Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Vandaar mijn vraag aan de DS: jullie hebben toch wel getest of er bij het rijden van 120 km/h een brom optreedt?
Wordt blijkbaar volgens het script altijd bevestigend beantwoord. Niet te rijmen met exemplaren die de brom dan blijkbaar toch hebben.
Of hebben de technici juist weer instructie om de brom wel aan te tekenen in het dossier, maar niet aan de DS en dus klant te melden?

Bij mijn aflevering werd alvast geen rit gedaan. Gewoon de goede uitleg [in engels] en daarna mocht ik gaan... Brom viel me direct op, leuk de eerste keer maar zeer storend bij lange ritten.
 
Ik bedoel eigenlijk dat ze ZELF VOOR AFLEVERING een rit zouden moeten maken. Onvoorstelbaar als dat niet gebeurt.
Waar moet je die tijd vandaan toveren? Als je ziet wat een berg met auto's de deur uit moet dan snap ik dat zoiets niet lukt.

Op de openbare weg worden ze ook weer vies, dus dat is nog weer extra wassen.

Logistiek haast niet te doen om met élke auto te rijden. Dit moet je oplossen in je productie proces en dan steekproeven doen.
 
Janken over tekortkomingen bij aflevering (brom, rode stekker, lak, 3G, DAB+,...

Tuurlijk, maar als je weet dat het in 1 op de zoveel afgeleverde exemplaren zit, zul je daar toch iets aan moeten doen en niet de eigenaar tot beta-tester maken.
Een rollenbank zou natuurlijk ook een mogelijkheid zijn. Doen ze in de fabriek in CA toch ook?

En toch weer over de communicatie, nog dit.
Als je toch al geen testritten maakt, instrueer je DS-s dan ook niet om te zeggen dat het wèl gebeurt.
 
Last edited:
Waar moet je die tijd vandaan toveren? Als je ziet wat een berg met auto's de deur uit moet dan snap ik dat zoiets niet lukt.

Op de openbare weg worden ze ook weer vies, dus dat is nog weer extra wassen.

Logistiek haast niet te doen om met élke auto te rijden. Dit moet je oplossen in je productie proces en dan steekproeven doen.

Daar ben ik het mee eens. Dit is logistiek niet te doen of we moeten twee keer zolang wachten op aflevering wat dan weer tot gevolg heeft dat eind december niet gehaald wordt.
Het is goed om dit te weten en ik zal dan bij wegrijden dit even testen, als ik ook de bromtoon heb keer ik waarschijnlijk om, om direkt een afsprak te maken om te corrigeren
 
Ik bedoel eigenlijk dat ze ZELF VOOR AFLEVERING een rit zouden moeten maken. Onvoorstelbaar als dat niet gebeurt.

Ben ik met je eens.
Ik heb de vraag dan ook gesteld over de brom voor afleverein. Dit was het antwoord:
Uiteraard worden alle door ons geleverde auto’s eerst aan een uitgebreide quality check onderheven, pas wanneer zij deze test hebben doorstaan zal de auto geleverd worden. Wanneer wij constateren dat er iets niet juist is zal hier de nodige stappen voor ondernomen worden om het probleem op te lossen. Dit kan beteken dat er onderdelen opnieuw afgesteld dien te worden of geheel vervangen zullen worden. Afhankelijk van het probleem.

Ik ka 'm 19/11 halen. Ik ben benieuwd.
 
Ik heb mijn auto gister opgehaald en de auto is perfect. Ook geen brom. Ben er heel blij mee.

Enige probleem, is de rode stekker. Kan ik deze van iemand over kopen? Ik ben bereid er €300-€400 voor te betalen zodat ik in ieder in 8 uur tijd weer vol ben aan mijn rode krachtstroom stopcontact ... Iemand die de rode plug niet gebruikt?

Ik rijd circa 200-300km per dag en heb op dit moment het probleem dat mijn accu constant te leeg is. Kan ook geen 22kw laders vinden hier in de buurt...
 
Ik heb mijn auto gister opgehaald en de auto is perfect. Ook geen brom. Ben er heel blij mee.

Enige probleem, is de rode stekker. Kan ik deze van iemand over kopen? Ik ben bereid er €300-€400 voor te betalen zodat ik in ieder in 8 uur tijd weer vol ben aan mijn rode krachtstroom stopcontact ... Iemand die de rode plug niet gebruikt?

Ik rijd circa 200-300km per dag en heb op dit moment het probleem dat mijn accu constant te leeg is. Kan ook geen 22kw laders vinden hier in de buurt...
Er is een aparte thread voor "rode stekker" problematiek. Ik hoop dat je er een kan lenen, voordat je zoveel geld gaat betalen voor iets dat over een paar weken (maanden?) gratis naar je toekomt.
 
Ben ik met je eens.
Ik heb de vraag dan ook gesteld over de brom voor afleverein. Dit was het antwoord:
Uiteraard worden alle door ons geleverde auto’s eerst aan een uitgebreide quality check onderheven, pas wanneer zij deze test hebben doorstaan zal de auto geleverd worden. Wanneer wij constateren dat er iets niet juist is zal hier de nodige stappen voor ondernomen worden om het probleem op te lossen. Dit kan beteken dat er onderdelen opnieuw afgesteld dien te worden of geheel vervangen zullen worden. Afhankelijk van het probleem.

Ik ga 'm 19/11 halen. Ik ben benieuwd.
Ervaringen van vandaag 19/11
Zo'n 4 auto's moesten afgeleverd worden op het tijdstip dat ik kwam 10:00
Het begon een kwartiertje later.
Degenen die geklaagd hebben dat ze geen koffie hebben gekregen: ik wel, maar je hebt niets gemist :)

Er is uitgebreid de tijd genomen om alles uit te leggen. Pas om 12:00 waren we klaar.
Ik had me goed voorbereid met de delivery checklist van Nick Howe. Kan ik iedereen aanbevelen.
Zo zie je niets over het hoofd.
Zaten zelfs voor de aflever persoon nog wat nieuwigheidjes bij.
Een paar kleinigheden moesten even worden opgelost (lakbeschadigingetje en kleverig troepje op zijruit)

Rode stekker zit er nog steeds niet bij. De verwachting is, dat dit eind december is opgelost.
In de bijgeleverde brief staat overigens januari 2014.

Als compensatie hiervoor krijg je een tegoed van € 300 dat je bij Tesla mag besteden.

De auto rijdt geweldig. Ik heb geen brom gehoord bij 120km/u.
Prachtig al die radiostations uit de hele wereld; nooit meer "niets leuks op de radio"
Routeplanner werkte perfect, maar is nog niet zo doorontwikkeld als TOMTOM
Erg leuk om even een beetje gas te geven als iemand vlak achter je zit wanneer je een vrachtwagen inhaalt :)
Wel grappig dat ik veel meer gefocussed ben op het energie verbruik. Ik rij een stuk rustiger.
Misschien dat daarom Centraal Beheer met zo'n scherpe premie kon komen.

Ik heb de auto meteen naar een detailer gebracht die gaat polijsten, een coating op de lak gaat aanbrengen en de ramen en velgen van een bescherming gaat voorzien.
 
Last edited:
De brom heb ik niet; maar bij flink accelereren heb ik een soort fluittoon; bij full-regen ook, maar zachter. Had ik de eerste dagen niet (gemerkt?)
Achterruit verwarming gaat heel langzaam. Als de auto in "energy save mode" staat vrijwel nooit verbinding met de app.
3G loopt prima (heb nog 5.6).
Verder is de auto eigenlijk te groot, durf sommige parkeergarages niet in te rijden, past denk ik soms ook echt niet. En als eenvoudige zelfstandige kan ik deze bak echt niet bij klanten voor de deur parkeren; zeker niet bij potentiële klanten. Dan ben ik ineens die dure snelle jongen.

Het grootste minpunt is nog wel (zoals mijn vrouw zei (die het nu toch wel een erg gave bak vindt)): nu ben je voor eeuwig verpest, en wil je alleen nog maar dit soort wagens.
Klopt helemaal, het is zo geweldig om 'm te hebben, er in te rijden, 'm voor de deur zien staan. Die paar puntjes, het zal wel. So so happy !!
 
Over dat parkeren maak ik mij ook wel wat zorgen. Minimaal één keer per week ga ik naar het oosten van het land, waar ik een pas voor een parkeergarage heb. Is met de huidige auto al beetje krap, maar gaat wel goed. Maar de MS is 6 cm breder... Ervaringen van anderen die hem al een tijdje hebben?