Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Join the hobby-club! Welke ICE hebt jij nog?

This site may earn commission on affiliate links.
Is het zo slecht om in een oldtimer te blijven rijden? Ik denk eigenlijk dat het wel mee valt.
Hij is al geproduceerd dus die CO2 bijdrage kun je wegstrepen want bij het slopen wordt geen CO2 opgenomen.
Dus om een nieuwe EV te laten bouwen om een Oldtimer te slopen is dat echt veel minder CO2 uitstoot? Ik denk dat dit alleen gunstig is als je veel kilometers rijdt.
 
Als je in de wereld op bepaalde plekken eens goed om je heen kijkt is dat eigenlijk een druppel op een gloeiende plaat.

Ik werk nu in noord Roemenië en ja ik boor hier naar gas. Ik denk zelfs dat het goed is voor het milieu. Want de lucht zou een stuk schoner zijn als ook de kleine dorpen aan het gasnet aangesloten worden. Daar zijn ze ook mee bezig.

De oude Dacia's (Renault 12 model) zie je hier nauwelijks meer, dat was 5 jaar terug wel anders. Een opkoopregeling heeft hier zeker gewerkt.
Ik voel me ook niet schuldig als ik hier in mijn huur Dacia Duster diesel automaat rond rij.

20190213_131541[1].jpg
 
  • Like
Reactions: Carl
Was jarenlang VW-rijder maar toen Toen Martin Winterkorn riep „Ich habe es nicht gewußt“ kreeg toch verkeerde associaties bij een VW. Waar is het historisch besef van het VW-concern? De laatste twee VW's zijn onmiddellijk verkocht en er is één S teruggekomen.
Sindsdien niet meer in een ICE gereden.
Ik gun iedere ICE-fanaat zijn plezier. Het blijft een technisch wonder.
Dagelijks rijden/staan er miljoenen mensen tegen hun zin in de dampende ICE's uit onkunde of onwetenheid. Laten we eerst daar wat aan doen en daarna eens kijken of het dan nodig is de mensen die voor hun plezier in een ICE rijden daarop aan te spreken.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Heb mijn MB 280SL (107), 280 SLC (107), Daimler Super 8 en 1973 Fiat 124 Spider verkocht. Ik zie ze nog graag (smile telkens ik een mooi exemplaar tegenkom) maar wat heb je eraan, als je ook een Tesla hebt! Simple pleasures zeg ik, gewoon Tesla rijden :)

Mijn vrouw heeft anderzijds haar reservatie van een M3 links laten liggen en een jaar terug een nieuwe MB SLC 180 roadster gekocht. Leuk ding wel, voor de helft van de prijs van een M3. Wat me stoort is niet in de eerste plaats de motor, maar wel het gebrek aan AP!

Een tot EV omgebouwde Kever, dat zegt me nog wat! Ik google dat af en toe maar prijzen zijn echt wel hoog en autonomie laag.
 
Last edited: