Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Maingau laadpas ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.

Nou ja ".... Ich gehe davon aus, dass wir 2019 die Preise anpassen werden." Etwa 30 Cent pro Kilowattstunde bezeichnet er dabei als "Untergrenze" für Endkunden, wenn es keine staatlichen Förderungen gibt...." is altijd nog veel goedkoper dan nu mét abonnement bij bijv. Fastned!
upload_2018-10-18_15-44-25.png
 

Attachments

  • upload_2018-10-18_15-43-9.png
    upload_2018-10-18_15-43-9.png
    21.6 KB · Views: 54

Was ook te mooi om waar te zijn. Maar dessalnietemin toch leuk geweest en nog steeds leuk tot januari...

Es steckt gar keine riesige Kalkulation hinter den Preisen ( duhhhh :)) ", räumt Vertriebsleiter Habig freimütig sein. "Wir wollten einfach das Thema fördern und einen Anreiz für die Anschaffung von Elektroautos bieten." Allzu lang dürften die besonders niedrigen Preise aber nicht mehr Bestand haben, wie Habig durchblicken lässt: "Es gibt derzeit bei uns Diskussionen, wie wir ein gutes Preissystem für alle Kundengruppen gestalten können. Ich gehe davon aus, dass wir 2019 die Preise anpassen werden." Etwa 30 Cent pro Kilowattstunde bezeichnet er dabei als "Untergrenze" für Endkunden, wenn es keine staatlichen Förderungen gibt.
 
Werkt de pas bij jullie op Blue Corner laadpalen? Zou volgens hun lijst moeten werken maar ik krijg het niet aan de gang bij 2 verschillende laadpalen. Geeft telkens aan dat het laadpasje fout is.

EDIT: om te verduidelijken: gaat over de Plus pas. Met de gewone Miangau pas kan ik wel aan Blue Corner palen laden... vreemd.
 
Last edited:
Ik gebruik de laadpas heel af en toe bij een snellader (meestal fastned) en heb vanaf juli nog steeds geen rekening gezien. Voor het gebruik van laden via de maingau app (als de pas een keer niet werktte), kreeg ik deze week wel keurig een rekening. Dus daar zit ook nog iets niet helemaal lekker in het doorbelasten. In mijn overzicht in de app verschijnen ook alleen de laad sessies die ik met de app gedaan heb.
 
Ik gebruik de laadpas heel af en toe bij een snellader (meestal fastned) en heb vanaf juli nog steeds geen rekening gezien. Voor het gebruik van laden via de maingau app (als de pas een keer niet werktte), kreeg ik deze week wel keurig een rekening. Dus daar zit ook nog iets niet helemaal lekker in het doorbelasten. In mijn overzicht in de app verschijnen ook alleen de laad sessies die ik met de app gedaan heb.

Wij hebben alleen de laadpas gebruikt (bij Fastned), sinds aug., überhaupt nog geen rekening gezien en idd in de app staat ook niks! Apart allemaal.
 
Ik moet zeggen dat ik het heel erg moeilijk vind een goeie pas te vinden er is heel erg moeilijk te vinden wat je nou waar betaald.
En moet zeggen dat ik het best tegen vind vallen wat je uiteindelijk betaald bij de meesten.
Iemand een tip voor een goeie vergelijking site, of wat zijn jullie ervaringen?
 
Maingau laadpas werkt ook bij de belgische Luminus Chademo snelladers ( steeds 2! ) bij iig. de Q8-stations van Ranst / E313 (N en Z). Wel standaard maar tot 80% SoC, meer kan ook, maar dan wel opnieuw starten.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: nico180