Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Maingau laadpas ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
5cent per minuut klinkt best goed zeg, vooral als dat tarief ook voor Fastned’achtige laadstations geldt. (50kW kost zonder Fastned abonnement €29,50 [50x0,59])
Een uurtje laden met de hierboven genoemde pas zou op €3 uit moeten komen....... of zie ik nog iets over het hoofd?
 
  • Love
Reactions: NicoV
5cent per minuut klinkt best goed zeg, vooral als dat tarief ook voor Fastned’achtige laadstations geldt. (50kW kost zonder Fastned abonnement €29,50 [50x0,59])
Een uurtje laden met de hierboven genoemde pas zou op €3 uit moeten komen....... of zie ik nog iets over het hoofd?
Ik denk, als dit de uitkomst is, het concept niet lang stand zal houden. Het klinkt namelijk te mooi om waar te zijn, en dan is het dat meestal ook.
50kWh voor 3 euro (6ct per kWh) is voor een aanbieder heel erg verlieslatend, naar ik begrijp.
 
  • Like
Reactions: FairFrank
Ik denk, als dit de uitkomst is, het concept niet lang stand zal houden. Het klinkt namelijk te mooi om waar te zijn, en dan is het dat meestal ook.
50kWh voor 3 euro (6ct per kWh) is voor een aanbieder heel erg verlieslatend, naar ik begrijp.
Daarom ook mijn snelle rekenvoorbeeld. Sounds too good to be true, voor wat ik zover ervan heb begrepen.
Ben benieuwd of Fastned niet gewoon hun reguliere tarieven gaat doorberekenen (wat ze bij andere kaartproviders ook gewoon doen) .

Bij 11 kW laadpalen komt 5 cent/minuut ongeveer uit op €0,27/kW. (+21%btw is dat €0,33/kW) Ietsjes goedkoper dan de gemiddelde €0,35/kW die je vaak tegenkomt.
 
Ik denk, als dit de uitkomst is, het concept niet lang stand zal houden. Het klinkt namelijk te mooi om waar te zijn, en dan is het dat meestal ook.
50kWh voor 3 euro (6ct per kWh) is voor een aanbieder heel erg verlieslatend, naar ik begrijp.
Fastned krijgt het normale bedrag. Maingau is energieleverancier en koopt gewoon marktaandeel (en helpt en passant Fastned door het volume te verhogen -> lagere belastingtarieven)
 
Kon me vandaag op normale manier registreren maar zie geen laadpalen op de website. Nu de app maar eens installeren
registreren heb ik gister ook gedaan. Dat gaat goed, ondanks dat je geeb mailbericht er over krijgt.
Gewoon de app geopend en geprobeerd in te loggen en dat werkte. Daar zie je dan bv ook je klantnr staan.
Issues zit er in dat je een betaalmethode op moet geven in de app als je wilt laden.
Dat lukt niet en daarvoor heb ik even een mail naar ze gestuurd, en kreeg vandaag de reply dat ze het tarief op 0 hebben gezet. Net zoals hierboven al enige keren is gemeld.

Het laden van de laadpalen duurt vrij lang, beetje inzoomen op een stad helpt wat qua snelheid.
 
Het werkt bij mij alleen via de app. Inloggen via de website lukt me niet. Verder deze reply gehad op NL IBAN-nummer:

Unfortunately, there are currently problems with entering the means of payment or a non-German IBAN. We would like to ask for your understanding, as we continue to deal with problem solving. As long as we can’t give you the opportunity to use our app under normal conditions, we have changed your deposited tariff in the short term on an alternative tariff. This eliminates the need to enter a form of payment and you can simply charge with your e-vehicle. Your app will therefore display a price of 0ct / minute and kWh. However, we would like to point out that the existing framework conditions will persist at 5ct / minute and your charges will be charged with the next billing.
 
Ik gebruik de pas nu al 1,5 maand en heb op alle Allego palen in Nederland, België en Duitsland geladen en zolang dat IBAN gedoe niet werkt, gaat alles volgens de app tegen 0 euro. Denk als straks IBAN wel werkt, dan gewoon 3 euro per uur en dan hebben we eindelijk weer normale tarieven. Heb me tot op heden scheel geërgerd aan Allego en consorten die 69 eurocent per kWh rekenen, hetgeen bij een verbruik van 225 Wh per km duurder is dan diesel 1 op 15.
En ik moet wel want de Roadster kan niet aan de Supercharger.
 
Het zal denk ik niet lang duren nee...het is simpelweg te goedkoop om dit lang vol te houden voor ze hier in nederland met de huidige tarieven. Maar zo lang het duurt is het mooi...en blijft bijzonder dat het gewoon overal werkt!
 
Met de pas een type 2 snellaadpaal (met Zoe) geprobeerd. Rdam centrum Couwenburg Een alllego snellaadpaal. Dat gaf de melding “ ongeldige laadpas!”
Met de app lukte het wel om de paal te activeren. Na ca 17 minuten sloeg de paal af. Op de app liep de laadtijd door. Op de app de knop “vorgang beenden” gebruikt. Typisch dat de minuten gewoon doorlopen. Uiteindelijk tot 22 minuten. Had aan de melding kunnen zien dat dit gebruikelijk is, achteraf staat toch 17 minuten laadtijd genoteerd. Maar het geeft enige onzekerheid of je al dan niet hebt beëindigd en weg kunt rijden.
 

Attachments

  • 88B18DBD-1C2A-4BD1-A33F-977456321F3A.png
    88B18DBD-1C2A-4BD1-A33F-977456321F3A.png
    593.9 KB · Views: 83
  • 884F9FD7-0938-43A9-9C30-C22AC09454F7.png
    884F9FD7-0938-43A9-9C30-C22AC09454F7.png
    364.7 KB · Views: 50
<...>Your app will therefore display a price of 0ct / minute and kWh. However, we would like to point out that the existing framework conditions will persist at 5ct / minute and your charges will be charged with the next billing.
Niet om de pret te bederven, maar hier staat dus gewoon dat de kosten -als trucje- in de app op € 0,00 zijn gezet, maar dat de afgesproken kosten van € 0,05 / minuut bij je eerstvolgende overzicht in rekening zullen worden gebracht. Nog steeds aantrekkelijk natuurlijk, maar niet gratis.
 
Last edited:
Ik heb ook die Maingau-laadpas aangevraagd. Verliep perfect: registreren zoals op deze webpagina beschreven. Dan zie je na inloggen via de App onmiddellijk je accountgegevens. Daarmee een mailtje naar het opgegeven mailadres met de uitleg ivm de niet-Duitse rekening. Enkele minuten later had men het bij Maingau al geregeld en kon ik de laadpalen met de App activeren. De pas is onderweg.
Het activeren verliep probleemloos, maar bij het stoppen van het laden, was er duidelijk een communicatieprobleem. Het laden bleef doorgaan en de kabel bleef uiteraard ook vergrendeld. Uiteindelijk heb ik dan maar de Allego hulplijn gebeld, die niet op de laadpaal was aangebracht maar die ik in de Smoov-App terugvond onder "hulp en ondersteuning", in de toepasselijke rubriek: "Help, ik kan mijn laadkabel niet uit de laadpaal halen".
Na wat controlevraagjes werd de kabel keurig vanop afstand vrijgegeven.
Het zou niets met de Einfachstromladen-App te maken hebben, puur toeval dus. Ik probeer het nog eens.