Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MaxRange

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is toch wel een heel groot verschil met mij. Omstandigheden waren vandaag ook prima volgens mij. Toch maar eens deelnemen aan de gecertificeerde tests die hier soms worden georganiseerd. Wanneer is de volgende?

Stond er niet aardig wat wind vandaag? Mijn ervaring is dat wind een grote factor is op het verbruik (naast heuvels in buitenland). Met mijn classic en 21" sloffen haal ik bij die snelheid zo'n 170/180. Rangemode aan/uit scheelt ook bijna 10%.
 
Ik heb ook even het verbruik getest op het stuk A2 Amsterdam-Utrecht met trajeccontrole. Met de cc op 103 km/h kwam ik op 199 wh/km. Is dat gemiddeld, halen jullie dat ook ?

View attachment 90856

Howla, dat is een hoog verbruik dat je daar hebt. Nu heb ik er 40.000 km's opzitten en ik zit aan een verbruik van 234wh/km over de hele lijn. Ik moet zeggen dat ik een redelijk zware voet heb. Om het verbruik zoals jou te krijgen zou ik als een gek moeten rijden.
Met deze temperaturen en gemiddeld 130km/u moet ik moeite doen om boven de 200wh/km te geraken.

Nu een tijdje geleden haalde ik amper 389 km bij 100% charge. Nu met het betere weer en temperaturen haal ik weer de 395 km bij 100%.. Wat de degradatie helemaal tegenspreekt en eigenlijk gebaseerd is op je rijstijl.
Als ik dan naar jouw waarden zie dan denk ik wel dat dit eens zou kloppen. (Don't shoot me if i'm wrong) Nu had ik dit ergens op het forum gelezen dat een Tesla medewerker dit ook zo had uitgelegd.

Zou je je wagen anders eens niet laten nakijken? Nog niet de 300km halen met een S85 is wel nuts... Heb je goede banden? Staan ze op spanning? Ik geloof dat er 3.1 bar op moet en sommige bandencentrales vergeten dat wel eens. Het kan aan vannalles liggen natuurlijk.
 
Ik heb ook even het verbruik getest op het stuk A2 Amsterdam-Utrecht met trajeccontrole. Met de cc op 103 km/h kwam ik op 199 wh/km. Is dat gemiddeld, halen jullie dat ook ?

Gisteren ook dat stuk gereden. En op de heenweg een verbruik van 168 wh/km en terug (rond 18.00 uur) 164 wh/km over dat stuk. Zelfde snelheid, zelfde weersomstandigheden en toch een substantieel lager verbruik. Vreemd...