Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Die getallen kloppen wel in zoverre dat er minder patiënten op de IC terecht komen en er minder mensen overlijden. Het probleem is echter dat de patiënten nu op de gewone verpleegafdeling liggen omdat we sneller en effectiever behandelen. Daarnaast is het personeel uitgeput en soms gedemoraliseerd door wat ze zien op het journaal rond de ontkenning van de ernst van de situatie. Het resultaat is hetzelfde: geen capaciteit meer in de ziekenhuizen. Graag niet bagatelliseren, dat helpt niet.
Je reageert nu op mij, maar ik neem aan dat je reactie , net als de mijne, de post van @ramonneke betreft?
 
  • Like
Reactions: jww1966
Dat is iets anders, de belasting op de zorg is gigantisch maar daar had ik het niet over. Ik had het over hoe groot het risico is (of eigenlijk hoe ontzettend klein) en dat ik zeer bereid ben dit risico te nemen om te kunnen skien.
En wat nou als jij, door te gaan skien, toch ernstig ziek wordt en verpleging nodig gaat hebben, mogen ze jou dan een ziekenhuis opname weigeren?
 
  • Like
Reactions: OttoR
Ho ho, laten we redelijk zijn: als de maatregelen toelaten dat je op skiverlof kan, en je wil, dan kan je. Als je dan toch besmet raakt, en een ziekenhuisopname is noodzakelijk, dan wordt dat ook gewoon geregeld.

Maar met dit in het achterhoofd is het misschien wat wijzer om even de kat uit de boom te kijken. Maar ik denk dat last-minutes wel mogelijk gaan zijn met kerst mochten er geen maatregelen zijn, dus zou me niet direct zorgen maken.
 
Ho ho, laten we redelijk zijn: als de maatregelen toelaten dat je op skiverlof kan, en je wil, dan kan je. Als je dan toch besmet raakt, en een ziekenhuisopname is noodzakelijk, dan wordt dat ook gewoon geregeld.

Maar met dit in het achterhoofd is het misschien wat wijzer om even de kat uit de boom te kijken. Maar ik denk dat last-minutes wel mogelijk gaan zijn met kerst mochten er geen maatregelen zijn, dus zou me niet direct zorgen maken.
Het gaat er om duidelijk te maken dat als je er voor kiest bewust risico's te lopen, hoe klein ze ook zijn, je dat dan niet alleen voor jezelf doet.
 
  • Like
Reactions: OttoR
@ramonneke Ook iemand zoals jij die hopelijk lichte verschijnselen krijgt kan het virus verder verspreiden, dus alleen naar de risico groepen kijken is in mijn ogen niet de oplossing.

Gezien de risicogroep niet gaat skien denk ik een zeer goede afweging van risico's. Ik zeg niet dat ik niet te infecteren ben en ik ook niet het virus zou kunnen verspreiden maar zoals gezegd ik wil prima een weekje in quarantaine na m'n vakantie. Ik denk dat ik een groter risico loop hier in het OV of de Media Markt covid op te lopen dan op een skivakantie.

Ik weerhoud je niet om defensiever te zijn en thuis te blijven.

Dus ook jij moet (zou best) even de eigen drang onderdrukken en wijs handelen.

Wie zegt dat ik dat niet doe? Ik doe m'n boodschappen om 20:30 op een dinsdag omdat dan de supermarkt het rustigste is en heb amper vrienden over de vloer. Verder heeft de overheid alles al geregeld want verder is de horeca hier dicht en zijn alle indoor groepssporten niet mogelijk dus voor mij geen volleybal en geen vechtsport.

Wat verder wijshandelen zou zijn is dat de scholen al weken dicht hadden moeten zijn. Zolang dat niet gebeurd hebben echt al die lockdown maatregelen gewoon geen zin.

een ontzettend klein risico nemen dan betekent dat statistisch exact wat we nu zien gebeuren.

Dan concluderen op basis van de huidige cijfers dat in ieder geval de 2e wave niet zo ernstig is als de 1e en als we dat extrapoleren naar de 3e, 4e en alle daar op volgende waves dan zijn die risico's nog minder. Eigenlijk precies zoals voorspeld. Ik ben trouwens voorstander van een lockdown, sterker, die had er al veel eerder moeten zijn.

Let wel, in deze discussie hebben we het dus over een mogelijk samen vallen van de 3e wave met de voorjaarsvakantie en niet over de situatie nu! Indien tijdens de voorjaadsvakantie deze heftig is (wat zeer onwaarschijnlijk is) dan zijn er flinke quarantaine maatregelen en dan kun je simpelweg niet een weekje weg want dan hebben we het niet over een advies maar gewoon een opgelegde beperking.

Kijk naar de cijfers want die liegen niet en verder inderdaad je gezondverstand gebruiken.


Amen!!
 
Last edited:
  • Disagree
Reactions: Unit106
Ho ho, laten we redelijk zijn: als de maatregelen toelaten dat je op skiverlof kan, en je wil, dan kan je. Als je dan toch besmet raakt, en een ziekenhuisopname is noodzakelijk, dan wordt dat ook gewoon geregeld.
Ze zullen je niet weigeren in het ziekenhuis als je corona krijgt of je been breekt, maar als het code oranje is kan het wel eens een heel dure opname worden als de verzekering niet betaald omdat je in een oranje gebied bent.
Als je toch gaat zou ik zeker de verzekering maar eens goed controleren, want je kunt ook door toedoen van iemand anders je been breken als je op de piste bent.
https://www.consumentenbond.nl/reis...te-dekking-reisverzekering-in-oranje-gebieden
 
Ik zie niet direct gevolgen voor verzekeringen. Reisverzekeringen komen enkel uitdrukkelijk niet tussen bij molest, dwz schade die ontstaan is in conflictsituaties in regio's met negatief reisadvies.

Heeft een negatief reisadvies gevolgen voor mijn reisverzekering?
Negatief reisadvies: consequenties voor je reisverzekering

Kans is wel groot dat er niks te doen is. Oostenrijk is recent ook in lockdown gegaan.

Oostenrijk vanaf dinsdag in lockdown: skigebieden sluiten
Franse skigebieden gaan dicht of stellen opening uit vanwege lockdown
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Exiteer
als we Tweede Kerstdag met de MS naar ons huis in Italië zouden rijden, dan betekent dat negatieve reisadvies toch niets?

Nee, misschien wel wanneer je gips nodig hebt, een ambulance enz. Die ziektekosten zijn dan misschien voor eigen rekening.

Edit: ik las even de link van @wooter Een been breken is kennelijk ook nog gewoon verzekerd. Hoewel dat niet een erg fijn idee is wanneer de zorg al zo belast is.
 
Nee, misschien wel wanneer je gips nodig hebt, een ambulance enz. Die ziektekosten zijn dan misschien voor eigen rekening.

Edit: ik las even de link van @wooter Een been breken is kennelijk ook nog gewoon verzekerd. Hoewel dat niet een erg fijn idee is wanneer de zorg al zo belast is.
Ja maar ik ga niet skiëen. Nog nooit gedaan ook. Gewoon naar Toscane. Maar heb er een hard hoofd in. Er komen ook weer reisbeperkingen tussen de regio's. Denk dat ik ook maar thuis blijf.
 
We blijven on topic. Als, stel, als we Tweede Kerstdag met de MS naar ons huis in Italië zouden rijden, dan betekent dat negatieve reisadvies toch niets? Niks qua autoverzekering, niks qua annuleren want er valt niks te annuleren. Of vergis ik me? On topic nog steeds!!

Naast de punten die al eerder (off-topic) zijn genoemd, weet ik niet wat een autoverzekering (on-topic) doet als je Tesla vanuit je vakantie bestemming op transport moet naar Nederland. Maar goed, deze kans is wel heel erg klein.
 
Denk dat ik ook maar thuis blijf.
Met een eigen eigendom kan je natuurlijk zelf kiezen wanneer je wil. Wacht gewoon af hoe het verloopt.

Wij zijn 3 keren naar Oostenrijk getrokken met quasi 3 dagen tevoren te boeken. Dat ga je deze winter ook kunnen doen, als de maatregelen zouden versoepelen.
 
Last edited:
Die blogs zijn van 2013 en 2017. Meeste polissen zijn sinds maart 2020 aangepast.
Weet niet of het vroeger anders was, maar als voorbeeld (Coronavirus reisverzekering - ABN AMRO):

upload_2020-11-3_8-0-40.png
 
  • Informative
Reactions: wooter