Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Het ramen sluiten heeft er nooit in gezeten.
Dat was ook het vreemde aan de toenmalige werking; alle ramen openen ging wel met de fob, maar sluiten niet.
In dat geval heeft een technisch trainer van Tesla (bekende van me) tegen me "gelogen"... ;)

Die vraag over het wel openen en niet sluiten via de fob verbaasde mij ook en heb ik hem destijds namelijk voorgelegd. Het antwoord daarop was dat het een safety "ding" was.
 
Ik gebruik ook die mitts van justroll, werkt prima. Van Serge heb ik bij de Modesta behandeling een lamswollen mitt gekregen, die zal zeker goed zijn maar ik heb hem maar 1 keer gebruikt. Hij is zo zwaar door het leer en je mag hem niet in de wasmachine doen.

Ik steek hem elke keer in de wasmachine maar wel niet warmer dan 40 graden. En van het gewicht heb ik geen last. Hij absorbeert veel water en lubricatie is belangrijk tijdens het wassen. Deze lamswollen handschoen geeft volgens mij door zijn gewicht eerder de juiste (zachte) druk. Na de wasmachine steek ik hem ook in de droogkast. Maar wel op de laagste stand en ik laat hem niet helemaal droog droog maken om het leer niet te beschadigen. Ik doe wasmachine + droogkast om zandkorrels maximaal weg te hebben tegen de volgende wasbeurt.
 
Ik steek hem elke keer in de wasmachine maar wel niet warmer dan 40 graden. En van het gewicht heb ik geen last. Hij absorbeert veel water en lubricatie is belangrijk tijdens het wassen. Deze lamswollen handschoen geeft volgens mij door zijn gewicht eerder de juiste (zachte) druk. Na de wasmachine steek ik hem ook in de droogkast. Maar wel op de laagste stand en ik laat hem niet helemaal droog droog maken om het leer niet te beschadigen. Ik doe wasmachine + droogkast om zandkorrels maximaal weg te hebben tegen de volgende wasbeurt.
Toch mooi dat je naast de tips voor het autowassen hier ook nog tips voor het wassen van de wasmiddelen krijgt ;-)
Ik heb hem 1 keer in de wasmachine gedaan en toen binnenstebuiten in de zon gelegd om te drogen.
Daar werd de mitt wel een stuk minder zacht van dan voor het eerste gebruik.
Ik ga hem weer eens proberen met jouw wasvoorschriften.
 
Ik steek hem elke keer in de wasmachine maar wel niet warmer dan 40 graden. En van het gewicht heb ik geen last. Hij absorbeert veel water en lubricatie is belangrijk tijdens het wassen. Deze lamswollen handschoen geeft volgens mij door zijn gewicht eerder de juiste (zachte) druk. Na de wasmachine steek ik hem ook in de droogkast. Maar wel op de laagste stand en ik laat hem niet helemaal droog droog maken om het leer niet te beschadigen. Ik doe wasmachine + droogkast om zandkorrels maximaal weg te hebben tegen de volgende wasbeurt.
Een droogkast? Zoiets?
Chest of Drawers | Droog Studio Work | by Tejo Remy
:p
 
Ik steek hem elke keer in de wasmachine maar wel niet warmer dan 40 graden. En van het gewicht heb ik geen last. Hij absorbeert veel water en lubricatie is belangrijk tijdens het wassen. Deze lamswollen handschoen geeft volgens mij door zijn gewicht eerder de juiste (zachte) druk. Na de wasmachine steek ik hem ook in de droogkast. Maar wel op de laagste stand en ik laat hem niet helemaal droog droog maken om het leer niet te beschadigen. Ik doe wasmachine + droogkast om zandkorrels maximaal weg te hebben tegen de volgende wasbeurt.

Super Jan.

Heb je ook tips voor onderhoud van de wasmachine en de droogkast ?
Thx.
 
Super Jan.

Heb je ook tips voor onderhoud van de wasmachine en de droogkast ?
Thx.

Daar kunnen we dan best een ander draadje voor beginnen. Ik denk dat Xavier daar wel nog het een en ander over kan vertellen. :tongue:

- - - Updated - - -

Niets is goed genoeg voor Jan z'n wash mitts :tongue:

Ik "was" me van geen kwaad bewust :biggrin:, maar jullie noemen dat blijkbaar wasdrogers ipv droogkasten.
We zullen maar niet beginnen over aftrekkers en sletsen zeker? :rolleyes:
 
voor de 3e keer de auto in Den Haag achter gelaten ivm lijst kleine punten. Van trillend stuur, piepende handgrepen tot niet mooi aansluitende kappen.

Aangezien het de 2e keer niet in 1x alles was opgelost kwamen ze de auto voor de deur omruilen. 1e keer had ik een BMW gekregen, nu een gloednieuwe P85D...
Na 3 dagen de auto weer ingeleverd. Bijna alles opgelost, onder meer 2 nieuwe banden om het trillen te verhelpen. De achterklep gaat nog vervangen worden omdat er een klein productiefoutje in zit (klein knikje bij aansluiting met het dak). Ondanks dat je het bijna niet kan zien staat Tesla er op om het te vervangen...!!
 
jpet

een microvezel washandschoen is zeker zo goed als een lamswollen

enkel de uwe was niet goed :smile:

wat je ook kan doen als je uw doeken enz in de droogkast steekt is er een tennisbal bijsteken en

nooit wasverzachter gebruiken

je kan ook produckt kopen voor uw microvezels zacht te houden

lamswollenhandschoen zou ik echt niet iedere wasbeurt wassen
dan gaat ze niet heel lang mee gaan

gewoon goed uitspoelen laten drogen en voorgebuik eens even uitblazen of uitkloppen
 
jpet

een microvezel washandschoen is zeker zo goed als een lamswollen

enkel de uwe was niet goed :smile:

Ik had 2 types microvezel wash mitts he Michel. :rolleyes:
Eentje met lange haren en eentje zonder haar aan de zijkant.
Bij beide zijn er kanttekeningen te maken die niet aanwezig zijn bij het lamswollen exemplaar.

Zo zie je maar weer hoe elk detail relevant is als je een perfect resultaat wenst na te streven.
En ik ben (misschien helaas voor mijn omgeving) een maximizer...
 
idd

eentje was slecht en de andere een beetje beter :biggrin:

de washandschoen die justroll liet zien is niet slecht

voor de meeste is dit een goede washandschoen

ik gebruik zowel microvezel als lamswol


het is maar wat je zelf lekker vind werken

leuk om te weten is om de zwarte opstaande kraag om te plooien naar binnen = nog minder kans op krasjes :smile:

zie foto s
IMG_5420.jpg
IMG_5421.jpg
IMG_5422.jpg
 
Daar kunnen we dan best een ander draadje voor beginnen. Ik denk dat Xavier daar wel nog het een en ander over kan vertellen. :tongue:

Klopt... . Vragen over de "hardware" kunnen hier terecht... . We gaan dan wel héél offtopic... . :wink:

- - - Updated - - -

jpet

wat je ook kan doen als je uw doeken enz in de droogkast steekt is er een tennisbal bijsteken en

nooit wasverzachter gebruiken

Tennisballen:Niet doen ! Maak je van de trommel een maanlandschap ( tenzij je een Miele hebt; die kan er tegen )
Nooit wasverzachter: Klopt ! Legt een film in de trommel en bedriegt je droogtegraad sensoren !!

:rolleyes:
 
Ik had 2 types microvezel wash mitts he Michel. :rolleyes:
Eentje met lange haren en eentje zonder haar aan de zijkant.
Bij beide zijn er kanttekeningen te maken die niet aanwezig zijn bij het lamswollen exemplaar.

Zo zie je maar weer hoe elk detail relevant is als je een perfect resultaat wenst na te streven.
En ik ben (misschien helaas voor mijn omgeving) een maximizer...

Toch maar eens een cursus bij je boeken, misschien te combineren met een ritje bij Zero bij je om de hoek?