Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Lijkt erop dat de auto de keyfob niet detecteert. Dat kan zijn doordat je hem samen met een mobieltje in één zak hebt (= stoorzender) maar kan ook gewoon zijn dat de batterij bijna leeg is. Dat laatste kan heel hard gaan als je de keyfob op een afstand van minder dan een meter of vijf van de auto bewaart, bijvoorbeeld in een halletje naast de oprit, omdat keyfob en auto dan de hele tijd blijven communiceren. Je zult merken dat als je de keyfob bij de voet van de middenconsole houdt (waar de USB-ingang zit) alles waarschijnlijk wel goed werkt. Daar wordt het signaal opgevangen en is zelfs een zwak signaal nog voldoende. Dus: óf telefoon en keyfob apart houden óf een nieuw 3V knoopbatterij erin.

ok bedankt voor de tips, ik ga ea proberen. Het linker, rechter broekzak-verhaal sluit hier ook wel op aan..
 
Zit ook al een paar maanden met de brom. Helaas is Tesla nog steeds aan het onderzoeken, diverse geluidsopnames, of het de brom is. Droom ook van een stille motor, helemaal omdat de auto verder zo heerlijk is. Vrouw en kids hebben een veto op ritten langer dan een uur:crying:.
 
Vandaag bij SC Adam geweest om na 3000 km wat kleine mankementen te laten verhelpen.
Ruitenwissers en panodak hoor ik niet meer en hij is keurig uitgelijnd.
Maar wat een top service weer! Ze vroegen keurig of de auto gecoat was of niet. Toen ik zei dat hij inderdaad gecoat was, hebben ze de auto met de hand! gewassen!
Bij Audi nog niet meegemaakt..
 
Begin juni bij 20.000 km is mijn drive unit vervangen vanwege de brom. Daarna geluidloos maar nu bij 23.000 km opnieuw een brom vanaf 95km/uur tot 120 km/uur. Brom komt duidelijk van de driveunit want als ik precies zoveel 'gas' geef dat de auto geen stroom verbruikt of regenereert dan hoor ik niets. Versnel ik vervolgens dan een duidelijke brom hoorbaar, laat ik het gas weer los dan is de brom direct weer weg. Woensdag afspraak bij Tesla Arnhem voor een geluidsopname die dan weer naar USA gestuurd moet worden. Vreemd dat men dit probleem nog niet heeft opgelost, dit gaat mijn 3de drive unit worden. Heb op het forum al ergens gelezen dat iemand met de 5de driveunit bezig is. Zijn er meer mensen op het forum die al meerdere keren een driveunit hebben laten vervangen? Probleem uiteindelijk opgelost?
 
Als ik dit allemaal lees dan begin ik mij een uitzondering te voelen: ruim 60.000km op de teller en alles op de eerste/originele drive-unit.
Maar die zal er wel niet lang meer in zitten. Bij lage snelheden en vooral lichtjes iets 'gas' bijgeven dan sterk metaalachtig/omvormer-krijsend geluid, en dit moet wel uit de drive-unit komen want als de ramen open zijn is het geluid veeeel harder dan met de ramen dicht. Dit bijgeluid doet-ie al een tijdje (al wel vanaf 45.000km) alleen was het in het begin niet zo luid, nu een stuk luider geworden maar kan geen moment herinneren dat het luider geworden is. Binnenkort moet de MS naar het Service Centrum voor een klein schadeherstel en dan zal ik dit ook melden. En de diagnose lijkt al wel duidelijk voorspelbaar.
 
Ik heb vanaf 160 dat de hele auto resoneert alsof er lucht ergens tussendoor komt. Zou het een aërodynamische probleem kunnen zijn? Hoe kan bij de SC aankomen met : test het even met 160 km uur

Ik heb vanaf 170 ineens veel meer geluid. Ook gemeld bij sc, en die geven aan dat ze het niet kunnen testen en dus lastig corrigeren. Maar ze gaan bekijken of ze iets zien (afstelling dak ofzo) dat het kan veroorzaken. Dan kan ik na bijstellen zelf testen...
 
Hebben jullie al eens de achterklep wat strakker laten sluiten (papiertje tussen de afsteldoppen en dan de doppen uitdraaien tot je het papiertje er niet meer tussenuit krijgt)?

Zoek op: 'Tesla pressure buffeting'
 
Begin juni bij 20.000 km is mijn drive unit vervangen vanwege de brom. Daarna geluidloos maar nu bij 23.000 km opnieuw een brom vanaf 95km/uur tot 120 km/uur. Brom komt duidelijk van de driveunit want als ik precies zoveel 'gas' geef dat de auto geen stroom verbruikt of regenereert dan hoor ik niets. Versnel ik vervolgens dan een duidelijke brom hoorbaar, laat ik het gas weer los dan is de brom direct weer weg. Woensdag afspraak bij Tesla Arnhem voor een geluidsopname die dan weer naar USA gestuurd moet worden. Vreemd dat men dit probleem nog niet heeft opgelost, dit gaat mijn 3de drive unit worden. Heb op het forum al ergens gelezen dat iemand met de 5de driveunit bezig is. Zijn er meer mensen op het forum die al meerdere keren een driveunit hebben laten vervangen? Probleem uiteindelijk opgelost?
Brom is nog niet zo luid volgens Tesla, geluids meting gedaan en over paar maand opnieuw geluids meting om te beoordelen of brom luider is geworden. Monteur vertelde dat men eigenlijk nooit zeker weet of een nieuwe motor brom vrij zal blijven. Binnen de productie toleranties van de lagers kan het voorkomen dat de motor bromt. Tesla vindt het belangrijk dat de klanten tevreden zijn dus afgesproken om terug te komen als brom irritant wordt. Wel weer goede service vandaag, nieuw koolstof luchtfilter en 32A upgrade gemonteerd en sleutelhanger voor de keyfob. Kom ik thuis rij ik achteruit tegen een paaltje......gat in de bumper. Binnenkort terug voor reparatie.
 
Brom is nog niet zo luid volgens Tesla, geluids meting gedaan en over paar maand opnieuw geluids meting om te beoordelen of brom luider is geworden. Monteur vertelde dat men eigenlijk nooit zeker weet of een nieuwe motor brom vrij zal blijven. Binnen de productie toleranties van de lagers kan het voorkomen dat de motor bromt. Tesla vindt het belangrijk dat de klanten tevreden zijn dus afgesproken om terug te komen als brom irritant wordt. Wel weer goede service vandaag, nieuw koolstof luchtfilter en 32A upgrade gemonteerd en sleutelhanger voor de keyfob. Kom ik thuis rij ik achteruit tegen een paaltje......gat in de bumper. Binnenkort terug voor reparatie.

Vandaag weer eens kennis gemaakt met Tesla's sublieme service. Naar aanleiding van mijn post van vorige week over de brom in mijn nieuwe motor, werd ik per e-mail door Tesla benaderd met de vraag of ik misschien langs wil komen zodat ze naar het geluid kunnen luisteren en desnoods weer een andere motor erin kunnen plaatsen. De afspraak is gemaakt. You gotta love Tesla. Ze doen echt hun stinkende best.

En ondanks dit 'bromprobleem' blijf ik super tevreden met mijn Model S. Ik zou niets anders willen rijden. Dat zeg ik richting aspirant-kopers die door dit topic misschien het idee krijgen dat er van alles mis is met die auto's. Integendeel, bij mij werkt de auto grotendeels probleemloos. Als er iets was, was het eigenlijk altijd geluid-gerelateerd: wat luide airco, fluittoon panodak, brom in de motor. Bijna allemaal opgelost nu. En de auto doet precies wat-ie moet doen, en dat is heel wat: elke Porsche eruit rijden bij het stoplicht, 350 km ver komen op een accu met 120+ km per uur, vlekkeloos en geheel gratis heen en weer rijden naar Oostenrijk, alles in elk denkbaar formaat vervoeren, internetradio van over de hele wereld binnenhalen, etc, etc. En natuurlijk alle ogen uitsteken ;-)
 
Last edited:
Na een rondje Oostenrijk lijkt de brom iets minder te zijn, maar is er een nieuw geluid voor in de plaats gekomen. Het lijkt nu soms net alsof de buurman hout staat te zagen met een cirkelzaag. Niet bij alle snelheden en niet bij alle stroompedaal standen, maar soms wel zo luid dat de radio boven 7 moet om het niet meer te horen...

Het voordeel is dat er geen invloed op de vermogensafgifte is. Op de Duitse snelweg kun je nog gemakkelijk BMW- en Audirijders je achterlichten laten zien. :)

De Tesla is trouwens wel de perfecte auto voor bergwegen. Haarspeldbochten en lange stijgingen van > 15% zijn een genot om te rijden. Dalen is zelfs nog mooier, want dan zie je de stroom weer terug de accu in gaan.

Wie om aandacht verlegen zit, kan ik zeker een rondje Italie aanbevelen. :)
 
In de earnings call is veel aandacht voor de brom


5:44
Musk notes had a few quality issues with the cars, but we've addressed vast majority of issues in cars being produced. Getting better at diagnosing what's wrong. With regard to drive unit, it's actually another part of the car.


5:45
With one case it was vibration, which was due to cable detaching itself and touching the drive unit assembly and vibration to go towards rest of the car. If the cable moved a bit, the vibration would go away. But if cable vibrated down, the vibration came back. The cable problem is solved by a $3 cable tie.
5:46
There are a few problems that will need to be serviced longer. One is differential, which doesn't require drive train replacement, but tech needs to put in a shim, which is like 50 cents. I assume there will be a number of drive trains that need to be replaced

Er lijkt dus een oplossing in zicht..