Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Knorrigheden

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.

Right_Said_Fred

Moderator
Moderator
May 11, 2012
4,967
49,870
The Netherlands
In het Engelstalige subforum hebben ze een 'snippiness'-thread waarnaar posts worden verplaatst die erg knorrig zijn. Om de gewone threads geciviliseerd, respectvol en leuk te houden, roep ik nu met hetzelfde doel een 'knorrigheden'-thread in het leven. Reageren in deze thread kan niet. Laten we lief zijn voor elkaar :rolleyes:
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Exiteer and HWS
@ominoreg. Juridische uitspraken correct interpreteren is niet iedereen gegeven. Geen probleem, ik doe nog een laatste poging.

De rechter stelt, primair argument, dat het door Tesla weren van de Supercharger door de taxichauffeur, waar en op welk moment dan ook, niet mag. Daarnaast wordt er door de rechter een subargument geformuleerd.
In de uitspraak staat letterlijk: 'Wel staat het Tesla vrij om maatregelen te treffen op haar terrein als de (verkeers-)veiligheid daartoe noopt'.
'Maatregelen treffen' betekent niet automatisch 'weren'.
Die maatregelen dienen dan voor iedereen te gelden.

Waar Tesla over nadenkt weet noch jij noch ik. Waar jij die max. 20 minuten of slechts één keer per week laden vandaan haalt is mij een raadsel. M.i. gewoon speculatie van jouw kant.
Laat overigens onverlet dat ik, maar dit is strikt mijn eigen mening, Tesla maximaal effectief de toegang tot de SuC zou moeten reguleren.

Voor mij is dit punt nu voldoende besproken.

Grappig dat je blijft persisteren in je fout. Het vonnis van de hoge raad heet overigens geen uitspraak, maar een arrest: Vonnis

Maar goed, op die basiskennis ga ik verder niet in.

Je opmerking dat die maatregel voor iedereen moet gelden, benoem ik keer op keer, dus de relevantie ontgaat mij ook.

Ik stel voor dat je me de volgende keer even een PM stuurt, dan blijft het niveau hier op pijl.
 
Normaal ben ik overigens niet van dit soort uitspraken, maar het was een reactie op het uitmaken van mij dat mij niet iets was gegeven. Wellicht was het beter om daarop niet in gaan en geen aandacht aan dergelijke niet wenselijke opmerkingen te geven. Punt.
 
Grappig dat je blijft persisteren in je fout. Het vonnis van de hoge raad heet overigens geen uitspraak, maar een arrest: Vonnis

Maar goed, op die basiskennis ga ik verder niet in.

Je opmerking dat die maatregel voor iedereen moet gelden, benoem ik keer op keer, dus de relevantie ontgaat mij ook.

Ik stel voor dat je me de volgende keer even een PM stuurt, dan blijft het niveau hier op pijl.
*peil ;)
 
  • Love
Reactions: PaulusdB
Die ene week in het jaar ga je toch niet moeilijk zitten doen. Die andere 51 weken kan je heerlijk elektrisch rijden in je Tesla. Waarom zou je als je op vakantie gaat moeilijk doen. Met de billen bij elkaar zitten of je de bestemming nog wel haalt, mij niet gezien
Hoe kun jij nou weten dat het 'met de billen bij elkaar zitten' gaat worden. Dat is gewoon onzin.
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Hoe kun jij nou weten dat het 'met de billen bij elkaar zitten' gaat worden. Dat is gewoon onzin.

Ik vraag me af of jij weleens op wintersport bent geweest.

Toch zou ik niet lekker in de tesla zitten bij een file van 3u aan 2 stuk in de sneeuw met -10 over een stukje van 50km. Dan gaat ie aardig leeg. En je weet van te voren niet of het wellicht 5u file wordt. Afgelopen weekend was dat het geval en idem voor komend weekend.

“Autofahrer standen auf der Fernpassstraße in Richtung Deutschland etwa drei Stunden im Stau.“

Starker Rückreiseverkehr führte zu beträchtlichen Staus in Tirol | Tiroler Tageszeitung Online – Nachrichten von jetzt!

En dan volgt de wachtrij bij de eerstvolgende suc nog...
 
Ik vraag me af of jij weleens op wintersport bent geweest.

Toch zou ik niet lekker in de tesla zitten bij een file van 3u aan 2 stuk in de sneeuw met -10 over een stukje van 50km. Dan gaat ie aardig leeg. En je weet van te voren niet of het wellicht 5u file wordt. Afgelopen weekend was dat het geval en idem voor komend weekend.

“Autofahrer standen auf der Fernpassstraße in Richtung Deutschland etwa drei Stunden im Stau.“

Starker Rückreiseverkehr führte zu beträchtlichen Staus in Tirol | Tiroler Tageszeitung Online – Nachrichten von jetzt!

En dan volgt de wachtrij bij de eerstvolgende suc nog...
Ben jij wel eens met een Tesla op wintersport geweest?
Ik ga al sinds 2013 2 keer per jaar zorgeloos met de Tesla op wintersport. Zie bijgaand mijn 2013 Tesla in de sneeuw december 2013 in Oostenrijk. Stop met de stemmingmakerij......
IMG_1531.JPG
 
  • Like
Reactions: Daniel 74
Ben jij wel eens met een Tesla op wintersport geweest?
Ik ga al sinds 2013 2 keer per jaar zorgeloos met de Tesla op wintersport. Zie bijgaand mijn 2013 Tesla in de sneeuw december 2013 in Oostenrijk. Stop met de stemmingmakerij......
View attachment 366063

Tuurlijk kan je zorgeloos op wintersport. Maar als het sneeuwt, je 3 a 4u achtereen vaststaat met -10 (zie de berichten van afgelopen en komend weekend), dan hou je het bereik wel in de gaten. Helemaal zorgeloos zal dat niet voor iedereen zijn.

Laat voor de grap je auto thuis maar eens stilstaand 3u achtereen warm houden door de clima.
 
Maar blijkbaar heb je toch de energie genomen om hier nu al 3 posts over te schrijven. En dat is toch nu al bijna je hele maandelijkse inbreng op dit forum.....

Ik heb nog meer slecht nieuws voor je. Door mijn maandelijkse bijdrage, mag ik maandelijks een draadje openen waar weer vendor voor komt te staan. Ik weet nog niet hoe ik die ga vullen, maar het zal wel iets commercieels zijn vrees ik. Dus als je ze weer ziet, sla ze gewoon over, zou ik zeggen.

Echt, ga je het nou kinderachtig op de man spelen met 3 posts per maand? Ik zit hier toch vrijwel dagelijks wel even te neuzen. Maar nee, ik zal je posts zeker niet overslaan en ten alle tijde mijn mening geven waar ik het nodig acht. Nu zeker.
 
  • Disagree
Reactions: Herbie65
Echt, ga je het nou kinderachtig op de man spelen met 3 posts per maand? Ik zit hier toch vrijwel dagelijks wel even te neuzen. Maar nee, ik zal je posts zeker niet overslaan en ten alle tijde mijn mening geven waar ik het nodig acht. Nu zeker.

Vergeef mij het op de man spelen, maar volgens mij ben ik hier degene die zich aangevallen mag voelen.
Je bent 13 maanden lid van dit forum en gemiddeld plaats je 4 posts per maand. Ik vraag mij oprecht af, waar je plotseling de energie vandaan haalt om nu ineens los te gaan op mij (of op dit draadje)....
 
In de door jou gelinkte posts op social media staat telkens hoe het is opgelost.

Ik stel voor dat je contact opneemt met Tesla, met die posts, en je argument maakt.

Er zit hier niemand die voor jou dit kan oplossen.

Ik had een naad die los kwam aan het stuur, maar dat was bij aflevering en dan wordt er niet zo gediscussieerd over het probleem. Een jaar later is natuurlijk een ander verhaal, want dan zit je toch al in de zone van slijtage.

Onze BMW had op 2 jaar 50000km en had duidelijke slijtage in de zetel. Daar kan je ook niet meer mee terug naar de dealer.
Welkom op dit forum (het lijkt er op dat je een nieuw lid bent).
Trek je niet teveel van Wooter, die weet namelijk elke serieuze klacht of falen van Tesla terug te brengen tot “dit is normaal” “ik heb nooit problemen met Tesla” of “bij mijn BMW/Audi/ander merk was dit ook zo of nog liever nog veel erger”. Zijn BMW had maar 2 jaar garantie en dus kon hij daarmee niet terug, alhoewel hij dat wel had kunnen doen aangezien een stoel langer dan 2 jaar mee hoor te gaan.

Dit forum is voor mensen met positieve of negatieve ervaring, het is niet aan Wooter om je terug te sturen naar Tesla met de opmerking “Ik stel voor dat je contact opneemt met Tesla, met die posts, en je argument maakt. Er zit hier niemand die voor jou dit kan oplossen.”

Het staat je vrij hierover te spreken op dit forum en te laten zien dat er ook dingen niet goed gaan.

Een auto van welk merk dan ook van deze leeftijd of km stand hoort geen hoofdsteun te hebben die er zo uit ziet op jouw foto’s tenzij je er per ongeluk iets chemisch op hebt laten vallen, ik ga er van uit dat je mans genoeg bent dit dan te melden.
ook al zou je haarproducten gebruiken, hier mag een fabrikant vanuit gaan dat dit af en toe op een hoofdsteun komt.

Zelfde geldt een beetje voor je stuur, ik ga er vanuit dat je niet hele tijd met je vingers zit te pulken aan het stiksel, en dat het los laat is dus niet normaal.

mijn ervaring is dat als je opnieuw er over klaagt, en eventueel de dekra dreigt in te schakelen, dat Tesla snel tot actie over gaat, alhoewel ze er ook wel om bekend staan het er op aan te laten komen.
Blijf dus aandringen op reparatie onder garantie voor beide dingen.
Je kunt mij een PM sturen als je wil weten hoe je de Dekra kunt inschakelen.

sterkte in ieder geval, vooral de hoofdsteun verdient geen schoonheidsprijs....
 
Lees goed mijn bericht. Ik zeg nergens iets over de slijtage, hoe deze veroorzaakt zou zijn of wat ik ervan vind.

Ik wijs OP erop dat de incidenten naar waar ie verwijst de eigenaars hebben moeten zagen bij Tesla om het toch onder garantie of coulance verzorgd te krijgen, en dat ik zeg dat ie bewapend met die ervaringen bij Tesla moet zijn om ook dergelijke service te krijgen.


Dat is helemaal niet ongeloofwaardig. Als Tesla werkt zoals andere autofabrieken hebben ze op het einde van de band ook een QA-ruimte waar elke auto onder aangepaste verlichting gecontroleerd wordt. Die ruimte hebben ze, want Tesla heeft al meerdere foto's gepost van zo een ruimte.

Een defect dat op dat moment nog niet zichtbaar is, maar door gebruik sneller slijt dan normaal, valt niet noodzakelijk op in zo een QA. Dat is zo voor naden die na 30000km loskomen, en blijkbaar ook voor lijm die op het vegan leder loskomt.
Ik denk dat uit de reacties op je post wel blijkt dat het anders over komt dan je het misschien bedoelt. Ik zou me persoonlijk erg onwelkom voelen als dit de eerste reactie op mijn eerste post was.

wat voor zin heeft het om op een QA en speciale lampen te wijzen als je zelf al aangeeft dat dit misschien toen niet te zien was net na de productie?
Ik denk dat de afleveringen in dec 19 genoeg bewijs zijn dat Tesla erg onnauwkeurig is bij het controleren van wat hun fabriek verlaat, anders zou er toch een hoop minder af te stellen zijn NA de aflevering. Zelfs nu gebeurt dat nog.

De issue is meer dat topic starter niet zou moeten bewijzen dat er iets mis is zoals je suggereert, en niet halfbakken antwoorden zou moeten krijgen van Tesla als hij een terechte claim probeert in te dienen, maar dat ze hem gewoon hadden moeten helpen onder garantie. Hoeveel lampen of controles je hier ook op los laat, we zijn het er allemaal over eens (behalve Tesla blijkbaar) dat die hoofdsteun niet normaal is.
 
Status
Not open for further replies.