Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Join the hobby-club! Welke ICE hebt jij nog?

This site may earn commission on affiliate links.
E30058B0-8F87-4724-A001-D64A92D003FF.jpeg


220S uit 1957 (de linker). Ook afkomstig uit Californië.
Was van 1999 tot circa 2005 mijn enige auto. Sinds we kinderen gekregen hebben nog maar weinig in gereden... :(
 
Ik heb nog een Range Rover TDV8 (die ik denk ik ga verkopen), een Range Rover Classic LSE met 4.6 V8 en een Discovery TDV6 voor mijn vrouw:
2iu6kpt.jpg

Nog een oud hobby Land Rovertje:
f4hgxz.jpg


En nog een Fiat Ducato 3.0D camper..

Zakelijk nog een stuk of twintig Defenders diesels voor de verhuur:

ofsk9i.jpg


En ik heb nog een stuk of veertig Defenders als basis voor restauratie, of om ooit de verhuurvloot mee aan te vullen:

r90a69.jpg



En op dit moment ben ik net begonnen met het bouwen van een babyblauwe Defender 90 met Elektromotor en 60Kw Tesla accupakket!
:
14p36a.jpg
 
Ik heb er ook een paar. Laat ik beginnen met de oudste. Dan hou ik de fossiele Tesla killer nog even voor later:)

Mijn tulpenauto. BMW 2002 my 1971. Komende tulpenrallye ben ik weer van de partij.

IMG_0858.JPG
IMG_0820.JPG
20180901-BLF_6872.jpg
20180901-BLF_7487.jpg


Moeders mooiste, vaders fijnste. Geassembleerd (zo zeg je dat in deze kringen) in 1974. Voor de overige rally's (ik rijd klassieke rally's. Dagrally's, maar vooral de meerdaagse vind ik mooi om te doen. Vooral de www.slsclassic.nl is een aanrader!
 
Ik vind dat jullie eigenlijk allemaal best vervuilende auto's hebben. Beetje hypocriete Tesla-rijders ;)
"Hypocriet of schijnheilig geeft aan dat iemand zich anders voordoet dan hij of zij in werkelijkheid is. Hypocriet zijn is huichelachtig, vals of geveinsd gedrag vertonen. Hypocrietis afgeleid van het Griekse woord hupokrites. Dit woord betekent letterlijk acteur."

Eens met het eerste deel van je post. Oneens met het tweede deel;) Ik doe mij juist voor zoals ik in werkelijkheid ben: kan ook genieten van een zondagse hobbyauto:cool:
 
  • Like
Reactions: MusQueTear
Ik vind dit een leuk topic. :)
Wat je veel ziet is toch wel de klassiekers die overblijven naast de EV's.
Die zijn natuurlijk ook wel het meest interessant voor een dergelijk topic.

Heb niet overal zo snel een foto van maar hier 2 uit de selectie.
Golf.png


CIMG7824.png


Verder nog wat ander spul zoals bmw 1502, vw t2a, t2b pickup, merc 190D, triumph spitfire, MG, etc.
 
  • Like
Reactions: bugboy and Onno
Ik vind dat jullie eigenlijk allemaal best vervuilende auto's hebben. Beetje hypocriete Tesla-rijders ;)

Ja, maar wij vliegen vrijwel nooit, gaan nooit op wintersport. -;)
En btw - ik heb een Engelse auto, die staat meer bij dan in de garage....

Zonder gekheid - laten we voorzichtig zijn met elkaar de maat te nemen. Ja, ik rij een paar duizend km met een klassieker... maar ga inderdaad niet op wintersport, zit vrijwel nooit in een vliegtuig, investeerde al 14 jaar geleden in zonnepanelen (€1.000 - per stuk dus), heb er nu 60 liggen, werk me uit de naad in een lokale coöperatie om lege daken vol te leggen en wij rijden thuis beide samen 60k km elektrisch per jaar, leen Mn Tesla uit aan vrienden en families tijdens vakanties...heb Mn huis aan alle kanten geïsoleerd , er komen nu gedeeltelijk hr+++ ramen in.. en toch rij ik paar duizend km per jaar in Mn klassieker. En de primaire reden in 2013 om een Tesla te kopen was het milieu.
 
Last edited:
Ik vind dat jullie eigenlijk allemaal best vervuilende auto's hebben. Beetje hypocriete Tesla-rijders ;)
In totaal hebben wij nu 10 auto’s (en de klassieke atlas 1200 10 tons graafmachine :D), waarvan 2 volledig elektrisch. Zolang wij met die laatste twee 40.000 km op jaarbasis rijden (ook vakanties) en met de acht resterende (zeer) vervuilende ice’s gezamenlijk slechts 1000 tot 3000 km op jaarbasis rijden...
 
Ik vind dat jullie eigenlijk allemaal best vervuilende auto's hebben. Beetje hypocriete Tesla-rijders ;)
Ik heb geen ICE meer, maar ik kan het wel begrijpen. Ik had nog een BMW M5 E39, maar daar reed ik nog geen 5.000km per jaar mee. Als ik de 2.500km haalde was het veel.

Het is net zoals de klimaatstakers, ze werden afgebrand op het feit dat ze bij de McDonald's gingen eten.

Als je vóór het milieu bent betekend het niet per definitie dat je vega moet zijn, niet vliegt en nooit een ICE rijd.

Wel ben ik mij daar bewust van. Ik rijd 50.000km per jaar elektrisch, eet bijna geen vlees en vlieg zo min mogelijk. Als we dat allemaal zouden doen is de impact van ons als mens een stuk kleiner.

Dat dan iemand zo af en toe lekker in een oude ICE wil rond touren gaat het verschil niet meer maken.
 
Nog drie dinosauriers: een Mercedes-Benz 300TD TURBODIESEL (in hoofdletters op de achterklep) uit 1982, een Saab 900 Turbo cabrio uit 1987 en een Mercedes-Benz 300CE-24v cabrio uit 1992.

De cabrio’s komen eigenlijk zelden uit de schuur, want bij mooi weer ga ik liever een stuk fietsen. Met de 300TD ging ik nog wel eens naar de Bouwmaat. En ik haalde er de kerstboom mee. Die dingen doe ik inmiddels ook met de B electric of de Model S...
 

Attachments

  • 97B373EA-D9B8-43B0-995B-885EBFBA681B.jpeg
    97B373EA-D9B8-43B0-995B-885EBFBA681B.jpeg
    503.2 KB · Views: 42
  • 201294D9-51F6-4825-8068-023DEC234C95.jpeg
    201294D9-51F6-4825-8068-023DEC234C95.jpeg
    433.5 KB · Views: 37
  • Like
Reactions: bugboy
Ik heb geen ICE meer, maar ik kan het wel begrijpen. Ik had nog een BMW M5 E39, maar daar reed ik nog geen 5.000km per jaar mee. Als ik de 2.500km haalde was het veel.

Het is net zoals de klimaatstakers, ze werden afgebrand op het feit dat ze bij de McDonald's gingen eten.

Als je vóór het milieu bent betekend het niet per definitie dat je vega moet zijn, niet vliegt en nooit een ICE rijd.

Eens en als je een Tesla rijdt betekent het ook niet per definitie dat je een milieufreak bent.
Want laten we eerlijk zijn, als de Tesla spuuglelijk was, een range had van de supermarkt en terug, als een dweil reed en er ook nog eens geen financiële voordelen aan zaten, dan waren we hier denk ik met z'n alle een stuk minder enthousiast.

Wel ben ik mij daar bewust van. Ik rijd 50.000km per jaar elektrisch, eet bijna geen vlees en vlieg zo min mogelijk. Als we dat allemaal zouden doen is de impact van ons als mens een stuk kleiner.

Als je in de wereld op bepaalde plekken eens goed om je heen kijkt is dat eigenlijk een druppel op een gloeiende plaat.
En wat je zegt, dan maakt dat zondagse toerritje in je (oude) ICE echt niet het verschil.
We kunnen nog enorm veel verbeteren maar voordat we dat mondiaal op orde hebben zijn we wel wat jaartjes verder.
Met de huidige welvaart standaard zijn we gewoon erg vervuilend, ook als je Tesla rijdt. En dan kan je 3 dingen doen.
De standaard omlaag of zorgen dat je met dezelfde welvaart minder vervuilt. Echter met 200.000 mensen erbij per dag! is dat een bijna onhaalbare strijd. Veel minder mensen is de 3e optie.
 
  • Like
Reactions: Camelroel