Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MaxRange

This site may earn commission on affiliate links.
- batterijtype : 85kwh
- firmwareversie : V6.1
- kmstand : 52.477 km
- typical range 90%: 340 km
- max range 100%: 370 km

Aantal range charges ca. 15
1 keer helemaal leeg gereden.
1 keer range charge gedaan en laten staan.
Hij stond nog op max.range toen ze 'm op schiphol aan de plug hingen.
Zag dat via de app en heb toen direct een aantal keer de verwarming aangezet om de batterij weer van max. af te krijgen.
 
- batterijtype : 85kwh
- firmwareversie : V6.1
- kmstand : 52.477 km
- typical range 90%: 340 km
- max range 100%: 370 km

Aantal range charges ca. 15
1 keer helemaal leeg gereden.
1 keer range charge gedaan en laten staan.
Hij stond nog op max.range toen ze 'm op schiphol aan de plug hingen.
Zag dat via de app en heb toen direct een aantal keer de verwarming aangezet om de batterij weer van max. af te krijgen.


ik heb vanmorgen ook een range-charge gedaan (vanavond nog naar MiddenNederland :wink: ).
Eerste sinds de herstelling / sinds V6.1

en ik heb ineens terug 385 km ! 15km erbij !
de afname van range tijdens rijden was normaal.

morgen eens naar de serienummer van de batterij kijken.
 
Waar staat dat serienummer?

Aan de passagierskant achter het voorste wiel schuin omhoog kijken...
Hoe hoger de letter hoe recenter de batterij
Ik heb al gehoord dat er batterijen zijn type 'E'

20150127_192346.jpg
 
er bleek toch nog een probleem te zijn met de hoofd-batterij van P19910, superchargen luktte niet meer.
geen probleem met AC-laden @22kw, geen probleem tijdens het rijden, maar aan de SuC was laden niet meer mogelijk.

dankzij de onvolprezen service snel een andere batterij gekregen. Geen nieuwe, maar een D-refit (te merken aan het partnummer).
Nieuwe batterijen zijn intussen inderdaad E-type.

nieuwe data , 68.335 km, 395km range, FW 2.2.115
 
er bleek toch nog een probleem te zijn met de hoofd-batterij van P19910, superchargen luktte niet meer.
geen probleem met AC-laden @22kw, geen probleem tijdens het rijden, maar aan de SuC was laden niet meer mogelijk.

dankzij de onvolprezen service snel een andere batterij gekregen. Geen nieuwe, maar een D-refit (te merken aan het partnummer).
Nieuwe batterijen zijn intussen inderdaad E-type.

nieuwe data , 68.335 km, 395km range, FW 2.2.115

En je had eerst een "B" - batterij (volgens jou VIN nummer ) ?
 
Recentelijk heb ik een nieuw main pack gekregen bij 66000km na een defect relais. Ik had een B-pack (Sept 2013) en heb nu een D.

Het aparte is dat ik nog steeds 334km haal bij een 90% charge en 373km bij een 100% charge.

Ik zou JUIST zeggen dat de meting hoe vol de accu is gebeurd door wat logica in de accu zelf, een mini-computer daar die exact meet wat er in en uit gaat.

Ik kan niet geloven dat het pack wat ik heb gekregen heb exact evenveel degradatie vertoond als de gene die ik had.

Het lijkt daarom niet alleen maar degradatie te zijn, maar ook iets met de manier hoe Tesla tot deze meting komt.

Gisteren had mijn collega een P85+ met 5500km op de teller te leen. Die haalde 399km bij een full range charge.
 
Wellicht even een paar cycles wachten, anders denk ik
dat je geen nieuwe batterij hebt gekregen

Ik denk dat we over het algemeen de invloed van de software onderschatten. De berekening hangt van veel parameters af die wij niet kennen. De algoritmes zullen wel heel complex zijn en wellicht per auto verschillend door gebruik etc. Maar natuurlijk, een batterij zonder degradatie zou een hoger aantal km moeten geven.