Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Luchtvering

This site may earn commission on affiliate links.
De luchtvering van mijn 2013 S85 klapt ook wel eens op kleine drempels, zelfs als ik er met 5 km/u overheen rijd.
Een harde pijnlijk klinkende klap hoor je dan. Ik ben er een aantal jaar terug nog voor bij Tesla geweest, maar die kwamen niet verder dan het afstellen van de vering, bij 1 wiel was er een cm gecorrigeerd.
Dus bij de drempels waarvan ik weet dat het gebeurde in het verleden, ga ik nog langzamer overheen.
Met als gevolg dat mensen denken dat ik midden op de weg aan het parkeren ben...
Petje achterstevoren op, scheef in je stoel en dan schuin de hele breedte van de straat gebruiken om de drempel over te steken. Vergeet niet je raampje open te laten en de 120bpm door de buurt te laten schallen, en daarna vol gas naar de volgende drempel :D:cool:
 
  • Funny
Reactions: pvh and ebullio
Dus bij de drempels waarvan ik weet dat het gebeurde in het verleden, ga ik nog langzamer overheen.Met als gevolg dat mensen denken dat ik midden op de weg aan het parkeren ben...

Herkenbaar, ik ga echt zeer rustig over drempels. Het steile drempels het liefst schuin want de luchtvering kan de landing na de drempel niet aan en zorgt voor niet enkel oncomfortabele verplaatsing maar ook een oncomfortabel geluid in de vering.
 
Herkenbaar, ik ga echt zeer rustig over drempels. Het steile drempels het liefst schuin want de luchtvering kan de landing na de drempel niet aan en zorgt voor niet enkel oncomfortabele verplaatsing maar ook een oncomfortabel geluid in de vering.
Ik heb de luchtverng van toen dat nog een optie was. Ik vind hem juist vlot over de drempels gaan. Wel best op standaard hoogte laten staan. Op hogere standen hebben de schokdempers geen ruimte meer om de schok op te vangen.
 
Ik heb mijn vering op "automatisch verlagen" gezet vanaf 80 km/u, maar hij vergeet deze instelling regelmatig. Dat merk ik dan aan mijn verbruik op de snelweg dat dan zo'n 10% hoger is. De instelling staat dan plotseling op 160 km/u. Dit kan ik dan pas weer aanpassen als de auto in P staat.

Herkent iemand dit?
 
Ik heb mijn vering op "automatisch verlagen" gezet vanaf 80 km/u, maar hij vergeet deze instelling regelmatig. Dat merk ik dan aan mijn verbruik op de snelweg dat dan zo'n 10% hoger is. De instelling staat dan plotseling op 160 km/u. Dit kan ik dan pas weer aanpassen als de auto in P staat.

Herkent iemand dit?

Nee, hier werkt deze op m'n S100D 2018 zoals verwacht. Nooit gezien dat er plots een hogere waarde staat.
 
Ik heb mijn vering op "automatisch verlagen" gezet vanaf 80 km/u, maar hij vergeet deze instelling regelmatig. Dat merk ik dan aan mijn verbruik op de snelweg dat dan zo'n 10% hoger is. De instelling staat dan plotseling op 160 km/u. Dit kan ik dan pas weer aanpassen als de auto in P staat.

Herkent iemand dit?
Weet niet of je easy entry aan hebt staan maar als je in P staat met easy entry en je voert instellingen in dan is dat soms niet ook voor jouw profiel. Als je dus op je profiel klikt dan zijn die wijzigingen weg. Wellicht dus eens proberen met je profiel ipv easy entry.

Bij mij werkt het op de S ook goed maar moest het dus wel voor elk profiel afzonderlijk instellen
 
Oude post en laatste bericht dateert uit 2019 maar doe toch een poging in de hoop dat iemand mij kan adviseren. In 2017 MS 75 gekocht en al snel spijt omdat de wagen geen luchtvering heeft met regelmaat drempels raakt. Net verhuisd naar appartement met parkeergarage en kan er niet in of uit zonder met de bodem over de drempel te schaven. Wagen moet verhoogd worden. Kan middels verhoogde vering of 20 inch velg met 245/45 banden lijkt mij. Heeft iemand hier ervaring mee c.q. kan iemand mij adviseren?
 
Oude post en laatste bericht dateert uit 2019 maar doe toch een poging in de hoop dat iemand mij kan adviseren. In 2017 MS 75 gekocht en al snel spijt omdat de wagen geen luchtvering heeft met regelmaat drempels raakt. Net verhuisd naar appartement met parkeergarage en kan er niet in of uit zonder met de bodem over de drempel te schaven. Wagen moet verhoogd worden. Kan middels verhoogde vering of 20 inch velg met 245/45 banden lijkt mij. Heeft iemand hier ervaring mee c.q. kan iemand mij adviseren?

Niet een antwoord op je vraag, maar....
Drempels moeten aan bepaalde richtlijnen voldoen zodat een "standaard" auto deze veilig kan nemen. Een drempel bij mij in de buurt voldeed hier niet aan en de gemeente heeft dat toen MOETEN aanpassen.

Het zou bijzonder zijn als een standaard Model S aangepast moet worden. Hebben andere auto's hier ook geen last van?
 
Oude post en laatste bericht dateert uit 2019 maar doe toch een poging in de hoop dat iemand mij kan adviseren. In 2017 MS 75 gekocht en al snel spijt omdat de wagen geen luchtvering heeft met regelmaat drempels raakt. Net verhuisd naar appartement met parkeergarage en kan er niet in of uit zonder met de bodem over de drempel te schaven. Wagen moet verhoogd worden. Kan middels verhoogde vering of 20 inch velg met 245/45 banden lijkt mij. Heeft iemand hier ervaring mee c.q. kan iemand mij adviseren?
Is het niet beter om ipv geld uit te geven aan een niet ideale oplossing deze wagen weg te doen en er 1 te kopen met luchtvering?
 
Niet een antwoord op je vraag, maar....
Drempels moeten aan bepaalde richtlijnen voldoen zodat een "standaard" auto deze veilig kan nemen. Een drempel bij mij in de buurt voldeed hier niet aan en de gemeente heeft dat toen MOETEN aanpassen.

Het zou bijzonder zijn als een standaard Model S aangepast moet worden. Hebben andere auto's hier ook geen last van?
Dank voor jouw reactie. De in-/uitrit van de garage is vooral het probleem en ik hoorde dat meer wagens last hebben in en uit te rijden. Zal eens kijken of hier normen voor zijn maar gaat een lastig verhaal worden ben ik bang. Tot die tijd moet ik mijn wagen toch aanpassen door het iets te verhogen.
 
Oude post en laatste bericht dateert uit 2019 maar doe toch een poging in de hoop dat iemand mij kan adviseren. In 2017 MS 75 gekocht en al snel spijt omdat de wagen geen luchtvering heeft met regelmaat drempels raakt. Net verhuisd naar appartement met parkeergarage en kan er niet in of uit zonder met de bodem over de drempel te schaven. Wagen moet verhoogd worden. Kan middels verhoogde vering of 20 inch velg met 245/45 banden lijkt mij. Heeft iemand hier ervaring mee c.q. kan iemand mij adviseren?

Schuin de drempel over heb je al geprobeerd neem ik aan? :) is natuurlijk ook niet altijd mogelijk.

Grotere omtrek banden zou ik niet doen, dat gaat aan alle kanten aan lopen in de wielkasten en je kilometer weergave gaat afwijken.

Verhoogde veren zijn zo ver ik weet niet te koop, ook niet bij Tesla. Er zijn wel bedrijven die custom veren kunnen maken zoals Intraxracing.

Ombouwen naar luchtvering is zodanig duur en complex dat je beter een S met luchtvering kan zoeken.

Wat evt ook een optie is is met een spacer bovenop de veerpoten (ronde adapterplaat met 3 tapeinden, een soort wielspacer) Je moet wel even gokken van tevoren hoeveel cm hoger je wilt gaan. Zou wel zo min mogelijk doen ivm hoek van de aandrijfassen (slijtage) ook optisch zal het er niet van opknappen.

Helaas is hier geen kant en klare kit voor beschikbaar die je zo kan kopen dus dat zal op maat gemaakt moeten worden.
 
Ik nam de lichtvering zodat ik de wagen zou kunnen verhogen aan drempels. Ik had hier immers gelezen dat wagens met de standaardvering van toen niet ongeschonden over drempels geraakten.
Mijn wagen staat altijd op laagste stand en ik heb nog nooit de vering moeten verhogen aan een drempel. Is de standaardvering dan nog lager dan de laagste stand van de luchtvering?
 
Mijn wagen staat altijd op laagste stand en ik heb nog nooit de vering moeten verhogen aan een drempel.
Nou, hier gebruik ik het echt veel! Ik rij ook standaard op laag maar bij drempels altijd schuin en bij veel drempels gaat de auto zelf naar high.

Het probleem zet hem voornamelijk bij het zakken van de voorwielen. Doe je dat te snel/te hard dan klapt de auto tegen de drempel.
 
Ik nam de lichtvering zodat ik de wagen zou kunnen verhogen aan drempels. Ik had hier immers gelezen dat wagens met de standaardvering van toen niet ongeschonden over drempels geraakten.
Mijn wagen staat altijd op laagste stand en ik heb nog nooit de vering moeten verhogen aan een drempel. Is de standaardvering dan nog lager dan de laagste stand van de luchtvering?
Ben maar wat blij met de luchtvering. Volgens mij woont de uitvinder van de verkeersdrempel bij ons in de stad......
Er zijn een aantal drempels bij mij in de wijk, waarbij de rijhoogte van standaard naar hoog gaat om te voorkomen dat of de voorspoiler of onderkant de drempel raakt.
 
  • Funny
Reactions: ramonneke
Ben maar wat blij met de luchtvering. Volgens mij woont de uitvinder van de verkeersdrempel bij ons in de stad......
Er zijn een aantal drempels bij mij in de wijk, waarbij de rijhoogte van standaard naar hoog gaat om te voorkomen dat of de voorspoiler of onderkant de drempel raakt.
Ik ben ook blij, maar hoogteverstelling is niet nodig bij luchtvering. Nog geen enkele keer op laagste stand gehapert. Ik laat hem op laag staan.
 
Oude post en laatste bericht dateert uit 2019 maar doe toch een poging in de hoop dat iemand mij kan adviseren. In 2017 MS 75 gekocht en al snel spijt omdat de wagen geen luchtvering heeft met regelmaat drempels raakt. Net verhuisd naar appartement met parkeergarage en kan er niet in of uit zonder met de bodem over de drempel te schaven. Wagen moet verhoogd worden. Kan middels verhoogde vering of 20 inch velg met 245/45 banden lijkt mij. Heeft iemand hier ervaring mee c.q. kan iemand mij adviseren?
Ik zag iets op het Amerikaanse deel van het forum waar je zeker wat aan zou kunnen hebben: