You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vandaag contact opgenomen met het Tesla Service punt over een klapperend geluid aan de voorkant van mijn Model S (75D) bij het flink optrekken.
Mijn Model S is pas 3,5 maanden oud en heeft 4xxxx km op de teller staan..
Momenteel is er nog geen definitieve oplossing want het blijkt een ontwerpfout te zijn. Het is volgens de Tesla Service medewerker niet ernstig/schakelijk voor de auto. Het advies was om een service afspraak in te plannen voor een check van de ophanging/aandrijving.
Of ze aan een definitieve oplossing aan het werken zijn is nog onbekend volgens de Tesla Service medewerker. Ben benieuwd.. als ik meer weet zal ik het hier posten.
Dit geluid is ook besproken in een ander draadje. Het euvel is minder erg wanneer je optrekt met SAS (Smart Air Suspension) in Low.
Het probleem is blijkbaar dat bij het optrekken de kont naar beneden wordt gedrukt en daardoor de neus omhoog komt. De as komt daardoor in een wat vervelende hoek te staan en in combinatie met de enorme krachten die erop komen te staan gaat het stuk. Door SAS in Low te zetten is de hoek iets minder heftig
Ik weet het niet precies, maar ik vermoed dat de 'half shaft' (het onderdeel dat ze vervangen) een klein beetje tordeert
De fix zou blijkbaar gaan worden dat de krachtverdeling anders gaat worden. Meer power naar de achterkant en minder naar de voorkant.
Waarom ze dit na al die jaren nog niet hebben gedaan is mij een raadsel.
Dit geluid is ook besproken in een ander draadje. Het euvel is minder erg wanneer je optrekt met SAS (Smart Air Suspension) in Low.
Het probleem is blijkbaar dat bij het optrekken de kont naar beneden wordt gedrukt en daardoor de neus omhoog komt. De as komt daardoor in een wat vervelende hoek te staan en in combinatie met de enorme krachten die erop komen te staan gaat het stuk. Door SAS in Low te zetten is de hoek iets minder heftig
Ik weet het niet precies, maar ik vermoed dat de 'half shaft' (het onderdeel dat ze vervangen) een klein beetje tordeert
De fix zou blijkbaar gaan worden dat de krachtverdeling anders gaat worden. Meer power naar de achterkant en minder naar de voorkant.
Waarom ze dit na al die jaren nog niet hebben gedaan is mij een raadsel.
Nee dit hoort echt niet, nergens last van bij de S. Probeer de afspraak te versnellen andersBij rustig wegrijden (gewoon in de file met maximale snelheid tot 20km p/u met optrekken en stilstaan) klinkt er een enorm geratel vanaf de voorkant. Bij mooi weer (raampjes open) zie je andere bestuurders gewoon zoeken waar het lawaai vandaan komt. Lijkt wel of ik continue over putdeksel rijd. Eenmaal op constante snelheid lijkt het te verminderen en gok dat het van de homokineten komt. Heb ondertussen een afspraak gemaakt, maar maak me zorgen dat er straks een as afbreekt. Heeft iemand hiermee soortgelijke ervaringen?