Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
We gaan het beleven. In Duitsland heb je natuurlijk volop uitwijkmogelijkheden maar in Zuid-Europa is dat een ander verhaal terwijl daar ook geen alternatieven zijn. Daar sta je heel vaak tussen de M3's. Was anderhalf jaar geleden een ander verhaal.
Ik las gisteren op FB dat iemand moest aftikken bij de SuC in Italie. Blijkbaar is het niet meer gratis. Heb jij daar nog wat van gezien ?
 
Natuurlijk, totdat je er een paar honderd duizend wintersporters bij stopt uit allerlei risicogebieden. Lekker in de rij staan voor de liften en elkaar besmetten en dan weer naar huis. Zitten we hier weer met de gebakken peren zoals in maart.
 
Ik vermoed dat al die wintersportplannen in duigen gaan vallen. Die Oostenrijkers en Zwitsers zitten echt niet wachten op hordes buitenlanders. Als je nu land na land strengere lockdown-maatregelen ziet nemen, dan is het een illusie te denken dat de pistes in dec-feb open zijn. Tenzij je zelf omhoog klimt.
 
Je ziet nu al dat het het advies is om niet op wintersport te gaan. Oostenrijk is nu al (vrijwel) helemaal oranje. Als je je been breekt zal je verzekering daar wel eens moeilijk over kunnen doen.

Ik denk dan ook dat de meesten die echt op wintersport willen tot het laatste moment wachten en hopen dat het code geel wordt. Of beter nog code wit, meters wit om vanaf te skiën.
 
Oostenrijk is nu al (vrijwel) helemaal oranje.
Oranje is nog niet rood, maar je moet eerst Duitsland zien binnen te raken. Of het vliegtuig nemen.

Hoe jammer ik het ook voor ze vind (heb ze deze zomer gesponsord) maar ik vrees dat het een rustige winter voor ze gaat worden, met voornamelijk binnenlandse toeristen.

Met wat geluk is er nog iets mogelijk met de krokusvakantie of pasen.
 
Oranje is nog niet rood, maar je moet eerst Duitsland zien binnen te raken. Of het vliegtuig nemen.

Hoe jammer ik het ook voor ze vind (heb ze deze zomer gesponsord) maar ik vrees dat het een rustige winter voor ze gaat worden, met voornamelijk binnenlandse toeristen.

Met wat geluk is er nog iets mogelijk met de krokusvakantie of pasen.

Duitsland mag je gewoon door bij “transit”. Ik werd wel streng ondervraagd bij de grens na terugkomst uit Oostenrijk. Gelukkig had hij niet door dat ik een ev had en een aantal keer uitgebreid moest stoppen in Duitsland.
 
Laten we vooral niet te veel op de zaken vooruit lopen. In mei/juni riep iedereen nog dat het een vakantie in eigen land ging worden. Uiteindelijk heb ik een heerlijke vakantie in Portugal en Spanje gehad.
Verder kan ik alleen maar hopen voor de skidorpen en de ondernemers daar dat ze een seizoen kunnen draaien. Het gaat niet om mijn pleziertje.