Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Steven, als dat waar is, dan wordt het toch echt wel zo langzamerhand tijd dat er een update voor de app naar de nieuwe IOS komt. Van de meest kleine firmaatjes heb ik zo'n update voor IOS al gehad!

Ja, misschien. Ik ken die techniek niet precies, maar vind het zo raar dat een aantal van die apps op mijn IPhone wel werkt via 3G (zoals de Tesla app), maar soms niet via Wifi. Soms helpt het om Wifi even uit te zetten en als ik Wifi weer aan zet doen ze het soms weer wel (inclusief de Tesla app). Heel raar. Nooit gehad tot aan de laatste IOS update.
Heb ook de software van mijn modem voor de zekerheid ge-update. Maakte niets uit.

Ik heb eerder het idee dat het aan de IPhone software ligt dan aan de apps ...
 
Ja, misschien. Ik ken die techniek niet precies, maar vind het zo raar dat een aantal van die apps op mijn IPhone wel werkt via 3G (zoals de Tesla app), maar soms niet via Wifi. Soms helpt het om Wifi even uit te zetten en als ik Wifi weer aan zet doen ze het soms weer wel (inclusief de Tesla app). Heel raar. Nooit gehad tot aan de laatste IOS update.
Heb ook de software van mijn modem voor de zekerheid ge-update. Maakte niets uit.

Ik heb eerder het idee dat het aan de IPhone software ligt dan aan de apps ...

Dat is echt een IOS issue. Ik heb nog geen Tesla levering April maar als ik bv. Facebook open dan komt niets door, wifi uit en aan en het werkt weer. Lijkt wel als die timed out op zijn IP gegevens ofzo.
 
Dat is echt een IOS issue. Ik heb nog geen Tesla levering April maar als ik bv. Facebook open dan komt niets door, wifi uit en aan en het werkt weer. Lijkt wel als die timed out op zijn IP gegevens ofzo.

Als jullie gelijk hebben, dan snap ik het toch niet echt. Wat er gebeurt: Tesla reageert niet op de app. Als ik de deuren of achterklep van de Tesla open en weer dicht doe, reageert hij wel op de app. Wat heeft dat met IOS te maken? Daar verander ik immers niets aan? Of is het zo dat het openen en sluiten de Tesla zo ' ongewoonlijk alert' maakt, dat de fout (sneel timeout) in IOS wordt verhuld?
 
Ik heb mijn MS gisteren weer teruggehad van Tesla Den Haag na wat werkzaamheden, waaronder dus geen WIFI... (wat eerst dus wel werkte een aantal firmware updates terug...)
Bleek dat een hardwarefout de boosdoener was. Ze hebben dus de gehele computer+ipadscherm vervangen (hadden hier een 3 letter afkorting voor, ben ik vergeten helaas :). Nu werkt alles weer als een zonnetje... Wellicht voor de mensen met WIFI problemen een idee om aan te kaarten.
 
Okee ... dus als ik in mijn slaapkamer ben, achterzijde van de woning, tien (10) meter en twee muren tot aan de voorzijde van de woning, en ik druk expres of per ongeluk op de fob, terwijl de MS niet eens voor het huis staat, maar aan de overzijde van de straat (met gescheiden rijbanen, busbanen, fietspaden en al, dus zomaar een meter of veertig (40) dan gaat de auto open, of de kofferbak..?

Is dat hoe mensen verrast worden door meldingen dat een trunk openstaat? Is die zender niet wat te sterk??
 
Ik heb sinds ik de Taz niet meer op wifi zet geen problemen meer. Connect tijd van iphone 6 is zowel via wifi als 4G ongeveer hetzelfde. Lijkt dus ook een probleem met de Wifi van de Taz/Tesla.

OK, die van jou is wel een stuk nieuwer, maar dezelfde exterieur en interieur, dus dat zal het wel wezen...:wink:
Ik zal hem ook mar eens van wifi fhalen en kijken of het helpt.
Hoewel hij vandaag wel normaal via de app gewekt wilde worden. Kan er geen patroon in ontdekken. Maar die achterklep elke keer open en dicht doen is ook maar niks.
 
OK, die van jou is wel een stuk nieuwer, maar dezelfde exterieur en interieur, dus dat zal het wel wezen...:wink:
Ik zal hem ook mar eens van wifi fhalen en kijken of het helpt.
Hoewel hij vandaag wel normaal via de app gewekt wilde worden. Kan er geen patroon in ontdekken. Maar die achterklep elke keer open en dicht doen is ook maar niks.

Ik heb niet alles terug gelezen dus misschien zeg ik iets wat al is gezegd: Maar staat de auto niet in de range mode?

dan is de verbinding met de app slechter aangezien die energie bespaard
 
Ik vind het WiFI bereik erg matig van de Tesla plus dat het mij nog nooit is gelukt om uberhaupt verbinding te maken met een WiFi netwerk. Ik krijg alleen maar het "proberen met verbinding maken" icoontje te zien en daar blijft het bij...
 
Ik vind het WiFI bereik erg matig van de Tesla plus dat het mij nog nooit is gelukt om uberhaupt verbinding te maken met een WiFi netwerk. Ik krijg alleen maar het "proberen met verbinding maken" icoontje te zien en daar blijft het bij...

Heb er ook problemen mee gehad - bij mij was het op te lossen door mijn wifi access point in B-G-N mode te zetten. Stond ervoor enkel op G-N netwerken - blijkbaar heeft Tesla de oudere B standaard nodig. Had op het forum (engelstalig) hierover een lange tread gevonden toen - daar stonden een hele resem tips in om de connectie te maken.

Kleine tip van het SeC St Stevens Woluwe - de antenne voor wifi zit in de passagier buitenspiegel. Die best aan de kant van je wifi houden als je probeert...

Edit : de link naar de post : http://www.teslamotorsclub.com/show...ifi-to-home-network?highlight=wifi+connection
 
Er zou een tijd terug die zogenaamde 'armor plate' onder gezet zijn, maar ik zie nu dat de onderkant er hetzelfde uitziet (voor zover ik me kan herinneren), met diezelfde gleuven/rails er op.

987ed3d565975a7269b72c81d49719dd.jpg


Ik had eerder een add-on plaat verwacht, zou het zijn de de onderplaat is vervangen voor één die er hetzelfde uitziet maar dan toch van ander materiaal?
 
Als ik mijn telefoon via het stuur bedien en de telefoon te lang overgaat, heb ik de optie om (ook via de bediening van het stuur) de verbinding te verbreken.
Echter: zolang de telefoon overgaat, lukt dat niet, alleen via de center console. Bugje? :confused:
 
Jippie (sort of). Na 4 maanden met toenemende brom wordt morgen de drive unit vervangen.
De loaner is een P85. Het verschil is goed te merken. De stoelen zitten als gegoten. Mooi opstapje naar de test drive met de P85D komende zaterdag.
Van de nieuwe toeters en bellen merkte ik alleen de snelheidscontrole (zou met oude navigatie eigenlijk ook moeten kunnen) en lane departure. Tijdelijke snelheid ivm werkzaamheden werd netjes getoond. Ik dacht dat de tacc dan automatisch zou ingrijpen, maar dat gebeurde niet. Morgen op de snelweg nog maar eens experimenteren.