Nog even dit: Er zijn nog geen EV's op dit moment met hogere voltages zover mij bekend. Alles zit tussen de 350V en 400V, Dus ze moeten geen oorzaak bij de M3 leggen. Zij leveren gewoon te weinig stroom n.l. 375A max zoals ze zelf zeggen,en dan kom je bij 400V op 150kW max voor de EV als hij dat op het eind bij 90%-100% SoC zou toelaten. Want daar zit pas die 400V voor die batterij.
Als dat bij de 350kW Fastned lader is zal daar de stroom ook niet groter dan 375A zijn want uiteindelijk bepaald de batterijspanning het totale vermogen bij die stroom. Dat deze lader 350kW heet betekent alleen maar dat hij een hogere spanning beschikbaar heeft en dus bij batterijen met een hogere spanning meer vermogen kan leveren. Als hij dan aan een 933V batterij hangt haalt hij 350kW bij 375A. Leuk voor de lader alleen die EV zal never nooit langs komen.
Dus bij nader inzien: Het was eigenlijk helemaal niet vreemd (zoals ik zei) dat er geen verschil is tussen de 175kW en de 350kW lader is omdat alleen de stroom de beperkende factor is bij Fastned.