Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Als ik mijn stuur helemaal naar rechts draai hoor ik een klap(je) Het lijkt of de band een stuk plastic meeneemt wat dan losschiet. Als ik ga kijken kan ik niets zien.. Iemand die hetzelfde heeft gehad?

Ik weet niet of we het over hetzelfde hebben, maar ik had bij heel scherp insturen bij stilstand of bijna stilstand dat er een soort van krakend geluid kwam. Het geluid zou ik ook kunnen omschrijven zoals je zegt. Bij gelegenheid van bandenwissel, armor-plate, 32 A, is dit gelijk mee opgelost.
 
Ik weet niet of we het over hetzelfde hebben, maar ik had bij heel scherp insturen bij stilstand of bijna stilstand dat er een soort van krakend geluid kwam. Het geluid zou ik ook kunnen omschrijven zoals je zegt. Bij gelegenheid van bandenwissel, armor-plate, 32 A, is dit gelijk mee opgelost.

Bij maximaal stuuruitslag en vooral dan van een heuveltje afrijden, hoor ik dat ook. Blij dat dat opgelost kan worden, binnenkort maar eens even mijn lijstje doorgeven aan Tesla.
Hoe geven jullie dit trouwens altijd aan? Ik gebruik altijd nog mijn DS hiervoor, maar is er een algemeen Service nummer/email hiervoor?

Ik heb ook een probleem met mijn UMC, als de chargeport dicht zit en ik druk op de knop van de UMC gebeurt er niks. (Via de app of de losse chargeportopener gaat hij gewoon keurig open) Bij het ontkoppelen kan ik wel gewoon de knop gebruiken op de UMC. Iemand dit al meegemaakt?
 
Probeer de UMC eens dichtbij de bovenkant van de achterruit te houden als je op de knop drukt. Daar zit ergens een antenna van de auto.
Dan weet je in ieder geval of er enig signaal uit de UMC komt. Kan nog steeds dat signaal te zwak is of de antenne te ongevoelig.
 
Bij maximaal stuuruitslag en vooral dan van een heuveltje afrijden, hoor ik dat ook. Blij dat dat opgelost kan worden, binnenkort maar eens even mijn lijstje doorgeven aan Tesla.
Hoe geven jullie dit trouwens altijd aan? Ik gebruik altijd nog mijn DS hiervoor, maar is er een algemeen Service nummer/email hiervoor?

Ik heb ook een probleem met mijn UMC, als de chargeport dicht zit en ik druk op de knop van de UMC gebeurt er niks. (Via de app of de losse chargeportopener gaat hij gewoon keurig open) Bij het ontkoppelen kan ik wel gewoon de knop gebruiken op de UMC. Iemand dit al meegemaakt?

Zit er dan al wel stroom op, ergo stekker al in het muurstopcontact?
 
Bij maximaal stuuruitslag en vooral dan van een heuveltje afrijden, hoor ik dat ook. Blij dat dat opgelost kan worden, binnenkort maar eens even mijn lijstje doorgeven aan Tesla.
Hoe geven jullie dit trouwens altijd aan? Ik gebruik altijd nog mijn DS hiervoor, maar is er een algemeen Service nummer/email hiervoor?

In mijn geval heb ik dat persoonlijk gemeld, kort voorafgaand aan de dag waarop ik de auto gebracht heb. Maar is voor mij gemakkelijk want woon vlakbij SeC.
 
Probeer de UMC eens dichtbij de bovenkant van de achterruit te houden als je op de knop drukt. Daar zit ergens een antenna van de auto.
Dan weet je in ieder geval of er enig signaal uit de UMC komt. Kan nog steeds dat signaal te zwak is of de antenne te ongevoelig.

Allemaal al geprobeerd. De 'chargeportopener' die ik via een formulier heb gekocht, werkt wel en die zit vele malen verder van de auto dan de UMC stekker.
 
Denk het niet. Hier werkt de knop op de UMC ook niet. Alleen als ik de stekker tegen/op het achterruit houd gaat het klepje open. Met de gekochte afstandsbediening gaat het klepje vanaf 10m al open. Bij mij hebben ze ooit ontvanger (of de versterker daarvan ofzo) vervangen. UMC heeft het toen 1 dag vanaf afstand (2 meter) gedaan. Lucky shot denk ik. Probleem zal wel in de UMC zitten.
Verder ben ik helemaal gelukkig met mn Tesla. Na 4 keer terug naar de SC voor mankementen is mn lijstje nu leeg (op bovenstaand kleinigheidje na dan). Geen brom meer (tot nu toe) heerlijk stil. Geen "bandenspanningsensoren hebben onderhoud nodig". Pano dak zit er nu recht in en maakt geen geluid meer. Deurhendels werken... GEEN klachten meer. Helemaal top!
 
De laatste 3x dat ik dat auto instap, krijg ik ´m niet meer in `drive` zeg maar.. Hij blijft op `car off` ondanks dat ik in de stoel zit met de sleutel in mn zak. Nadat ik een paar keer op open-sluit op de keyfob druk schiet tie dan ineens toch aan..
Iemand dezelfde ervaring gehad wellicht?
 
het rempedaal kan ik dan inderdaad niet indrukken.
keyfob in mn zak, gsm in het middenconsole, dus dat lijkt me ok.

vrijdag naar het SC voor wat andere (kleine) dingetjes, neem ik dit ook maar mee op het lijstje..
Hoe stom het ook klinkt....probeer eens rechterbroek zak. Ik merk als ik hem in linkerbroekzak heb dat ik dit ook af en toe heb. Bij rechterbroekzak nooit een issue gehad!!
 
het rempedaal kan ik dan inderdaad niet indrukken.
keyfob in mn zak, gsm in het middenconsole, dus dat lijkt me ok.

vrijdag naar het SC voor wat andere (kleine) dingetjes, neem ik dit ook maar mee op het lijstje..

Lijkt erop dat de auto de keyfob niet detecteert. Dat kan zijn doordat je hem samen met een mobieltje in één zak hebt (= stoorzender) maar kan ook gewoon zijn dat de batterij bijna leeg is. Dat laatste kan heel hard gaan als je de keyfob op een afstand van minder dan een meter of vijf van de auto bewaart, bijvoorbeeld in een halletje naast de oprit, omdat keyfob en auto dan de hele tijd blijven communiceren. Je zult merken dat als je de keyfob bij de voet van de middenconsole houdt (waar de USB-ingang zit) alles waarschijnlijk wel goed werkt. Daar wordt het signaal opgevangen en is zelfs een zwak signaal nog voldoende. Dus: óf telefoon en keyfob apart houden óf een nieuw 3V knoopbatterij erin.

- - - Updated - - -

Vandaag mijn S teruggekregen na 2 weken logeren bij SC Amsterdam ZO.
Ik had last van de 'terugkerende brom', symptoom: auto bromt, nieuwe motor, brom lijkt minder, auto bromt, nieuwe motor, etc (x4)... Denk dat ik een redelijk zeldzaam geval heb, kan er mee leven omdat Tesla door gaat tot het opgelost is.
Nu is de vervanging rigoreuzer aangepakt, nieuwe motor (5de dus), motorsteun en motor ophanging vervangen, uitgelijnd. Na testrit (door Tesla) bleek ook dat de kabelboom vervangen moest worden (blijkbaar kan dat ook invloed hebben op het geluid).
Resultaat: een stille Tesla (zo stil heb ik het nog niet meegemaakt), motor hoor ik gewoon niet meer!
Nu duimen dat het niet terugkomt.
Complimenten aan Tesla SC ZuidOost voor de volharding om het probleem op te lossen.

Pff, daar zit ik nu dus ook mee. Toen ik de auto september vorig jaar kreeg viel meteen de brom op bij 120 km/u. Tesla erkende: dat is niet zoals het hoort en ze vervingen de motor. Die was daarna 30.000 km lang bromvrij, heerlijk. Helaas begon er de laatste maanden een ongerelateerd ratelgeluid te ontstaan bij constante snelheid tussen de 10 en 70 km/u, binnen hoorbaar (vooral door de dochters achterin) maar nog meer hoorbaar aan de buitenzijde (zo kon ik met geopende ramen horen). In tunnels en langs heggen was het zelfs een kabaal.

Tesla was het opnieuw met me eens: niet zoals het hoort. Dus werd vandaag de motor weer vervangen. Ik hield mijn hart vast, want ik was als de dood weer met de brom geconfronteerd te worden. Ik droomde er zelfs over! En helaas: de ratel is weg, maar de brom terug. Alsof er een benzinemotor in ligt, vooral bij 115-130 km/u, precies mijn kruissnelheden. Het dreunt zelfs door harde muziek heen.

En dus ga ik morgen toch maar weer contact opnemen met het SC. Met een bezwaar gemoed, want ik wens Tesla het allerbeste toe en wil niet dat ze veel kosten kwijt zijn aan garantie. Maar ik begrijp niet dat ze na twee jaar dat lek nog steeds niet boven hebben, en dat er zoveel verschil kan zijn tussen motoren.
 
Pff, daar zit ik nu dus ook mee. Toen ik de auto september vorig jaar kreeg viel meteen de brom op bij 120 km/u. Tesla erkende: dat is niet zoals het hoort en ze vervingen de motor. Die was daarna 30.000 km lang bromvrij, heerlijk. Helaas begon er de laatste maanden een ongerelateerd ratelgeluid te ontstaan bij constante snelheid tussen de 10 en 70 km/u, binnen hoorbaar (vooral door de dochters achterin) maar nog meer hoorbaar aan de buitenzijde (zo kon ik met geopende ramen horen). In tunnels en langs heggen was het zelfs een kabaal.

Tesla was het opnieuw met me eens: niet zoals het hoort. Dus werd vandaag de motor weer vervangen. Ik hield mijn hart vast, want ik was als de dood weer met de brom geconfronteerd te worden. Ik droomde er zelfs over! En helaas: de ratel is weg, maar de brom terug. Alsof er een benzinemotor in ligt, vooral bij 115-130 km/u, precies mijn kruissnelheden. Het dreunt zelfs door harde muziek heen.

En dus ga ik morgen toch maar weer contact opnemen met het SC. Met een bezwaar gemoed, want ik wens Tesla het allerbeste toe en wil niet dat ze veel kosten kwijt zijn aan garantie. Maar ik begrijp niet dat ze na twee jaar dat lek nog steeds niet boven hebben, en dat er zoveel verschil kan zijn tussen motoren.

Vervelend zeg! Kan me goed voorstellen dat de drempel iedere keer weer groter wordt om met hetzelfde probleem weer aan te kloppen.
Had ik op een gegeven moment ook, maar goed, de auto hoort stil te zijn dus goed om het probleem aan te kaarten totdat het opgelost is.
Mijn ervaring is dat Tesla doorgaat totdat het echt opgelost is. Succes morgen.
 
Vervelend zeg! Kan me goed voorstellen dat de drempel iedere keer weer groter wordt om met hetzelfde probleem weer aan te kloppen.
Had ik op een gegeven moment ook, maar goed, de auto hoort stil te zijn dus goed om het probleem aan te kaarten totdat het opgelost is.
Mijn ervaring is dat Tesla doorgaat totdat het echt opgelost is. Succes morgen.
Ook ik heb helaas weer een brom. En Tesla lost het inderdaad wel op, maar veel liever had ik een auto gehad die het gewoon goed doet en blijft doen.

Voor de 113.000 euro die ik heb overgeschreven voor de S, had ik ook een bijzonder mooie andere auto kunnen kopen. Die zeer vermoedelijk ook minder problemen zou hebben...