Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Logica aanschaf FSD - Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ik leg onmiddellijk 7500 euro neer indien de software overdraagbaar is op een nieuw voertuig. Zie het binnen 5 jaar wel gebeuren dat we hier (gedeeltelijk) gebruik gaan kunnen maken van fsd. Maar om nu al dit bedrag te dokken met een 4 jaar oude wagen denk ik dat ik mezelf in de voet schiet. Begrijp echt niet dat Tesla dit niet overdraagbaar wil maken, omdat het denk ik 80 procent van de mensen weerhoudt om effectief de software aan te schaffen.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Ik geloofde er in 2017 in en ik geloof er nog steeds in.... Qua timing was ik wellicht wat optimistisch...

UNECE lijkt ook te bewegen. Maar omdat alle organen ook een politieke relatie hebben, ben ik bang dat 'big auto' nog kan vertragen...
 
Als het zeer goed werkt op de snelweg zou een abo ook al tof zijn. Ik zie me er vooral mee op vakantie gaan en gebruiken op de autosnelweg. Zelf van baanvak wisselen zodat je niet vertraagt en tijdig aanzetten naar de afrit vindt ik wel een grote meerwaarde. Waar Ap dit vandaag niet heeft en EAP hierin tekort schiet. City driving misschien in de verre toekomst als ik niet meer graag rij :). Voor 200$ per maand , kom je aan de huidige US prijs toch ook al 75 maand (6,25 jaar) ver.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Inderdaad. Ik vind zelfs het huidige Level 2 erg aangenaam en zou het niet erg vinden om FSD Beta als level 2 te hebben.

Ik weet ook niet hoe lang het zou duren alvorens ik er zoveel vertrouwen in zou hebben dat ik mijn ogen zou durven sluiten, ook al was het level 5.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Ik leg onmiddellijk 7500 euro neer indien de software overdraagbaar is op een nieuw voertuig. Zie het binnen 5 jaar wel gebeuren dat we hier (gedeeltelijk) gebruik gaan kunnen maken van fsd. Maar om nu al dit bedrag te dokken met een 4 jaar oude wagen denk ik dat ik mezelf in de voet schiet. Begrijp echt niet dat Tesla dit niet overdraagbaar wil maken, omdat het denk ik 80 procent van de mensen weerhoudt om effectief de software aan te schaffen.
Ik ben toch in de veronderstelling dat FSD wel overdraagbaar is na aanschaf.
Enkel superchargen niet (meer, wel op de eerste generaties).
Je ziet ook veel 2e hands S-en en X-en met FSD op de verkoop sites staan.
Ook op Tesla's eigen site (bij nieuwe voorraad staan modellen met en zonder FSD).

EDIT: ik las te snel... overdraagbaar op een ANDER voertuig. Nee het is dus enkel gekoppeld aan een specifiek voertuig....my bad!
 
Je ziet ook veel 2e hands S-en en X-en met FSD op de verkoop sites staan.
Ook op Tesla's eigen site (bij nieuwe voorraad staan modellen met en zonder FSD).

EDIT: ik las te snel... overdraagbaar op een ANDER voertuig. Nee het is dus enkel gekoppeld aan een specifiek voertuig....my bad!
FSD blijft ook niet altijd actief bij de nieuwe eigenaar na een tweedehands verkoop.
(Edit: Peter verbetert me hieronder dat dit een urban legend is Logica aanschaf FSD - Europa)

Ik geloof dat de regel is:
Als een Tesla met FSD verkocht wordt van particulier naar bedrijf: FSD vervalt.
Als een Tesla met FSD verkocht wordt van particulier naar particulier: FSD blijft bij het voertuig.

De andere twee gevallen heb ik geen info over kunnen vinden:
Als een Tesla met FSD verkocht wordt van bedrijf naar particulier: FSD ? (bv als je je eigen leasewagen over koopt op einde contract)
Als een Tesla met FSD verkocht wordt van bedrijf naar bedrijf: FSD ?
 
  • Disagree
Reactions: wooter
FSD blijft ook niet altijd actief bij de nieuwe eigenaar na een tweedehands verkoop.
Dit soort verhalen deden in het verleden wel eens de ronde, maar bleken ofwel niet te kloppen ofwel betrof het een fout die later door Tesla werd gecorrigeerd. Eenmaal aangeschaft blijft FSD op de auto. De enige uitzondering denkbaar is dat je de auto inruilt bij Tesla en Tesla besluit om de auto zonder FSD door te verkopen.
 
Dit soort verhalen deden in het verleden wel eens de ronde, maar bleken ofwel niet te kloppen ofwel betrof het een fout die later door Tesla werd gecorrigeerd. Eenmaal aangeschaft blijft FSD op de auto. De enige uitzondering denkbaar is dat je de auto inruilt bij Tesla en Tesla besluit om de auto zonder FSD door te verkopen.
Thanks voor de verheldering! Ik zat dus blijkbaar nog vast in de urban legend 😂

Ik zou graag mijn leasewagen overkopen binnen 4j, maar enkel als FSD mee over gaat (en FSD nuttig is tegen dan)
 
  • Like
Reactions: peter85
FSD blijft ook niet altijd actief bij de nieuwe eigenaar na een tweedehands verkoop.
(Edit: Peter verbetert me hieronder dat dit een urban legend is Logica aanschaf FSD - Europa)

Ik geloof dat de regel is:
Als een Tesla met FSD verkocht wordt van particulier naar bedrijf: FSD vervalt.
Als een Tesla met FSD verkocht wordt van particulier naar particulier: FSD blijft bij het voertuig.


De andere twee gevallen heb ik geen info over kunnen vinden:
Als een Tesla met FSD verkocht wordt van bedrijf naar particulier: FSD ? (bv als je je eigen leasewagen over koopt op einde contract)
Als een Tesla met FSD verkocht wordt van bedrijf naar bedrijf: FSD ?
Ja da's dus helemaal fout.

Dit soort verhalen deden in het verleden wel eens de ronde, maar bleken ofwel niet te kloppen ofwel betrof het een fout die later door Tesla werd gecorrigeerd. Eenmaal aangeschaft blijft FSD op de auto. De enige uitzondering denkbaar is dat je de auto inruilt bij Tesla en Tesla besluit om de auto zonder FSD door te verkopen.
Dit is het enige juiste.

Als je je auto verkoopt aan particulier of bedrijf, blijft FSD en EAP bij de auto.

Enkal als je de auto verkoopt aan Tesla, dan kan Tesla beslissen om FSD/EAP uit de auto te halen en 'm occasion aan te bieden zonder FSD/EAP.

De fout waarover het ging: auto verkocht aan Tesla, Tesla verkoopt 'm aan een occasion bedrijf maar vergeet er FSD af te halen, occasion bedrijf verkoopt 'm met FSD op, klant krijgt 'm met FSD en iemand bij Tesla zegt "verhip, vergeten te verwijderen" en FSD werd verwijderd toen de auto al bij de nieuwe klant was.

Dit is erna gecorrigeerd en de klant heeft toch FSD gekregen.
 
Ja da's dus helemaal fout.
Yep, dat besefte ik ook na de post van Peter, daarom heb ik maar snel een edit gedaan zodat mensen niet het verkeerde beeld krijgen als ze mijn post buiten context lezen.

Dit is het enige juiste.

Als je je auto verkoopt aan particulier of bedrijf, blijft FSD en EAP bij de auto.

Enkal als je de auto verkoopt aan Tesla, dan kan Tesla beslissen om FSD/EAP uit de auto te halen en 'm occasion aan te bieden zonder FSD/EAP.

De fout waarover het ging: auto verkocht aan Tesla, Tesla verkoopt 'm aan een occasion bedrijf maar vergeet er FSD af te halen, occasion bedrijf verkoopt 'm met FSD op, klant krijgt 'm met FSD en iemand bij Tesla zegt "verhip, vergeten te verwijderen" en FSD werd verwijderd toen de auto al bij de nieuwe klant was.

Dit is erna gecorrigeerd en de klant heeft toch FSD gekregen.
Dit is dus het verhaal dat ik ook ooit las, maar ik had de laatste paragraaf niet meegekregen. Dank voor de aanvulling!
 
Last edited:
Ik weet ook niet hoe lang het zou duren alvorens ik er zoveel vertrouwen in zou hebben dat ik mijn ogen zou durven sluiten, ook al was het level 5.
Dat durf ik nu al op wegen waarvan ik weet dat EAP die aan kan.
Niet letterlijk, maar ik ga wel eens de omgeving bewonderen of de krant lezen op het scherm. Soms verschiet ik dan wel eens van een reactie van de wagen oldat er toch ieman onverwacht invoegt.
1 keer is het slecht afgelopen toen ik in een file enkel TACC opgezet had, maar in de veronderstelling was dat ik AP opgezet had. De wagen kwam in het aangrenzend vak tegen een vrachtwagen terecht. Dat was nog met AP1. Ik reed blijkbaar te traag voor lane change warnings en te snel voor de parkeersensoren.
 
  • Like
Reactions: Ben Hinssen