Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Maingau laadpas ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
FastNed parkeerplaats De Poel aan A30 werkt perfect met m’n Maingau laadpas.
Gaat met een redelijk tempo.

A8B8C80F-C415-48A9-ACA8-9C5E3AF02373.jpeg
 
Op het werk hebben we ook een laadpaal die ik met een New Motion pas kan gebruiken. Deze staat niet op de kaart, maar hoe weet ik of ik die ook met een Maingau pas kan gebruiken? En hoe gaat dat dan met de verrekening? Gaat dat volgens het Maingau tarief of via het tarief dat via New Motion wordt aangegeven?
 
Op het werk hebben we ook een laadpaal die ik met een New Motion pas kan gebruiken. Deze staat niet op de kaart, maar hoe weet ik of ik die ook met een Maingau pas kan gebruiken? En hoe gaat dat dan met de verrekening? Gaat dat volgens het Maingau tarief of via het tarief dat via New Motion wordt aangegeven?
Gewoon uitproberen met die Maingau pas.
Tarief is - zo heb ik begrepen - altijd het voordelige Maingau-tarief. Dat wil zeggen, als die laadpaal op het werk 1 fase 16A is, is de Maingau-pas niet voordelig. Hoe groter het laadvermogen van de laadpaal, hoe voordeliger het laden is.
 
  • Informative
Reactions: bugboy
Unlimited voor €35 t/m december met de Plus-kaart. Niet bij FastNed.
Wel ideaal voor de go-slow paal om de hoek, tijdens die afspraak etc.

Pak-em-beet 7 cent per kWh met de Standaard-kaart. Wel bij FastNed.
Ideaal voor dat halfuurtje van de tankshopstop, de Febo etc.

Nu maar stoppen met reclame maken. Het wordt zo druk daar...
 
Ik heb de kaart binnen, ik laad normaal voor 60 tot 90 euro aan publieke laadpalen. Nu nog met Opel Ampera, maar volgend jaar met model 3. De kaart werkt op de langzame laadpalen van Allego, dat heb ik net geprobeerd.

Dan ben ik gerustgesteld. Ik was bang dat ze misschien niet verzonden zouden worden omdat er bij de bestelling alleen voor Duitsland gekozen kon worden.
Ik ben erg benieuwd of die ook op de Allego snellaadpalen werkt. Die gebruik ik dagelijks om van Emmen naar Utrecht/Deventer te rijden met de low range VW e-Golf en e-Up!
 
  • Informative
Reactions: Gerard60
Dan ben ik gerustgesteld. Ik was bang dat ze misschien niet verzonden zouden worden omdat er bij de bestelling alleen voor Duitsland gekozen kon worden.
Ik ben erg benieuwd of die ook op de Allego snellaadpalen werkt. Die gebruik ik dagelijks om van Emmen naar Utrecht/Deventer te rijden met de low range VW e-Golf en e-Up!

Ik had dit voor het bestellen nog geinformeerd bij hedesk.
Land mocht gewoon Deutschland blijven.

Ze kijken gewoon naar de postcode.
 
Dan ben ik gerustgesteld. Ik was bang dat ze misschien niet verzonden zouden worden omdat er bij de bestelling alleen voor Duitsland gekozen kon worden.
Ik ben erg benieuwd of die ook op de Allego snellaadpalen werkt. Die gebruik ik dagelijks om van Emmen naar Utrecht/Deventer te rijden met de low range VW e-Golf en e-Up!


Deze pre-paid kaart is ook bij mij binnengomen gisteren en werk net als de reguliere kaart zonder problemen, gisteren direct even geprobeert en het werkt zonder probleem op de Allego laadpalen, (ook de snellader (Chademo)). Fastned staat echter niet op de prepaid kaart lijst (werkt wel op de reguliere kaart), die moet ik nog ff proberen.
 
De EinfachStromLaden pas is hier ook binnen. Zojuist gebruikt aan een paal van NewMotion in Q-Park garage, werkt probleemloos. Mijn Model S staat zo'n 80kWh te tappen aan deze paal.

Hoop dat Maingau dit gaat verlengen, want dat zou echt heel erg fijn zijn.
 
  • Like
Reactions: Basvdpoel
...
Hoop dat Maingau dit gaat verlengen, want dat zou echt heel erg fijn zijn.

+1.

Daarbij mogen er voor beide Maingau-passen wel fors meer roaming partners komen.
In Haarlem is het met de Pluspas tot nu toe alleen gelukt bij Allego-paaltjes (die helaas meestal vol staan).
Zal morgen de Shell-paaltjes bij Ikea Haarlem eens checken.
Anders toch maar weer terugvallen op die vreselijk dure ~7 cent/kWh via FastNed met de Standaardpas...
 
Ik heb eigenlijk een beetje te enthousiast die EinfachStromLaden PLUS kaart, unlimited voor 35€ t/m December aangevraagd.
99% van wat ik laad doe ik op het werk + Superchargers.
Als iemand geinteresseerd is om hem over te nemen voor 25€ stuur me maar een DM (voor eind December :cool:)