking gaan en de dimlichten terug oplichten voor +/- 1 minuut. Op intervalstand gaf dit een alles behalve aangenaam 'kertboom-effect' ... :confused:. Dan maar SeC gebeld maar wist op afstand ook geen raad. Vandaag terug regen, same story en dan maar naar Aartselaar gereden. Na enkele testen met een emmer water waren ze even verbaasd en hebben ze een video-opname gemaakt dewelke ze gingen doorsturen naar Tesla....
Technieker (heel behulpzaam) zei dat dit misschien een 'bug' zou kunnen zijn in de software (versie...249) en heeft er een nieuwere versie van software opgeladen dewelke vannacht automatisch door de wagen geïnstalleerd zou worden.
 
Is niet vreemd en bekende functie?
Als het regent gaan tbv de veiligheid de dimlichten aan. Wordt feitelijk geconstateerd doordat de ruitewissers gaan werken.
Dus ook bij de intervalstand: werkende ruitewissers = regen = dimlicht aan.
Valt er geen regen meer, dan houden de ruitewissers er ook bij ingeschakelde intervalstand gewoon mee op. Dan gaan de lichten dus ook weer uit.
Vindt het logisch en prima zo.:rolleyes:
 
Vanmiddag met de kinderen in de auto even een Porsche Panamera klein laten worden in de achteruitkijkspiegel vanaf 100 km/uur.
Dat lukte prima, maar mij viel op dat vrijwel direct bij het accelereren de gele stippellijn van de vermogenbegrenzing zichtbaar was.
In eerste instantie klimt het vermogen tot (bijna) 320kW maar direct daarna wordt deze op 240kW begrensd.
Ik had op dat moment nog 200 typical kilometers en ik had al een half uur niet sneller dan 100 km/uur gereden.
NA een uur pauze heb ik het nog een paar keer geprobeerd en iedere keer bij acceleratie vanaf 100 km/uur kwam binnen een paar seconden de begrenzer op 240kW in beeld.

Nu twijfel ik. Is dit normaal voor een classic 85S of is er iets bijzonders aan de hand ?
 
Last edited:
Vanmiddag met kinderen in de auto even een Porsche Panamera klein laten worden in de achteruitkijkspiegel vanaf 100 km/uur.
Dat lukte prima, maar mij viel op dat vrijwel direct bij het accelereren de gele stippellijn van de vermogenbegrenzing zichtbaar was.
In eerste instantie klimt het vermogen tot 320kW maar direct daarna wordt deze op 240kW begrensd.
Ik had op dat moment nog 200 typical kilometers en ik had al een half uur niet sneller dan 100 km/uur gereden.
NA een uur pauze heb ik het nog een paar keer geprobeerd en iedere keer bij acceleratie vanaf 100 km/uur kwam binnen een paar seconden de begrenzer op 240kW in beeld.

Nu twijfel ik. Is dit normaal voor een classic 85S of is er iets bijzonders aan de hand ?

Lijkt mij niet normaal, ik rijd weliswaar met een Performance maar ik ben gisteren ook met een Porsche en een BMW aan het raggen geweest en dat was constant volle bak vermogen. Lijkt mij dat dat bij een non P niet anders moet zijn.

Bedenk me wel....volgens mij heeft een Performance een max vermogen van 320 Kw dus constant beschikbaar. Heeft een non P geen max 240 Kw? (360 Pk?)